ویروس کرونا به ١٧٠ کشور جهان سرایت کرد و بیش از ٨ هزار نفر را از پای درآورد

Submitted on پ., 03/19/2020 - 01:22

اگر آهنگ شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها کُند شده، در برخی دیگر شتاب گرفته و اگر شمار درگذشتگاه در برخی مناطق رو به کاهش گذاشته، در برخی دیگر افزایش دارد. بر اساس آمارهای رسمی جهانی، روند شیوع ویروس کرونا در کشور چین، سیر نزولی یافته اما این کشورهمچنان با ٨٠ هزار و ٨٩٤ مورد ابتلا و بیش از ٣٢٠٠ مورد مرگ، در صدر آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان قرار دارد.

در اروپا کشور ایتالیا با ٣١ هزار و ٥٠٦ مورد ابتلا و بیش از ٢٥٠٠ جان باخته، در ردۀ دوم جهانی پس از کشور چین قرار گرفته است.

پس از ایتالیا، ایران با ١٧ هزار و ٣٦١ مورد ابتلا و ١١٣٥ جان باخته، سومین کشور از نظر میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود.

در اسپانیا، نزدیک به ١٤هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان به ٦٢٣ نفر رسیده و این کشور را در ردۀ چهارم جهانی پیش از آلمان، کرۀ جنوبی و فرانسه قرار داده است. این کشور از شب گذشته ورود خودروها را از مرز فرانسه و پرتغال ممنوع کرده و فقط شهروندان اسپانیا و افرادی که در کشورهای همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند. دولت اسپانیا از مردم خواسته برای مقابله با شیوع کرونا، در خانه بمانند.

در آلمان شمار مبتلایان از مرز ١٠ هزار نفر فراتر رفته است و در فرانسه نیز ٧٧٣٠ مورد ابتلا شناسایی شده و ١٧٥ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. این در حالیست که در این کشور، شهروندانی که خانه‌های خود را ترک می‌کنند باید برای توجیه خروج خود گواهینامه‌ای ارائه کنند، در غیر این صورت با جریمۀ نقدی روبرو خواهند شد.

در بریتانیا نیز بیش از ٢٦٠٠ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و دولت از شهروندان خواسته است به مدت یک ماه از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

اتحادیۀ اروپا تصمیم گرفت مرزهای بیرونی شِنگن را مسدود نماید

اتحادیۀ اروپا برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا، به مدت یک ماه از ورود مسافرانی که از خارج از این منطقه می‌آیند، جلوگیری خواهد کرد.

این تصمیم، همزمان با افزایش شمار مبتلایان و آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه اتخاذ شده است تا از تمام سفرهای غیر ضروری در منطقۀ شِنگن و خارج از آن جلوگیری شود.

برنامۀ منع ورود مسافرین، شامل تمام افرادی است که شهروند کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا نیستند، اما شامل افرادی که دارای اقامت دراز مدت هستند یا اعضای خانوادۀ شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، دیپلمات‌ها، و کارمندان بخش بهداشت نخواهد شد.

ویروس کرونا تمام ایالات آمریکا را فرا گرفت؛ مرز این کشور با کانادا به طور موقت بسته می‌شود

پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا در ویرجینیای غربی، ویروس جدید کرونا تمامی ۵۰ ایالات آمریکا را فراگرفت. دولت آمریکا در ادامۀ تمهیدات پیشگیرانه برای مهار بحران شیوع ویروس کرونا، مرز این کشور را با کانادا به طور موقت می‌بندد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، با انتشار توئیتی اعلام کرد که بر اساس توافقی دوجانبه با کانادا، مرز مشترک میان دو کشور برای ترددهای غیرضروری به صورت موقت بسته می‌شود. وی یادآور شده است که مبادلات تجاری میان دو کشور، مشمول این محدویت نخواهند شد.

در آمریکا تا کنون ٧٣٠٠ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و ١١٦ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در قرقیزستان شناسایی شد

در قرقیزستان برای نخستین بار، سه مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. وزیر بهداشت این کشور روز چهارشنبه ۱۸ مارس در جلسه‌ای که برای جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار شده بود گفت که این افراد شش روز پیش از عربستان سعودی به قرقیزستان برگشته بوده‌اند.

شب گذشته نتایج آزمایش آنها نشان داده که هر سه نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند. مقامات بهداشتی قرقیزستان گفته‌اند که این افراد تحت نظارت پزشکان قرار گرفته‌اند.

روسیه مرزهای خود را بست

برای جلوگیری از شیوع کرونا، روسیه مرزهای خود را تا ابتدای ماه مه یعنی به مدت چهل روز می‌بندد. دولت این کشور، ورود اتباع خارجی را از روز چهارشنبه ۱۸ مارس ممنوع کرده است. تاکنون ١٤٧ مورد ابتلا در روسیه تأیید شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز