تولید ناخالص داخلی کانادا در نوامبر ۲۰۲۱ به سطح قبل از همه‌گیری بازگشت

Submitted on پ., 02/03/2022 - 01:18

تولید ناخالص داخلی کانادا در نوامبر ۲۰۲۱ به سطح قبل از همه‌گیری بازگشت

مرکز آمار کانادا اعلام کرد، اقتصاد کانادا در نوامبر سال گذشته ۰.۶ درصد رشد کرد و به این ترتیب برای ششمین ماه متوالی رشد اقتصادی قبل از گسترش سریع سویه اومیکرون از ویروس کرونا رسید.

در حالی که تولید ناخالص داخلی واقعی نسبت به رشد ۰.۸ درصدی اکتبر اندکی کاهش یافت، بیشتر بخش‌ها توسعه اقتصادی را تجربه کردند.

جیمز اورلاندو، اقتصاددان ارشد گفت: رشد تولید و عمده فروشی بیشترین سهم را در افزایش تولید ناخالص داخلی در ماه نوامبر داشته است.

وی افزود: این گزارش بسیار معتبر است زیرا افزایش تولید در بیشتر صنایع وجود داشت.

با این حال، اورلاندو هشدار داد که برخی از دستاوردهای به دست آمده در نوامبر احتمالاً در دسامبر و ژانویه کاهش یافته است، زیرا گسترش سریع نوع بسیار قابل انتقال اومیکرون بر فعالیت اقتصادی تأثیر گذاشته است.

اورلاندو با بیان اینکه انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در ماه‌های آینده بهبود یابد افزود:

با توجه به اینکه ما احتمالاً از بدترین موج اومیکرون عبور کرده‌ایم، انتظار داریم تولید ناخالص داخلی ماهانه در فوریه و مارس تقویت شود.

رویس مندز، اقتصاددان Desjardins نیز گفت:

رشد قوی در ماه نوامبر به این معنی است که تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم احتمالاً از پیش‌بینی ۵.۸ درصدی بانک مرکزی کانادا فراتر رفته است.

تایید رشد اقتصادی قوی قبل از انتشار اومیکرون به این معنی است که بانک کانادا احتمالاً قادر خواهد بود به تعهد خود مبنی بر افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک برای مبارزه با تورم پایبند باشد.

مندز تصریح کرد: بر همین اساس بانک مرکزی کانادا همچنان در مسیر افزایش نرخ سیاستی خود در ماه مارس قرار دارد.

منبع: سی‌بی‌سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز