حتی بدتر از آنچه تصور می شود! فروش آپارتمان های جدید در تورنتو در اولین فصل سال ۸۵ درصد کاهش یافت و توان پرداخت مورتگیج آپارتمان نیست

Submitted on چ., 04/24/2024 - 20:14

بر اساس گزارش CTV در روز چهارشنبه، یک گزارش آژانس جدید نشان می دهد که به دلیل نرخ بهره بالا و مسائل مربوط به توان خرید، فروش آپارتمان های جدید در منطقه تورنتو در سه ماهه اول سال جاری دچار سقوط شد و داده های تراکنش به کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ رسید.

یک گزارش جدید از شرکت Urbanation نشان می دهد که ۱۴۶۱ آپارتمان پیش فروش در سراسر تورنتو بزرگ و منطقه همیلتون در سال جاری تاکنون فروخته شده است که کمترین تعداد معاملات را در مدت مشابه از سال ۲۰۰۹ را نشان می دهد. در سال ۲۰۰۹، در بحبوحه رکود جهانی و سقوط بازار مسکن، تنها ۸۸۴ معامله انجام شد.

جان لوسینک، کارشناس املاک و مستغلات تورنتو، روز چهارشنبه به سی‌تی‌وی نیوز تورنتو گفت که فروش کاندوهای جدید را به صورت بلادرنگ در Condo.ca و Property.ca زیر نظر داشته است و متوجه شده است که فروش به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

او گفت: "داده ها نشان می دهد که میانگین فروش هر فوت مربع کاهش یافته است که از ابتدای سال حداقل ۶ درصد کاهش یافته است." اگر یک آپارتمان یک خوابه را برای اجاره یا فروش در وبسایت بگذارید باید ۳۲ روز صبر کنید تا یک مستأجر یا خریدار علاقه مند پیدا کنید.

Urbanation روز دوشنبه گزارش داد که فروش سه ماهه اول نسبت به میانگین ۱۰ ساله ۷۱ درصد کاهش یافته است. فروش در سه ماهه اول سال جاری نیز ۸۵ درصد از بالاترین میزان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ (۹۷۲۳ دستگاه) کاهش یافته است.

لوسینک گفت که رکود فروش عمدتاً به دلیل نرخ‌های بهره بالا بوده است که پرداخت یا حتی تکمیل تراکنش‌های آپارتمان های پیش فروش را که قبلاً خریداری کرده‌اند برای مردم دشوار می‌کند. در حالی که خریداران پیش فروش ها معمولاً تا زمانی که آپارتمان ساخته نشده است درخواست وام مسکن نمی دهند، متأسفانه، پس از تکمیل آپارتمان ممکن است دیگر واجد شرایط دریافت وام نباشند.

ما همچنان اعلان‌هایی را از سازندگان دریافت می‌کنیم مبنی بر اینکه خریداران قادر به بستن این معاملات نیستند، این معاملات دو یا سه سال پیش توسط برخی از فروشندگان ما تکمیل شد و اکنون در حال تکمیل هستند، اما بر اساس نرخ‌های بهره فعلی، دیگر واجد شرایط وام نیستند. بانک‌ها می‌گویند متأسفم، یا باید بیشتر بپردازی یا وام نمی‌دهیم، بنابراین این آپارتمان‌ها باید به بازار بازگردند.

این گزارش نشان می‌دهد که هزینه‌های ساخت و ساز در بخش‌هایی از منطقه تورنتو بزرگ بالاتر است و با وجود کاهش فروش، قیمت آپارتمان‌های جدید همچنان افزایش می‌یابد. این گزارش می‌گوید قیمت‌های درخواستی آپارتمان‌های فروخته نشده در منطقه تورنتو بزرگ نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است و به طور متوسط ​​به ۱۱۶۱ دلار در هر فوت مربع رسیده است و اندکی به افزایش خود ادامه می‌دهد.

این گزارش نشان داد که قیمت موجودی باقیمانده در منطقه ی پیش شماره ی ۴۱۶ نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است و به طور متوسط ​​۱۵۲۲ دلار در هر فوت مربع است. علیرغم کاهش قیمت خانه، کاندوهای مرکز شهر برای خریداران بالقوه غیرقابل دسترس هستند. با میانگین قیمت فعلی، یک آپارتمان ۶۰۰ فوت مربعی در مرکز شهر بیش از ۹۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، لوسینک گفت: علاوه بر نرخ های بهره بالا و قیمت های غیر قابل تقبل، یکی دیگر از عواملی که بازار را کند می کند این است که سطح درآمد مردم با افزایش قیمت ملک سازگار نیست.

گزارش Urbanation اشاره کرد که از زمانی که بازار در سال ۲۰۲۲ شروع به رکود کرد، این شرکت ۶۰ پروژه املاک و مستغلات را در منطقه تورنتو شناسایی کرده است که در مجموع 21505 آپارتمان را شامل می شود که برای مدت نامحدود متوقف شده اند.

در سال جاری تاکنون نرخ فروش پروژه های در مرحله پیش ساخت ۵۰ درصد بوده است. متوسط ​​نرخ فروش در سه ماهه اول سال 2023 61 درصد و در سال 2022 85 درصد خواهد بود.

بسیاری از کاندوسازان جدید از مشوق‌های «تنوعی»، از جمله پارکینگ کم یا رایگان، بدون مالیات توسعه، کاهش سپرده‌ها، ضمانت‌های اجاره و برنامه‌های کمک وام مسکن استفاده می‌کنند تا خریداران را به خرید کاندو تشویق کنند.

لوسینک گفت که بسیاری از آپارتمان‌های جدید تحت مالکیت سرمایه‌گذاران در بحبوحه کاهش بازار به سمت بازار اجاره حرکت می‌کنند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز