مایکل مک‌کال: طالبان تسلیحات آمریکایی را به ایران می‌فروشند

Submitted on Mon, 07/10/2023 - 14:04

مایکل مک‌کال روز یک‌شنبه، ۹ ژوئیه /۱۸ تیرماه، در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن انتقاد شدید از اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این تصمیم را یک «اشتباه بزرگ» توصیف کرد.

 

To say the Afghanistan withdrawal was a success is devoid of reality. https://t.co/25lxOysP2v

 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که نظامیان آمریکایی پس از خروج از افغانستان، بیش از هفت میلیارد دلار تجهیزات نظامی را در شهرستان بگرام رها کردند و اکنون طالبان این تجهیزات را به دشمنان آمریکا می‌فروشند.

مایکل مک‌کال در این گفتگو به جمهوری اسلامی ایران و همچنین فلسطین به‌عنوان دو کشور دشمن آمریکا و اسرائیل که طالبان به آن‌ها اسلحه می‌فروشند به صراحت اشاره کرد.

این سخنان در حالیست که جو بایدن پیشتر در یک نشست خبری بار دیگر از تصمیم خود در خصوص خروج خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز خرسندی کرد. و حتی گفت که از گروه طالبان برای مبارزه علیه القاعده کمک می‌گیرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انتشار پیامی در صفحه توییترش فروش سلاح‌های باقی مانده آمریکا در افغانستان به ایران و فلسطین را رد کرد.

#واکنش:۱/۲ــ ادعای بعضی از حلقات در امریکا که گویا امارت اسلامی سلاح و تجهیزاتی را که از نیروهای امریکایی در افغانستان بجا مانده، آنرا به جهت های دیگر به فروش رسانیده است، حقیقت ندارد و ما آنرا جدی رد منماییم.واقعیت این است که پس از اخراج نیروهای خارجی وحاکمیت کامل امارت اسلامی

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز