کانادا طرح بیمه ملی را اجرا خواهد کرد! ۱/۵ میلیون صاحب خانه از آن بهره مند می شوند

Submitted on چ., 04/17/2024 - 21:00

دولت فدرال می گوید که قصد دارد سال آینده یک طرح ملی بیمه وقوع سیل را اجرا کند که بودجه آن ۱۵ میلیون دلار برای سال مالی ۲۶-۲۰۲۵در نظر گرفته است.

هارجیت ساجان، وزیر آمادگی اضطراری، پیش از نشست گروهی لیبرال در روز چهارشنبه، گفت: «این بخشی از یک طرح گسترده‌تر است که در آن ما به دنبال چگونگی انجام اقدامات کاهشی هستیم و ساخت و ساز در منازل در معرض خطر و با قبوض هنگفتی مواجه می شوند تا در صورت وقوع سیل خانه های خود را بیمه کنند.

"ما از مردم آسیب دیده حمایت خواهیم کرد. و در عین حال، ساخت و ساز در مسیر سیل اجرا نخواهد شد."

به عنوان بخشی از برنامه ملی بیمه سیل، دولت فدرال با استان ها و مناطق برای تهیه نقشه های به روز سیل در سراسر کشور همکاری می کند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ نقشه برداری برای تعیین اینکه کدام خواص موجود در مناطق پرخطر وجود دارد بسیار مهم است. هدف اتاوا همکاری با استان ها و مناطق برای یافتن راه هایی برای یارانه دادن به این بیمه نامه ها و در دسترس قرار دادن بیمه سیل کم هزینه در ۱۲ ماه آینده است.

اسناد بودجه می گوید که این برنامه از طریق یکی از شرکت های تابعه شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC) اجرا خواهد شد.

Celyeste Power، رئیس و مدیر عامل دفتر بیمه کانادا، در بیانیه‌ای گفت: «تعهد دولت فدرال اینست که اطمینان حاصل کند بیش از ۱/۵ میلیون مالک خانه در مناطقی که در معرض خطر سیل قرار دارند، از طریق برنامه ملی بیمه سیل دسترسی خواهند داشت. بیمه مقرون به صرفه سال آینده راه اندازی می شود.

این مهم ترین گامی است که کانادا می تواند برای محافظت از صاحبان خانه در سراسر کشور در برابر خطرات مالی که در حال حاضر در اثر تغییرات آب و هوایی با آن مواجه هستند، بردارد.

به گفته پاور، طرح ملی بیمه سیل با بیمه نامه های معمولی خانه از ارائه دهندگان استاندارد کار خواهد کرد.

دولت در نوامبر ۲۰۲۲ یک کارگروه را برای شروع توسعه این طرح بیمه شامل مقامات استانی و منطقه ای و نمایندگان صنعت بیمه تشکیل داده است.

گزارش ۲۰۲۲ کارگروه خطر بیمه سیل را ۲/۹ میلیارد دلار در سال نشان می دهد که ۸۹ درصد از هزینه ها بر ۱۰ درصد خانه های پرخطر متمرکز شده است. بیش از یک سوم ریسک بیمه در ۱ درصد خانه هایی که در معرض خطر سیل هستند متمرکز است.

پاور اضافه کرد که باید در آینده از ساخت و ساز در دشت های سیلابی جلوگیری کرد و در عین حال حفظ خانه هایی را که قبلاً در این مناطق وجود دارد تشویق کرد.

تغییرات آب و هوایی و حتی با بارش برف کمتر در بخش‌هایی از کشور در زمستان امسال همچنان پیش‌بینی سیل را دشوار می‌کند ، ساجان گفت که همچنان نگران خطرات سیل است. او گفت: "من در حال حاضر در شمال انتاریو و جنوب کبک کمی نگران هستم زیرا سیل ناگهانی در حال تبدیل شدن به یک مسئله مهم است."

در همین حال، بودجه پیشنهاد می‌کند طی پنج سال آینده ۶/۹ میلیون دلار برای تقویت سیستم هشدار زودهنگام سرویس هواشناسی کانادا با تمرکز بر سیل و طوفان هزینه شود.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز