رسانه‌های عبری: جنگ با حزب الله از هر زمانی نزدیک‌تر شده است

Submitted on Mon, 07/31/2023 - 17:10

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با اشاره به افزایش نگرانی از درگیری با حزب الله در شمال (فلسطین اشغالی) ادعا کردند، با توجه به ضعفی که اسرائیل بعد از رخدادهای مربوط به اصلاحات قضائی دچار آن شده، دشمنان تل‌آویو از جمله حزب الله این شرایط بهترین فرصت برای وارد کردن ضربه به اسرائیل می‌بینند.

امیر بوحبوط تحلیل‌گر ارشد مسایل نظامی در پایگاه خبری واللا نیوز در این رابطه نوشت: طی سال‌های بعد از پایان جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه) مسئولین عالی‌رتبه امنیتی در (رژیم) اسرائیل اعلام می‌کردند که به دنبال جنگ نیستند اما در صورت ورود به جنگ در شمال یا جنوب، این جنگ‌ها حداکثر چند روز به طول خواهند انجامید چون نه حماس و نه حزب الله انگیزه‌ای برای انجام جنگ‌های طولانی مدت به دلیل میزان خرابی که به همراه می‌آورد ندارند.

بوحبوط در ادامه نوشت: اما این روزها نهادهای امنیتی (رژیم صهیونیستی) شرایط متفاوتی را پیش روی خود می‌بینند، واقعیت‌های سیاسی در اسرائیل تغییر پیدا کرده‌اند، چند دستگی در جامعه (صهیونیستی) تشدید گردیده و این دقیقا همان شرایطی است که رهبر حزب الله قبلا از آن به نام خانه عنکبوت یاد کرده بود.

بوحبوط تاکید کرد: امروز درگیری بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است، چون نصر الله اعتماد به نفس بسیار بالایی پیدا کرده است، به هر حال چندی پیش اسرائیل را آزموده و واکنش تل اویو را سبک و سنگین کرده است، بعد از حادثه عملیات تقاطع مجدو، دیدی برنیاع رئیس موساد خواستار واکنش شدید علیه حزب الله شد، اما هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش و رئیس شورای امنیت (رژیم صهیونیستی) (از بیم واکنش سخت حزب الله) به شدت با آن مخالفت کردند.

در همین راستا، یوسی یهوشع تحلیل‌گر پایگاه خبری وای نت وابسته به یدیعوت احارانوت هم در این رابطه نوشت: احتمال وقوع جنگ در بالاترین سطح خود بعد از سال 2006 قرار دارد.

او در تحلیل خود که امروز بر روی خروجی این رسانه قرار داده شده، نوشت: افشای گفتگوی نشست امنیتی دیروز نتانیاهو بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌ها داشت، شاید انتقال این اطلاعات به رسانه‌ها از روی قصد بود تا پیام‌های آن به گوش دبیر کل حزب الله هم برسد.

او در بخشی از یادداشت خود آورده است، ارتش اسرائیل در مقابله با حزب الله اشتباهات زیادی داشته که قابل سرزنش هستند، ارتش اسرائیل و فرماندهی شمالی باید پیش از این‌ها چادرهای نصب شده را بر می‌چیدند، اما به تدریج توان بازدارندگی ما دچار فرسایش شده است، حادثه بعدی به سرقت رفتن دوربین‌های نصب شده بر روی دیوار مرزی است که آن هم یک شکست تاکتیکی محسوب می‌شود که باید به سرعت حل می‌شد، در حالی که گفته می‌شود ارتش در حال تحقیق در این رابطه است.

یهوشع در پایان نوشت: حتی اگر جنگ فردا صبح آغاز نشود، باز هم گزارشی که امان (سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی) پیش از تصویب قانون کاهش اختیارات قضائی ارسال کرد و اخیرا مفاد آن افشا شد، هیچ مجالی برای شک و تردید نمی‌گذارد که احتمال وقوع جنگ در بالاترین سطح خود بعد از تابستان 2006 قرار دارد، نصر الله ضعف غیر عادی اسرائیل را به چشم می‌بیند، بخشی از این ضعف به دلیل فروپاشی انسجام داخلی و بخشی دیگر به خاطر اختلاف با آمریکا است.

 انتهای پیام/*

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز