تحریم‌های جدید بریتانیا و کانادا علیه مقامات جمهوری اسلامی به تصویب رسید

Submitted on جمعه, 12/09/2022 - 10:20

تحریم‌های جدید کانادا و بریتانیا علیه مقامات جمهوری اسلامی، علاوه بر مقامهای ارشد قوه قضائیه، نهاد زندانبانی، نیروی انتظامی و دیگر رهبران سیاسی این کشور از جمله مشاوران ارشد علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و چهره‌های رسانه‌های دولتی را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کانادا، روز جمعه ١٨‬ آذر، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه، ایران و میانمار به دلیل نقض حقوق بشر توسط دولت‌های این سه کشور اعمال کرد. تحریم‌های دولت کانادا شامل  ٢٢ مقام حکومتی ایران می‌شود.

ملانیا جولی، وزیر خارجه کانادا در این زمینه گفت: «کارهای بیشتری باید انجام داد، اما کانادا هیچ‌گاه از موضع حقوق بشری خود کوتاه نخواهد آمد.»

وزارت خارجه کانادا روز جمعه گذشته نیز اعلام کرده بود که ۴ فرد و ۵ نهاد ایرانی را به دلیل «نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس گزارش دیگری از رویترز، دولت بریتانیا نیز امروز اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه ۳۰ نفر در سراسر جهان، از جمله مقامات روسی و ایرانی، به دلیل مسئول بودن در قبال اقداماتی از جمله «شکنجه، خشونت جنسی و سرکوب خشونت‌بار اعتراضات خیابانی»، اعمال کرده است.

این تحریم‌ها شامل ۱۰ نفر از مقامات ایران می‌شود که مرتبط با امور زندان‌ها هستند. شش تن از این افراد با دادگاه‌ها و قوه قضائیه ایران مرتبط بوده و در صدور احکام سنگین علیه بازداشت‌شدگان از جمله صدور حکم اعدام در دادگاه‌های انقلاب نقش داشته و «مسئول محاکمه معترضان از جمله با حکم اعدام» بوده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز