علت درگیری امروز با طالبان ؛ تیراندازی ادامه دارد | قرار ملاقات مرزی در نیمروز | پای قاچاقچی مواد مخدر در میان است؟

Submitted on ش., 05/27/2023 - 14:13

همشهری آنلاین - فتانه احدی: صبح امروز درگیری مسلحانه‌ای بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز صورت گرفت.

این درگیری هنوز ادامه دارد و بنا به گفته محمد سرگزی نماینده زابل صدای تیراندازی شدید در قریه وکیل ولسوالی کنگ ولایت نیمروز همچنان شنیده می‌‍‌شود. 

نماینده زابل درباره دلیل درگیری در مرز نیمروز گفت:‌ در تماسی که برای گرفتن اطلاعات درگیری در مرز نیمروز گرفته‌ام همچنان صدای تیراندازی را می‌شنیدم. این درگیری از صبح شروع شده هنوز هم ادامه دارد.

محمد سرگزی ادامه داد:‌ برخی از افرادی که به سوی ایران موارد مخدر حمل می‌کردند که مرزبان ایرانی برای مقابله با آنها درگیر شده‌اند. طرف طالب نیز به حمایت از گروه‌های موادمخدری تیراندازی کرده‌اند.

او اضافه کرد:‌ قرار است ملاقات مرزی میان طرف ایرانی و طالبان صورت گیرد و امیدواریم که به زودی این درگیری‌ها تمام شود.

نماینده زابل درباره درگیری‌های پراکنده نوار مرزی سیستان و بلوچستان اینگونه گفت: یک سری درگیری‌های پراکنده در نوار مرزی وجود دارد. عمدتا هم به احداث دیوار مرزی در خاک ما بر می‌گردد. به این صورت که ما در برخی از جاها در مرز سیستان دیوار مرزی را در فاصله حدود ۱۰۰ متری خط مرزی احداث کرده‌ایم و بعضا در طول این ایام به صورت غیر متمرکز اعلام کرده‌اند که مرز شما دیوار مرزی است. در حالی که این دیوار ارتباتی به خط مرزی ندارد اما طرف افغان در ترددهای آن سوی مرز به نوعی مداخله می‌کنند و گاه هم این دیوار را به عنوان مرز اشتباه می گیرند.

سرگزی گفت:‌ در چند وقت گذشته برای تثبیت حاکمیت خاک خودمان، تردد مرزنشینان کشاورز که در افغانستان زمین‌های کشاورزی دارند به آن سوی مرز ممنوع شده است. این ممنوعیت تحرکات طرف افغانی را بیشتر کرده است. 

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز