کانادا فرود سختی خواهد داشت، زمان این فرود از نظر اقتصاددانان!

Submitted on ی., 05/01/2022 - 19:43

کانادا فرود سختی خواهد داشت، اقتصاددانان انتظار دارند که رکود در سه ماهه اول سال آینده آغاز شود
در مواجهه با تورم فزاینده، افزایش نرخ بهره، بیماری همه گیر و جنگ در اوکراین، کانادایی ها ممکن است مجبور شوند خود را آماده کنند، زیرا اقتصاددانان نسبت به اقتصاد کانادا بدبین هستند و رکود اقتصادی در راه است.

اکثر اقتصاددانانی که توسط فایندر مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که کانادا به سمت یک رکود پیش می رود که انتظار می رود بین سال های ۲۰۲۳ و نیمه اول سال ۲۰۲۴ رخ دهد. بسیاری فکر می کنند که در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ اتفاق می افتد و یک چهارم دیگر فکر می کنند که یک سال بعد خود را نشان خواهد داد.

اقتصاددانان به همه گیری، تورم و افزایش نرخ بهره به عنوان دلایل اصلی رکود در کانادا اشاره می کنند.

به گفته یک کارشناس، با برداشته شدن محدودیت‌های ویروس کرونا، کانادا به سمت یک تابستان عادی در حرکت است. اما نوع جدیدی از COVID-19 ممکن است در پاییز ظاهر شود و ما را در مسیر رکود اقتصادی قرار دهد.

موشه لندر، مدرس ارشد اقتصاد در دانشگاه کنکوردیا، به فایندر گفت: "وقتی همه پیشگیری از بیماری همه گیر را نادیده بگیرند و سرگرم شوند، کابوس دور نخواهد بود. به خصوص با یک نوع فرعی، بار دیگر سیستم های تجاری و مراقبت های بهداشتی را به ارمغان خواهد آورد.

تورم در ماه مارچ به ۶/۷ درصد رسید و با سریع ترین سرعت از ژانویه ۱۹۹۱ افزایش یافت. این امر بانک کانادا را تحت فشار قرار می دهد تا به افزایش نرخ بهره ادامه دهد و خطر رکود اقتصادی را افزایش دهد.

در واقع، بسیاری از اقتصاددانان به فایندر گفتند که انتظار دارند بانک مرکزی نیز در سال آینده نرخ ها را به شدت افزایش دهد. اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که امسال شاهد حداقل چهار افزایش نرخ دیگر خواهیم بود.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ فیلیپ کراس، محقق ارشد مؤسسه مک‌دونالد لوریر، می‌گوید افزایش نرخ‌های بهره، همراه با تورم، ما را به سمت رکودی سوق می‌دهد که از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ شروع می‌شود. وی گفت: بسیاری از خانواده ها در زمان شیوع این بیماری پس انداز زیادی دارند که می تواند اقتصاد را در سال جاری و نیمه اول سال آینده نسبتاً با ثبات نگه دارد.

اما یک اقتصاددان دیگر گفت که تعیین زمان رکود آسان نیست و بستگی زیادی به این دارد که جنگ روسیه علیه اوکراین چقدر طول بکشد. مورشد چاودری، دانشیار دانشگاه نیوبرانزویک، انتظار دارد که رکود اقتصادی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

به گفته درک هولت، معاون رئیس جمهور و رئیس بازار سرمایه در Scotiabank، چهل و یک درصد حداقل برای دو تا سه سال آینده شاهد رکود نیستند. او گفت که همه چیز به نحوه تفسیر منحنی بازدهی خزانه داری ایالات متحده بستگی دارد.

به طور معمول، وارونگی منحنی بازده به عنوان شاخصی از رکود در نظر گرفته می شود. در پایان ماه مارچ، بازدهی اوراق خزانه دو ساله بالاتر از اوراق بهادار ۱۰ ساله بود که از نظر تئوری سیگنالی از رکود قریب الوقوع تلقی می شود. اما هولت گفت که سرمایه گذاران باید برای انجام چنین پیش بینی هایی به بخش های مختلف منحنی نگاه کنند، که در حال حاضر نسبتا سالم به نظر می رسند.

او گفت: «تحقیقات اقتصاددانان فدرال رزرو نشان می دهد که بهترین منحنی بازدهی که رکود را پیش بینی می کند، بیشتر از رکود، نشانه رونق است.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز