کاردار سفارت امریکا خواستار آزادی زنان معترض از سوی طالبان شد

Submitted on س., 11/22/2022 - 09:16

کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا در کابل روز سه شنبه، اول قوس/ آذر، در صفحه توییتر خویش از طالبان خواسته است تا ظریفه یعقوبی یکی از زنان معترض و همکاران وی را از بند آزاد سازند.

وی افزوده است :"زنانی که در مورد حقوق شان صحبت میکنند تهدیدی برای افغانستان نیستند، اما بازداشت های خودسرانه آنها ثبات این کشور را تضعیف می‌کند".

طالبان در یک ماه اخیر چندین زن معترض را بازداشت کرده و تاکنون از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

طالبان ظریفه یعقوبی و چهار همکار مرد وی را در جریان یک کنفرانس خبری در کابل بازداشت کردند و پس از ٱن فرحت پوپلزی، زینب رحیمی و خانم حمیرا یوسف نیز از سوی این گروه بازداشت شدند.

همزمان با این سارا کنیبز، مدیر منطقه‌ای بخش زنان سازمان ملل در ٱسیا و اقیانوسیه روز دوشنبه، ۳۰عقرب/ آبان، در صفحه توییتر خویش نوشت که زنان افغانستان به صورت سازمان یافته از جامعه حذف می‌شوند.

وی علاوه کرد که زنان افغانستان در وضعیت غیر قابل تصوری مقاومت می‌کنند اما هر روز از رفتن به مدرسه ها، پارک های تفریحی و کار منع می‌شوند.

همچنان روبرتا متسولا، رییس پارلمان اروپا، در سخنرانی اش که در توییتر خویش به نشر رسانده از وضعیت زنان افغانستان تحت حاکمیت طالبان انتقاد کرده است.

او گفته است که طالبان میخواهند که زنان افغانستان به چشم دیده نشوند، به همین دلیل ٱنها را از رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل محروم کرده‌اند.

رییس پارلمان اروپا با حمایت از زنان افغانستان گفته است که بر خلاف طالبان او در پی رشد زنان این کشور است و حقوق زنان افغانستان در تهدید بی پیشینه‌ای قرار گرفته است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز