ویروس کرونا در ایران: با افزایش شمار مبتلایان، تعداد قربانیان به ٨ نفر رسید

Submitted on ی., 02/23/2020 - 13:32

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد که ۱۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بیست و چهار ساعت گذشته ثبت شده است که از این موارد ۴ نفر در تهران، ۲ مورد در گیلان، یک مورد در تنکابن و ۷ نفر از شهر قم بوده اند. وی افزود که سه نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داده اند

آمار اعلام شده، نشان از افزایش ۶۰ درصدی تعداد قربانیان و ۵۴ درصدی تعداد مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز روز یکشنبه ٤ اسفند، با تأیید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در این استان، گفت: مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان تنکابن تایید شده است.

وی افزود جسد این فرد تا اعلام نهایی نتیجۀ آزمایش‌های کرونا ویروس، در سردخانه نگهداری می‌شود تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.

پیش از این اعلام شده بود که ٥ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در قم فوت کرده اند؛ بر أساس آخرین گزارش ها، یک نفر در استان مرکزی و یک نفر هم در تنکابن مازندران، در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. وزارت بهداشت هنوز اعلام نکرده است که یک فوتی باقیمانده در کدام استان بوده است.

با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران، این کشور پس از چین بیشترین تعداد تلفات را داشته است.

سعید نمکی وزیر بهداشت ایران از مردم خواست تا از حضور در زیارتگاه ها خودداری کنند.

سعید نمکی اظهار داشت: «منشأ ابتلا به ویروس کرونا در قم از چین بوده است و طبق بررسی‌های انجام شده، منبع ویروس از ناقلین چینی بوده و موارد آن در حال مشخص شدن است. همچنین یکی از فوتی‌ها در قم بازرگانی بوده که از طریق پروازهای غیرمستقیم سفرهایی به چین داشته است».

لغو برنامه های هنری، سینمایی، و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در استان های مختلف ایران

وزارت ارشاد ایران نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران از روز یکشنبه ۴ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل است.

آموزش و پرورش هم از تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داده است. خبرگزاری های ایران به نقل از مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران علت این تصمیم را آماده سازی مدارس و رعایت تمهیدات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن آنها عنوان کرده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از تعطیلی کلیه مدارس و دانشگاه‌های این استان به منظور استریل کردن محیط ها خبر داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از مشکوک بودن ابتلای ٣ نفر به کرونا در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داده است.

همزمان، مدارس و مراکز آموزشی استان قم نیز که شنبه تعطیل بودند، برای دو روز دیگر هم تعطیل شده‌اند.

استان مرکزی که یک مورد مرگ در اثر کرونا در شهر اراک داشته است، کلیه مدارس را به مدت یک هفته تعطیل کرده است. چند استان دیگر نیز مدارس را تعطیل کردند

آموزش و پرورش کرمان نیز اعلام کرد که تمامی مدارس این استان برای پیشگیری از شیوع کرونا، از روز دوشنبه ٥ اسفند تا پایان هفته تعطیل است.

همزمان، بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مرکزی و کهگیلویه و بویر احمد تا آخر هفته تعطیل است.

لغو مسابقات ورزشی در ایران

وزارت ورزش نیز جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا را برگزار کرده که به گزارش رسانه‌های ایران مسئولان کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در جلسه حاضر نشدند.

ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش نیز اعلام کرد که از روز دوشنبه پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی سراسر ایران و لیگ‌های دسته اول و دوم در تمام رده های سنی به مدت ۱۰ روز لغو می‌شود.

این در حالی است که در چارچوب مسابقات لیگ فوتبال فردا بازی استقلال با ذوب‌آهن اصفهان در تهران بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

به جز این بازی، سپاهان-پرسپولیس در اصفهان مسابقه می‌دهند و در مشهد قرار است شهرخودرو با نفت مسجدسلیمان بازی کند. اما هنوز مشخص نیست که این بازی ها بدون تماشاگر یا با تماشاگر برگزار خواهد شد.

لغو پروازهای عراق و کویت به ایران و معاینۀ مسافران ایرانی پیش از ورود به لبنان و ترکیه

این در حالیست که در برخی مرزهای ایران از جمله ارمنستان، پاکستان، عراق و ترکیه، تدابیر بهداشتی و کنترلی برقرار شده است. سفارت افغانستان در ایران نیز بر اساس اطلاعیه‌ای گفته است تا اطلاع ثانوی ارائۀ خدمات کنسولی را به حالت تعلیق در می‌آورد.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت لبنان در تماس با حسن عباس سفیر لبنان در ایران، از تصمیم مقامات بیروت برای معاینۀ تمام مسافران ایرانی به لبنان پیش از ورود به هواپیما خبر داده است.

شرکت هواپیمایی کویت نیز با توصیۀ وزارت بهداشت این کشور، کلیۀ پروازهای خود به ایران را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا لغو کرده است. عراق نیز پیش از این اعلام کرده بود که پروازهای خود به ایران را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به این کشور، لغو کرده است.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز