لیلا بلوکات بازیگر ایرانی به ده ماه حبس و پنج سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد

Submitted on س., 07/18/2023 - 11:15

روزنامۀ هم‌میهن روز سه‌شنبه ۲٧ تیر گزارش داد که لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون ایران، به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری و انتشار تصاویر آن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، به ۱۰ ماه حبس تعزیری در یکی از زندان‌های استان سمنان محکوم شده است.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو تهران صادر شده، شش ماه از این میزان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.

لیلا بلوکات همچنین به مجازات‌های تکمیلی شامل دو سال ممنوعیت از فعالیت در رسانه‌های فراگیر از جمله پلتفرم‌های داخلی و خارجی و فعالیت‌های نمایشی و بازیگری و تبلیغ‌ در فضای حقیقی و مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، پنج سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی به صورت مستقیم یا با واسطه و نیز مطالعه و خلاصه نویسی یک کتاب ظرف یک ماه محکوم شده است.

مهدی کوهیان از اعضای کمیته پیگیری وضعیت هنرمندان بازداشتی، روز سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «پیشرفت شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو، در صدور احکام سنگین و خارج از عرف قضایی به‌خاطر استفاده از پوشش کلاه، مثال زدنی است.»

وی افزود: «در حکم محکومیت لیلا بلوکات با تغییری جزیی، علاوه بر محکومیت‌های احکام مشابه قبلی، تحمل حبس تعزیری در یکی از زندان‌های استان سمنان نیز اضافه شده است»

اواخر خرداد سال جاری، برای لیلا بلوکات در ارتباط با اتهام «جریحه‌دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب و انتشار تصاویر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی» قرار جلب به دادرسی صادر شده بود.

محکومیت لیلا بلوکات به ده ماه حبس تعزیری در حالی صورت گرفته است که روز جمعه ۲۳ تیر نیز انتشار خبر حکم نامتعارف دادسرای تهران برای آزاده صمدی بازیگر سینما به دلیل «کشف حجاب»، با واکنش‌های گسترده‌ای در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

بر اساس این حکم،‌ آزاده صمدی برای شش ماه حق استفاده از فضای مجازی را ندارد و تمامی صفحات منتسب به او در شبکه‌های اجتماعی توقیف می‌شوند. آزاده صمدی همچنین طبق این حکم باید هر دو هفته یک‌بار به «مراکز رسمی روان‌شناسی برای مداوای بیماری شخصیت ضد اجتماعی» مراجعه کند و در نهایت «گواهی سلامت» خود را به مقامات ارائه کند

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز