طالبان در واکنش به سندهای نشر شده پنتاگون: داعش در افغانستان نابود شده است

Submitted on Mon, 04/24/2023 - 09:42

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان اما در واکنش به این سندهای نشر شده پنتاگون گفته که طالبان بر تمامی افغانستان، کنترول دارند و به هیچ گروهی شامل «گروهک فتنه‌گر داعشی» اجازه نمی‌دهند تا از خاک افغانستان برضد کشورهای دیگر استفاده کنند.

ذبیح‌الله مجاهد باری دیگر موضع طالبان را در این واکنش خود تکرار کرده و گفته که  گروه داعش در افغانستان، کوبیده شده و درحالت نابودی قرار دارد.

در اسناد محرم پنتاگون که نسخه‌ای از آن توسط روزنامه واشنگتن‌پست نشر شده، آمده که گروه داعش با استفاده از خاک افغانستان، در تلاش راه‌اندازی و برنامه‌ریزی حملات تروریستی در اروپا و آسیا و نیز راه‌اندزای «توطئه آرمانی» برضد آمریکا است.

واشنگتن‌پست در بخشی از گزارش خود به نقل از این سندها چنین نوشته:

در این سندها از تلاش‌های گروه داعش برای حمله بر سفارت‌خانه‌ها، کلیساها، مرکزهای تجارتی و بازی‌های جام‌جهانی که در قطر برگزار شد و بیش از ٢ میلیون تماشاچی داشت، را هدف قرار دهد.

پیش از این نیز مقام‌های آمریکایی از گسترش سازمان‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش در افغانستان زیر حاکمیت طالبان، ابراز نگرانی کرده بودند.

گروه داعش نیز برخلاف ادعای طالبان، در کمتر از ٢ سال پسین که افغانستان دوباره به دست طالبان افتاده، بارها حملات تروریستی خونینی را در بخش‌های گوناگون افغانستان راه‌اندازی کرده‌اند. حملاتی که بیشتر اهداف آن، اقلیت‌های قومی چون هزاره‌ها، شیعه‌ها و سیک‌های افغانستان بوده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز