طوفان تالیم جنوب چین و ویتنام را درنوردید؛ هزاران نفر از مناطق بحرانی تخلیه شدند

Submitted on س., 07/18/2023 - 09:15

 

طوفان تالیم پس از استان‌های جنوبی چین، به ویتنام رسید و ده‌ها هزار نفر را در مناطق بحرانی، وادار به ترک خانه‌های خود کرد.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی چین، در پی این طوفان خدمات کشتی‌ها و نیز شمار زیادی از پروازهای هواپیماها مختل شده است.

در همین حال، اداره هواشناسی چین با صدور هشدار نارنجی رنگ، اعلام کرد که طوفان تالیم شامگاه دوشنبه به سواحل استان‌های گوانگدونگ و هاینان رسیده و انتظار می‌رود که بادهای شدید و باران‌های تند، این مناطق را در نوردد.

اداره هواشناسی چین گفته است که پیش بینی می‌شود طوفان تالیم در اواخر روز سه‌شنبه با حرکت به سوی شمال ویتنام، تضعیف و ناپدید شود.

بنا به گزارش خبرگزاری دولتی شین‌هوآ، حدود ۲۳٠ هزار نفر در شهر گوانگدونگ به هنگام رسیدن طوفان به این منطقه در روز دوشنبه تخلیه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقامات محلی گوانگدونگ همچنین دستور بستن ۶۸ مقصد گردشگری ساحلی را صادر کرده‌اند، بیش از ٢۷۰٢ کشتی ماهیگیری را فراخوانده‌اند و خواستار تخلیۀ ۸٢۶۲ کارگر از مزارع پرورش ماهی شده‌اند.

بنا به گزارش رسانه‌های دولتی چین، در شهر نانینگ در استان گوانگشی نیز از روز دوشنبه، حرکت ۳۵ قطار مسافربری مختل شده و ۲۶ پرواز نیز لغو شده است.

از سوی دیگر، کمیتۀ عالی مقابله با بلایای طبیعی در ویتنام، اعلام کرد که در حال آماده شدن برای تخلیۀ حدود ۳۰ هزار نفر از استان‌های کوانگ‌نین و های‌فونگ است که احتمالاً در معرض بیشترین آسیب از این طوفان قرار دارند.

کمیته عالی مقابله با بلایای طبیعی در ویتنام، همچنین طی بیانیه‌ای تأکید کرد: «تالیم ممکن است یکی از بزرگترین طوفان‌هایی باشد که در سال‌های اخیر خلیج تونکین را درنوردیده است».

مقامات محلی به گردشگران توصیه کرده‌اند که جزایر طوفان‌زده را ترک کنند. شرکت‌های هواپیمایی نیز به دلیل طوفان، مجبور شده‌اند برنامه‌های پرواز خود را تغییر دهند.

در همین حال، فام‌مین چینه نخست وزیر ویتنام، به تیم‌های امدادی واکنش در برابر بلایای طبیعی دستور داده است تا برای عملیات فوری امداد و نجات آماده باشند. او همچنین نسبت به وقوع احتمالی سیل در این کشور هشدار داده است.

کارشناسان هشدار داده اند که با تغییرات جوی و گرمایش زمین، طوفان‌های گرمسیری بیشتری رخ خواهد داد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز