نقش کبک در انتخابات پیش روی برای ترودو مهم است / میزان حمایت از بلوک کبکوا در کبک کاهش یافته

Submitted on س., 08/24/2021 - 01:11

به گفته فیلیپ. جی. فورنیر، کارشناس نظرسنجی سایت ۳۳۸ «Canada.com»، نقش کبک در انتخابات پیش روی برای جاستین ترودو خیلی مهم است و او بدون موفقیت در کبک، از هیچ راهی نمی‌تواند به کسب اکثریت آرا دست پیدا کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، نظرسنجی ها نشان می‌دهد طی یک هفته که از آغاز مبارزات انتخاباتی فدرال گذشته میزان حمایت از حزب بلوک کبکوا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

فورنیر، تصریح کرد: «اگرچه حمایت مردم از حزب بلوک کبکوا در سطح دو سال پیش نیست اما این حزب همچنان پایگاهی قوی در کبک دارد. این می‌تواند به معنی آن باشد که برخی از رقیب های حزب لیبرال مانند بلوک کبکوا که در سال ۲۰۱۹ به آرایشان نزدیک بوده ممکن است اینبار به لیبرال ها برسند».

ایو-فرانسوا بلانشت، رهبر بلوک کبکوا، با تاکید بر فرانسوی بودن زبان کبکی‌ها گفت که در ۲۲ آگوست در سن-اییسنت – کبک از برنامه انتخاباتی حزب خود رونمایی خواهد کرد.

او همچنین در حالی که هنوز امیدوار است در مورد مسائلی مانند زبان و سکولاریسم برخوردی ملی گرایانه و کبکی داشته باشد از توجه ویژه خود به مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌های سبز خبر داد.

دانیل بلاند، جامعه شناسی سیاسی از دانشگاه مک گیل گفت: «من فکر می‌کنم هویت یک مسئله کلیدی است. حزب بلوک کبکوا با حمایت فرانسوا لوگو، در شهر کبک به محبوبیت رسید».

وی افزود: «انتقاد فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک از ترودو در سال ۲۰۱۹ به دلیل موضع گیری وی در قبال لایحه ۲۱ به حزب بلوک کبکوا کمک کرد تا ۳۲ کرسی را به دست آورد. اما فرانسوا لوگو در این انتخابات تا کنون سکوت کرده است و لیبرال ها امیدوارند که وی در این رابطه اظهار نظری نداشته باشد».

البته این نظرسنجی مانع از تلاش آن‌ها نشده و ارین اوتول، رهبر محافظه کار هفته گذشته دیدارهای خود را با ساکنان کبک آغاز کرد.

او در این دیدار گفت: «این حزب ما بود که از زبان فرانسوی به عنوان زبان کار در کبک حمایت کرد».

با توجه به نظرسنجی ملی که محافظه کاران را در رقابت تنگاتنگ با لیبرال ها نشان می‌دهد، کنار گذاشتن برخی حمایت‌های حزب لیبرال در کبک می‌تواند تفاوت بزرگی را برای اوتول در انتخابات ایجاد کند.

فورنیر در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: «در حال حاضر کبک تنها جایی در کانادا است که آرای لیبرال ها در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۹ تاحدی بیشتر است و می‌تواند ۵ تا ۶ کرسی بیشتر را نصیب حزب آن‌ها کند».

وی افزود: «اگرچه این موضوع می‌تواند برخی نقصان‌هایی را که در دیگر بخش‌های کشور است را جبران کند، اما به نظر می‌رسد هنوز برای کسب که اکثریت آرا کافی نیست».

منبع: سی تی وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز