پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ اردیبهشت ایسنا

Submitted on چ., 05/06/2020 - 13:09

ادامه تحریم تسلیحاتی عواقب وخیمی خواهد داشت

به گزارش ایسنا، هشدار رئیس جمهور در جلسه هیات دولت درباره عواقب ادامه تحریم تسلیحاتی در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه گفت: آنچه امروز آمریکایی‌ها درباره تحریم تسلیحاتی بحث می‌کنند، باید بدانند جزء لاینفک برجام است و اگر بنا باشد که این تحریم‌ها تحت هر شرایطی بازگردد، پاسخ ما پاراگراف آخر نامه ای است که من به سران ۴+۱ نوشتم. آنها می‌دانند که  چنین خطایی را مرتکب شوند چه عواقب وخیمی برای آنها دارد و چه شکست تاریخی برای آنها خواهد بود.

تعارفات مجلسی

گزارشی با عنوان " تعارفات مجلسی " هم درباره ریاست مجلس یازدهم شورای اسلامی دومین خبر پربازدید امروز بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: هنوز زنگ آغاز مجلس یازدهم در بهارستان نواخته نشده که تعارفات برای ریاست از یک طرف و لابی های مدعیان از سوی دیگر آغاز شده است. مجلسی که اکثریت مطلق آن را اصولگرایان تشکیل خواهند داد ولی همچنان مشخص نیست در جنگ قدرت میان مدعیان جانشینی علی لاریجانی چه کسی بر کرسی او تکیه خواهد زد.

اقامه مجدد نماز جمعه در ۱۸۰ پایگاه، از این هفته آغاز خواهد شد

خبر پربازدید بعدی، اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درباره اقامه مجدد نماز جمعه در برخی پایگاهها بود.

در این اطلاعیه اعلام شده است که اقامه مجدد نماز در ۱۸۰ پایگاه نماز جمعه، از این هفته آغاز خواهد شد.

برخی اخبار دیگر در رابطه با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

کمیسیون آموزش موافق بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیست

ارسال اقلام پزشکی و درمانی از سوی ایران به سه کشور افغانستان، لبنان و آلمان

موافقت وزارت بهداشت با صادرات تجهیزات پزشکی مازاد بر نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا

***

حقوق طبیعی نیروی کار باید رعایت شود/تولید، امنیت‌بخشِ اقتصاد در برابر ویروس‌های مهاجم است

به مناسبت هفته کارگر و پیگیری تحقق شعار سال (جهش تولید) ارتباط تصویری از هفت مجموعه تولیدی فعال در نقاط مختلف کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی برقرار شد.

مقام معظم رهبری در بخشی از این دیدار با تاکید بر اینکه حقوق طبیعی نیروی کار باید رعایت بشود، فرمودند: یکی از نکاتی که در باب کارگران و به مناسبت هفته کارگر خوب است روی آن تکیه بشود، مسئله‌ رعایت حق نیروی کار است. یعنی دستمزد عادلانه، پرداخت منظم و بدون تأخیر، ثبات اشتغال یعنی امنیت شغلی -که بنده روی این امنیت شغلی هم سالهای قبل تکیه کردم، تأکید کردم- که این یکی از مسائل بسیار مهم است.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان افزودند: در اقتصاد کشور اگر ما اقتصاد را به بدن انسان تشبیه بکنیم، سیستم دفاعی و امنیت‌بخش اقتصاد عبارت از تولید است. یعنی آن چیزی که می‌تواند ویروسهای مهاجم و میکروب‌های مهاجم به اقتصاد را خنثی بکند و اقتصاد را سالم نگه دارد تولید در کشور است.

این خبر هم مورد متوجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

مصوبه اخیر مجلس احراز صلاحیت داوطلبان را بی‌خاصیت می‌کند

واکنش آیت‌الله احمد جنتی به اصلاح قانون انتخابات در مجلس که از سوی عده‌ای از نمایندگان طراحی شده است نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا گفت: در حالی که ما مدت‌ها و پیش از برگزاری انتخابات اخیر، درباره اصلاح قانون انتخابات فریاد زدیم و مطالبه کردیم، اما مجلس محترم هیچ توجهی به این امر نکرد و حالا و در روزهای پایانی خود تازه به فکر اصلاح قانون انتخابات آنهم با این کیفیت افتاده است.

نظر نهایی شورای نگهبان درباره سینا کمالخانی منتخب تفرش اعلام شد

همچنین سخنگوی شورای نگهبان با اعلام اینکه سینا کمالخانی منتخب تفرش در انتخابات مجلس یازدهم، از راهیابی به مجلس بازماند، اظهار کرد: بعد از بررسی‌های مفصل شورای نگهبان از وزارت آموزش عالی و دستگاه‌های دیگر مشخص شد موسسه‌ای که مدرک تحصیلی منتخب تفرش را صادر کرده، مجوز رسمی از وزارت علوم ندارد و طبعا مدرکی هم که صادر شده قابل اعتبار نیست.

«سیروس عسگری» بخشی از تبادل زندانیان خواهد بود

ادعای خبرگزاری رویترز درباره احتمال تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

رویترز در گزارشی مدعی شد که سیروس عسگری ممکن است بخشی از یک تبادل نادر زندانیان میان ایران و آمریکا باشد. منابع ایرانی به رویترز گفته‌اند که تهران آماده است در این تبادل مشارکت کند.

فروش سهام عدالت به صورت وکالتی قانونی نیست/ نباید اجازه دهیم عده‌ای دلال‌ سوء‌استفاده کنند

اظهارات معاون اول رییس جمهور در دیدار با معاونین و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره فروش سهام عدالت نیز از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

اسحاق جهانگیری با اشاره به تلاش برخی سودجویان و دلال‌ها برای تصاحب سهام عدالت مردم، گفت: فروش سهام عدالت به صورت وکالتی قانونی نیست و نباید اجازه دهیم که عده‌ای دلال و سودجو از سهام عدالت مردم سوء استفاده کنند و مردم نیز جز از مسیر و روش‌هایی که دولت اعلام می‌کند برای آزادسازی و فروش سهام عدالت خود اقدام نکنند.

جلیلی داغدار شد

خبر درگذشت حاج محمد حسن جلیلی، پدر سعید جلیلی و  وحید جلیلی به علت نارسایی دستگاه گوارش نیز ازخبرهای پربازدید امروز شد.

تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران

خبر بعدی، توییت جدید وزیر امور خارجه آمریکا بود که در اظهاراتی مدعی شد ایران منابع مالی خود را صرف "ترویج تروریسم" می‌کند.

در این باره وزارت خارجه آمریکا به نقل از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، نوشت: نظام ایران ادعا می‌کند که پول کافی برای حمایت از مردمش را ندارد و خواستار لغو تحریم‌ها است اما ما می‌دانیم که آن‌ها در حال خرج ثروت‌شان برای تروریسم هستند.

انتهای پیام

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز