تورم 4 درصدی به اقتصاد کانادا ضربه زد ، گوشت در سه ماه آخر سال 7 درصد افزایش یافت

Submitted on جمعه, 10/08/2021 - 21:57

با افزایش قیمت ها در کانادا متناسب با تورم ، حدود 40 درصد از خریداران بیش از گذشته به برنامه ریزی و تخفیفات هنگام خرید غذا توجه می کنند.

گزارش جدیدی از آزمایشگاه تجزیه و تحلیل غذای کشاورزی دانشگاه Dalhousie نشان می دهد که 86 درصد از کانادایی های مورد بررسی معتقدند که قیمت غذا نسبت به شش ماه قبل بالاتر است. دو پنجم مردم گفتند در سال گذشته رفتارهای خرید خود را تغییر داده اند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، کیم ، 45 ساله ، ساکن ونکوور ، می گوید: "من یک خریدار بسیار خوب هستم و همیشه به دنبال پیشنهادات ویژه هستم. اما امسال پیدا کردن آن برایم مشکل بود و باید با دقت بیشتری برنامه ریزی می کردم."

همانطور که اقتصاد جهان به تدریج از بیماری همه گیر COVID-19 بهبود می یابد ، کانادا و بسیاری از کشورهای دیگر تورم را احساس می کنند. در چند ماه اول شیوع بیماری همه گیر ، بخش های بزرگ اقتصادی به مدت چند ماه بسته شدند زیرا مردم در خانه ماندند و با کاهش تقاضا قیمت ها کاهش یافت.

اکنون که دوباره مغازه ها باز شده اند ، مردم دوباره وارد جامعه شده اند و تقاضا افزایش یافته است زیرا تولیدکنندگان و شرکت های کشاورزی سعی می کنند تولیدات خود را ادامه دهند.

بر اساس آمار کانادا ، به طور کلی ، نرخ تورم کانادا در سال جاری به 4.1 درصد افزایش یافته است که بالاترین نرخ از سال 2003 است.

اگرچه آمار کانادا برآورد می کند که شاخص قیمت مصرف کننده مواد غذایی در سال گذشته 2.7 درصد افزایش یافته است ، اما تیم دانشگاه دال هاوس اعلام کرد که نرخ تورم را نزدیک به 5 درصد دانسته است.

با این حال ، هر دو تیم ( آمار کانادا و دانشگاه دال هاوس) توافق کردند که در مقایسه با سایر غذاها ، قیمت گوشت بیشترین جهش را داشته است ، و آمار کانادا تخمین می زند که این گوشت تقریبا 7 درصد نسبت به آگوست 2020 افزایش یافته است.

در نظرسنجی دانشگاه Dalhousie نظرات بیش از 10 هزار نفر در ماه سپتامبر جمع آوری شد و نشان داد که تقریبا نیمی از کانادایی ها نسبت به 6 ماه قبل گوشت کمتری خریداری کرده اند و بیش از نیمی از آنها گفته اند که قیمت گوشت با سایر غذاها در این مدت مقایسه شده است و در این مقایسه معلوم شد که قیمت گوشت بیشتر افزایش داشته است.

کانادایی هایی که به این نظرسنجی پاسخ دادند نیز متوجه شدند که قیمت میوه ها ، سبزیجات ، ماهی و محصولات پخته افزایش یافته است. محققان می گویند این روند در مقایسه با سال های گذشته غیرمعمول است.

پروفسور سیلوین شارلبوا ، مدیر و استاد آزمایشگاه تجزیه و تحلیل غذای کشاورزی دانشگاه دال هاوس ، در مصاحبه با رسانه های کانادایی گفت: "هر قسمت از خواربارفروشی تحت تأثیر تورم قرار می گیرد و هیچ قسمتی بی تأثیراز آن تحت تأثیر قرار نمی گیرد."

"معمولاً شما در مورد کلم بروکلی ، گوشت گاو یا گوجه فرنگی صحبت خواهید کرد. امسال همه محصولات گران می شوند."

این گزارش نشان می دهد که تقریباً 40 درصد از پاسخ دهندگان نسبت به سال گذشته بیشتر از کوپن های کاغذی و دیجیتالی استفاده می کنند. در مقایسه با سال 2020 ، آنها محصولات بیشتری با تخفیف خریداری می کنند که نزدیک به انقضا است که راهی دیگر برای پس انداز پولشان است.

کیم گفت که برای صرفه جویی بیشتر پول بیشتر محصولات با برچسب special خریداری کرده است. بیش از یک سوم کانادایی های مصاحبه شده نیز گفتند که این کار را انجام داده اند ، در حالی که کوپن ها را در برگه های ایمیل هفتگی خود و به صورت آنلاین جستجو کرده اند.

اما او همچنین متوجه شد که مانند قبل خرید می کند، اما سبد خرید او به اندازه اوایل امسال پر نیست.

او لبخندی زد و گفت: "مطمئناً شبهای استیک کمتر خواهد بود ، این حتمی است. شاید ما ماهانه یکبار خودمان را احیاء کنیم و با همین ماهی یکبار خوشحال باشیم."

برایس ، ساکن کلگری که سی ساله می باشد ، گفت که او همچنین متوجه شده است که قیمت میوه ها و سبزیجات از سال گذشته "افزایش یافته است" ، و اطمینان از داشتن رژیم غذایی سالم برای دو کودک دبستانی را برای او دشوارتر کرده است.

"این یک توازن دشوار است و من گاهی اوقات فقط می توانیم سبزیجات و میوه به خانه ببریم و گوشت را حذف کرده ایم."

نظرسنجی دانشگاه دالاهو نشان داد که حدود 10 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که قیمت میوه و سبزیجات بیشترین افزایش را در شش ماه گذشته داشته است. با این حال ، نویسندگان این مطالعه اشاره کردند که در این دوره ، قیمت محصولات کشاورزی به طور کلی هنوز پایین است.

شارلبوا با نگاهی به آینده گفت که انتظار می رود هزینه حمل و نقل ، نیروی کار و سایر ورودی ها همچنان بالا باقی بماند و انتظار می رود قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش باشد.

شاخصی که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گردآوری شده است نشان می دهد که قیمت جهانی مواد غذایی در ماه اوت سالانه 30 درصد افزایش یافته است.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز