طالبان عامل حمله بر سفارت پاکستان را بازداشت کردند

Submitted on Mon, 12/05/2022 - 08:55

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز دوشنبه، ۱۳ قوس/ آذر، در صفحه توییتر خویش اعلام کرد که نیروهای امنیتی این گروه مهاجم حمله مسلحانه به سفارت پاکستان را بازداشت کرده‌اند.

آقای مجاهد در پیام توییتری اخیر خود افزود که فرد بازداشت‌شده یک تبعه خارجی عضو داعش است که در تبانی با این گروه شورشی حمله روز جمعه را سازماندهی و اجرا کرده است.

روز جمعه، ۱۰ قوس، سفارت پاکستان در کابل مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که در نتیجه آن یک محافظ امنیتی این سفارت زخم برداشت.

پاکستان در پی این حمله سفیر خویش را از کابل به اسلام آباد فرا خواند، اما پس از آن اعلام کرد که هیچگونه برنامه‌ای برای مسدود کردن نمایندگی سیاسی خویش در کابل را روی دست ندارد.

با این وجود مقام های پاکستانی بر تامین امنیت سفارت خویش از سوی طالبان تاکید کرده و گفته‌اند که در مورد راستی آزمایی این حمله که آیا واقعاً کار داعش است یا خیر، تحقیق می‌کنند.

ذبیح الله مجاهد اما در رشته توییت خویش گفته است که شماری از حلقات می‌خواهند با اجرای چنین اقداماتی فضای بی اعتمادی را میان دو کشور (افغانستان و پاکستان) به وجود بیاورند.

شاخه خراسان داعش، پس از تسلط طالبان بر افغانستان، مسئولیت چندین حمله خون‌بار و مهم را به عهده گرفته است. در یکی از حملات انتحاری بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل ۱۶ تن کشته شدند و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

علاوه بر این گروه داعش مسئولیت حمله انتحاری در مقابل دروازه سفارت روسیه در کابل را نیز به عهده گرفته است. این حمله باعث شد تا سفارت روسیه بخشی از خدمات خویش را در کابل متوقف نماید.

با این وجود ذبیح الله مجاهد در توییتر خویش بدون اینکه مشخص نماید، فرد مهاجم تابعیت کدام کشور را دارد، افزوده است که در حمله به سفارت پاکستان بغاوتگران نیز نقش داشته اند.

طالبان همه افراد و گروه های مسلح را که در مخالفت با حکومت طالبان مبارزه می‌کنند را «بغاوتگر» نام نهاده و کشتن این افراد را مجاز می‌دانند.

با تسلط دوباره گروه طالبان بر افغانستان در پانزدهم اوت سال ۲۰۲۱، چندین جبهه تاکنون برای مبارزه نظامی علیه این گروه اعلام موجودیت کرده‌اند. از این میان، جبهه مقاومت تحت رهبری احمد مسعود به صورت نظامی علیه طالبان مبارزه می‌کند. جبهه آزادی نیز در سطح شهرها، حملات هدفمندانه انفجاری و چریکی را علیه نیروهای طالبان انجام میدهد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز