کانادایی ها در وضعیت مالی وحشتناکی هستند! بدهی بسیار بالا ست و نیمی از بازنشستگان کمتر از ۵۰۰۰ دلار پس انداز دارند

Submitted on چ., 08/30/2023 - 20:10

به گزارش نشنال پست، فرانک استروناخ، موسس یکی از بزرگترین شرکت های چندملیتی کانادا، گفت که نرخ های بهره بالا و تورم، کانادایی ها را در معرض خطر مالی قرار می دهد و گزارش های اخیر تصویر ناگواری از وضعیت مالی این کشور را نشان می دهد.

بنیانگذار Magna International Inc در مقاله ای در این هفته نوشت، کانادایی ها نگران تورم سرسام آور، افزایش نرخ بهره و امور مالی شخصی خود هستند. بسیاری از مردم به شدت بدهکار هستند. حقوق کانادایی ها مکفی نیست و به سختی از پس هزینه ها بر می آیند.

طبق این مقاله، مطالعه‌ای که ماه گذشته توسط MNP، بزرگترین شرکت ورشکستگی مصرف‌کننده کانادا منتشر شد، نشان داد که بیش از ۵۰ درصد از کانادایی‌ها با فاصله ۲۰۰ دلاری گفتند که تقریباً قادر به پرداخت بدهی‌های خود نیستند.

علاوه بر این، بر اساس گزارش MNP، دو سوم کانادایی‌ها نگران توانایی خود در پرداخت بدهی‌های خود به دلیل افزایش نرخ‌های بهره هستند و سه پنجم کانادایی‌ها می‌گویند که اگر نرخ‌های بهره بالاتر برود، با مشکلات مالی مواجه خواهند شد. این استرس در کنار نگرانی های مالی، فشار زیادی را بر بسیاری از خانواده های کانادایی وارد کرده است.

در اینجا یکی از تکان دهنده ترین آمار در مورد وضعیت مالی کانادایی ها آمده است:
طبق یک نظرسنجی که در ماه جون توسط Healthcare of Ontario Pension Plan و Abacus Data منتشر شد، ۴۴ درصد از افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله کمتر از ۵۰۰۰ دلار پس‌انداز بازنشستگی دارند. اکثر آنها اگر فردا بازنشسته شوند، فقط می توانند چند ماه با این پس انداز ناچیز زندگی کنند. کانادایی‌هایی که نزدیک به بازنشستگی هستند از قرض های خود عقب می‌افتند؛ تقریباً نیمی از آنها کمتر از ۵۰۰۰ دلار پس‌انداز کرده‌اند.

هزینه‌های بی‌ملاحظه دولت‌ها در همه سطوح در کانادا و ایالات متحده در سه سال گذشته آتش تورم را در آمریکای شمالی شعله‌ ور کرده و باعث افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی شده است. طبق گزارش MNP، کانادایی ها به طور متوسط ۲۳۰ دلار در هفته بیشتر از سال گذشته برای اقلام ضروری مانند غذا و گرمایش هزینه می کنند.

نظرسنجی دیگری در اوایل سال جاری این تصویر تاریک را تایید کرد.
بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، مطالعه سالانه چشم انداز اقتصادی، که توسط Pollara Strategic Insights انجام شد، نشان داد که عموم مردم کانادا نسبت به وضعیت اقتصاد و امور مالی شخصی خود به شدت بدبین هستند، به طوری که ۳۸ درصد از کانادایی ها می گویند که پولی برایشان نمانده است و تقریباً نیمی از کانادایی ها نگران افزایش قیمت مواد غذایی هستند.

برای کشور توسعه یافته ای مانند کانادا، این بد است. نباید به این سبک باشد و برای همه نا امید کننده است و این مشکل با پایه های اقتصادی ساده و قابل اعتماد قابل حل است.

نویسندگان می نویسند که کانادایی ها نسبت به رکود اقتصادی ناامید و بی تاب هستند. مخارج دولت خارج از کنترل است. تشریفات اداری و بوروکراسی دولتی به طور مداوم در حال افزایش است. بدهی ملی ما در حال افزایش است ما بیشتر از صادرات، وارد می کنیم و شاهد تعطیلی یا خروج کسب و کارها هستیم. کسب‌وکارهای کوچک، محرک‌های ایجاد شغل و توسعه محصولات جدید، بار عمده رکود را متحمل می‌شوند. این یک فاجعه اقتصادی است.

نویسندگان استدلال می کنند که یک کمپین ملی که توسط شهروندان آغاز شده است می تواند به تغییر جزر و مد کمک کند. اگر تعداد کافی کانادایی برای حمایت از راه حل های اقتصادی با عقل سلیم متحد شوند، پتانسیل برای تغییر وجود دارد.

این جنبش هیچ ربطی به سیاست و تریبون حزبی ندارد. همه چیز در مورد اصلاح اقتصاد ما و احیای اصول اولیه اقتصادی است که بر زندگی روزمره کانادایی ها حاکم است: چیزهایی مانند "امتناع از تامین مخارج زندگی"، "پرداخت بدهی"، "پایین نگه داشتن هزینه ها"، "ساده نگه داشتن قوانین". "، و ارائه کمک مالی "به کسانی که می خواهند سخت کار کنند و افراد موفق فرصت هایی را برای گذران زندگی خوب، یا مالکیت و اداره کسب و کار خود ارائه می دهند."

تمامی این موارد صحیح اما راهی را پیش رفته ایم بیراهه بوده است. و بسیاری از جمله مدیران تجاری و رهبران سیاسی سابق نگران وضعیت کشور و آینده ما هستند و مایلند از ائتلاف غیرحزبی حمایت کنند و برای بازگرداندن سلامت و رفاه اقتصادی کانادا تلاش می کنند. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اگر موفق به تغییر اوضاع شویم، نسل‌های آینده از ما تشکر خواهند کرد.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز