سخنگوی دولت رئیسی خیزش زنان ایران را منشاء فرار سرمایه و افزایش نرخ ارز دانست

Submitted on پ., 08/03/2023 - 08:30

او البته از این خیزش به عنوان "اغتشاشات" یاد کرد و بالا رفتن نرخ ارز و فرار سرمایه‌ها از کشور را نیز به آن نسبت داد و گفت : "دشمن وقتی دید پیشرفت کشور به ریل رسمی برگشته سکوت نکرد و تمام قد وارد میدان شد لذا اغتشاشات سال قبل را ایجاد کرد [و] به سراغ نقاط ضعف ما رفت تا کشور  را به سمت فروپاشی و تجزیه" بکشاند.

علی بهادری جهرمی در جای دیگری از سخنانش گفت که وقتی ابراهیم رئیسی دولت را در دست گرفت "تورم ۵٩٫۳ درصد و شاخص تورم تولیدکننده ۱٠۳ درصد بود. یعنی قرار بود تورم ٦٠ درصدی به ١٠۳ درصد در چند ماه بعد برسد."

وی همچنین گفته است که در اوایل دولت سیزدهم برخی وزارتخانه‌ها پول برای پرداخت دستمزد کارکنان خود را نداشتند و بر اساس پیش بینی سرپرست وقت بانک مرکزی تورم ٦٠ درصدی می رفت تا سه رقمی بشود.

بهادری جهرمی در ادامه افزوده است که این وضع نتیجۀ "اعتماد به غرب" دولت قبلی (دولت روحانی) بوده است و گره زدن حل مشکلات کشور به غرب "سبب شد تا اتکاء به خود و نگاه به ظرفیت‌های درونی را از دست بدهیم." بهادری جهرمی در جای دیگری از صحبت هایش مدعی شد که دولت سیزدهم توانست به رغم همۀ این مشکلات تورم را به ٤٦ درصد برساند.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز