خامنه‌ای خواستار شناسایی "سررشته" و عاملان مسمومیت‌های دختران دانش‌آموز شد

Submitted on Mon, 03/06/2023 - 04:07

 

علی خامنه‌ای خواستار اشد مجازات برای عاملان مسمومیت دختران دانش آموز شد و افزود که هیچگونه عفوی در مجازات آنان صورت نخواهد گرفت.

علی خامنه‌ای نگفت که منظور او از "سررشته ها" و "افراد و گروه هایی" که در جنایات ماه های اخیر علیه دختران دانش آموز کشور دست داشته‌اند دقیقاً چیست. در روزهای گذشته، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، مسمومیت کودکان دختر در کشور را همتراز با بحران اقتصادی و بحران بازار ارز در ایران ارزیابی کرد و همگی را به "دشمن" خارجی نسبت داد.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان، در آخرین خطبه های خود بعید دانست که حکومت اسلامی ایران با همۀ امکانات و دستگاه های اطلاعاتی که در اختیار دارد مسببان جنایات جاری علیه دانش آموزان دختر را هنوز شناسایی نکرده باشد.

بسیاری از تحلیلگران مسمومیت دختران دانش آموز را طی ماه های گذشته انتقامگیری حکومت اسلامی از جنبش "زن، زندگی، آزادی" و به ویژه نیروی اصلی آن، زنان و دختران دانشگاه ها و مدارس کشور دانستند و همچنین مخافل بنیادگرای نزدیک به حکومت اسلامی که همانند طالبان افغانستان با تحصیل دختران مخالف هستند.

در واکنش به انفعال و بی‌تفاوتی رهبران جمهوری اسلامی ایران در قبال جنایات ماه‌های اخیر علیه هزاران نفر از دانش‌آموزان دختر در ایران، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق شفاف و فوری دربارۀ موج سازمان‌یافتۀ مسموم‌سازی دختران در ایران و انتشار علنی نتایج آن شد. 

 

.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز