رویال بانک هشدار داد: قیمت مسکن در کانادا در سال آینده کاهش می یابد! نرخ سود بانک مرکزی تا پایان سال ۴ درصد خواهد شد

Submitted on Mon, 09/19/2022 - 19:57

به گزارش CP24، بازار مسکن منطقه تورنتو بزرگ (GTA) در ماه آگوست نشانه هایی از بهبود را نشان داد، به طوری که میانگین قیمت معیار کاهش ماه های گذشته را معکوس کرد و برای اولین بار افزایش یافت، اما آخرین گزارش بانک سلطنتی کانادا (RBC) ) در مورد اصلاح بازار هشدار می دهد "هنوز تمام نشده است".

رابرت هوگ، دستیار اقتصاددان ارشد بانک رویال در یادداشتی به مشتریان روز پنجشنبه هشدار داد که افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده "بیشتر خریداران مسکن را از وام مسکن محروم می‌کند و سایرین را رد صلاحیت می کند."

او گفت که این تنها اصلاحات در بازار مسکن از ماه مارچ را تشدید کرده است که ممکن است تا بهار آینده به پایان نرسد.

هوگ گفت: "ما فکر می کنیم که بازار تا اوایل سال ۲۰۲۳ با نرخ های بالاتر سازگار خواهد شد." "هر گونه بهبودی احتمالاً چندین ماه طول می کشد تا عرضه و تقاضا محدود شود و برای کانادا به طور کلی قیمت ها با نزدیک فرا رسیدن بهار به پایین ترین سطح خود می رسد."

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، ما انتظار داریم که معیار ملی حدود ۱۴ درصد نسبت به اوج اخیر خود کاهش یابد. از نظر استانی، انتظار داریم انتاریو و بریتیش کلمبیا بیشترین کاهش را به میزان منفی ۱۶- درصد ثبت کنند، در حالی که کاهش درآلبرتا و ساسکاچوان منفی ۴ درصد خواهد بود که کمترین کاهش می باشد.

شاخص قیمت مسکن GTA در چند ماه اول سال برای پنج ماه متوالی کاهش یافت، اما قیمت ها در ماه آگوست ماهانه ۲ درصد افزایش یافت و برخی را بر آن داشت تا حدس بزنند که بازار شروع به ثبات کرده است.

نرخ سود بانک مرکزی به ۴ درصد می رسد
اما هوگ گفت که انتظار دارد خریداران "در ماه های آینده در حالت تدافعی باقی بمانند" زیرا بانک مرکزی "بیشتر" نرخ های سیاستی را کاهش می دهد.

بانک مرکزی کانادا تا کنون نرخ بهره خود را از ۰/۲۵ درصد به ۳/۲۵ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش داده است تا تورم را مهار کند. در این گزارش، هوگ خاطرنشان کرد که رویال بانک انتظار دارد که نرخ بهره معیار تا دسامبر به ۴ درصد برسد.

او گفت: "برای بسیاری از خریداران بالقوه، چشم انداز خرید مسکن تاسف بار است."

کاهش قیمت مسکن نسبت به جهش قبلی در زمانی که افزایش شدید نرخ بهره به شدت بر استطاعت مالی مردم تأثیر گذاشته است، تنها یک دلداری کوچک است.

میانگین قیمت فروش همه انواع خانه در ماه آگوست در تورنتو بزرگ 1079500 دلار بود که هنوز ۰/۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

هوگ گفت: «در شش ماه گذشته، شاخص قیمت مسکن MLS کمبریج ۱۹درصد، کیچنر-واترلو و لندن ۱۶ درصد، برانتفورد ۱۵ درصد و گوئلف ۱۳ درصد کاهش یافته است.

رویال بانک قبلا اصلاحات مسکن را "تاریخی" توصیف کرده بود و پیشنهاد کرده بود که می تواند "شدیدترین رکود در بین پنج رکود ملی گذشته باشد."

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز