مالکان از جریان نقدینگی منفی رنج می برند؛ معوقات وام مسکن تورنتو ۷۱ درصد افزایش یافته است

Submitted on Mon, 04/29/2024 - 20:40

کندی سرعت املاک و مستغلات تورنتو نشانه‌های بیشتری را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد ادامه دار است. طبق داده های Equifax، نرخ معوقات وام مسکن در منطقه تورنتو بزرگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش یافت. در بیش از یک سال، نسبت وام‌های معوقه تقریباً دو برابر شده است و به سطحی رسیده است که از سال ۲۰۱۶ مشاهده نشده است. اعتقاد بر این است که افراد پشت صحنه سرمایه گذاران آماتور هستند. از آنجایی که آنها از اهرم بالاتری استفاده می کنند و انعطاف کمتری برای جبران ضرر دارند، بسیاری از صاحبخانه ها تقریباً توسط جریان نقدی منفی کشته می شوند.

معوقات وام مسکن در تورنتو تقریبا دو برابر شده است
نرخ های معوقه وام مسکن در منطقه تورنتو بزرگ پس از بازار مسکن به طور غیرعادی پایین با سرعتی سرسام آور به حالت عادی باز می گردد. نرخ بدهکاری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ یک واحد پایه افزایش یافت و به ۰/۱۲ درصد رسید و در سال گذشته بیش از ۵ واحد افزایش یافته است. این اعداد ممکن است کوچک به نظر برسند، اما در واقع یک صعود غیرعادی سریع است.

افزایش معوقات وام در تورنتو
نرخ معوقات وام تورنتو در یک سال ۷۱ درصد افزایش یافته است

پوچ بودن این افزایش را می توان در اعداد مشاهده کرد، تنها در یک سال، نسبت معوقات وام مسکن در تورنتو ۷۱/۴ درصد افزایش یافت. حداقل در یک دهه، حتی در دوره تعدیل جزئی در سال های ۲۰۱۷/۲۰۱۸ پس از معرفی مالیات بر خریداران خارجی، افزایش مشابهی وجود نداشته است.

نرخ معوقه وام تورنتو با سرعت غیرمعمولی در حال افزایش است
بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در فاصله پانزده ماه، نرخ معوقات وام مسکن تورنتو از پایین ترین سطح تاریخ به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ رسیده است. آنقدرها هم دیر زمانی نیست، اما نرخ رشد آزاردهنده است.

معوقات وام های سرمایه گذار افزایش می یابد
افزایش معوقات وام مسکن نمونه ای از بازارهای سرمایه گذار است. مهم است که به یاد داشته باشید که بدهکاری نشانه سلامت پرداخت کننده نیست، بلکه نشانه نیاز است. در دوران رونق مسکن، افراد زیادی بودند که توان پرداخت وام مسکن خود را نداشتند. اما آنها توانستند خانه را سریعتر از توقیف آن بفروشند.

در بازارهایی با تقاضای ضعیف، فروش اغلب بیشتر طول می کشد. این ممکن است احتمال جریمه و توقیف اموال را افزایش دهد. در حالی که تمرکز بر روی کسانی است که در حال مبارزه هستند، فروشندگانی که در قید طول کشیدن فروش خانه نیستند انعطاف پذیر تر هستند زیرا که پول در جیب خود دارند و به این فروشندگان این امکان را می دهد تا در صورت لزوم قیمت های خود را کاهش دهند تا سرعت فروش افزایش یابد.

از لحاظ تاریخی، سرمایه‌گذاران آماتور مسئول افزایش شدید بدهی‌های وام مسکن بوده‌اند. آنها اهرم بیشتری دارند و در برابر ضررها انعطاف کمتری دارند و در نتیجه آسیب پذیری آنها افزایش می یابد. عجله اخیر سرمایه گذاران برای گرفتن سهم از بازار خرید خانه اول، همراه با تمرکز بالای جریان نقدی منفی تازه ایجاد شده "صاحبان"، مطمئناً امکان تعویق پرداخت را امکان پذیر می سازد.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز