جزئیات تعطیلی کارخانه داروگر | جلسه اضطراری برای حل مشکل کارگران

Submitted on Mon, 05/29/2023 - 10:16

به گزارش همشهری آنلاین، علی خدایی، نایب رئیس‌کانون عالی شوراهای‌اسلامی کار کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره تعطیلی کارخانه داروگر گفت: شرکت داروگر به دلیل اختلاف هایی که با اداره مالیات پیدا کرده و بسته شدن حساب هایش تعطیل شد. کارفرما به این بهانه شروع به اخراج تعداد زیادی از کارگران خود کرده است. هلدینگ داروگر با مجموعه مافوق خود به بخش خصوصی واگذار شده و طی سال های گذشته دچار مشکلاتی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت داروگر بیش از ۱۲۰۰ کارگر داشت که اکنون به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است، افزود: از حدود یک سال و نیم گذشته در نهادهای مختلف پیگیر حل مشکلات داروگر بوده ایم،کارفرما علاوه بر اینکه حق بیمه کارگران را پرداخت نمی کند، حقوق کارگران را هم نمی دهد. پرونده مشکلات داروگر در نهادهای مختلف مطرح شده است اما علت را نمی دانم چرا هیچ نهادی نتوانست مقابل این ها را بگیرد و بین اداره مالیات و شرکت داروگر مشکلات را بررسی و حل کند.

 وی گفت:طولانی شدن فرآیند مشکلات باعث شده است که کارفرما به صورت دسته جمعی کارگران خود را اخراج کرده است و دستور به پلمب بخش های مختلف کارخانه را داده است.

 خدایی با بیان اینکه نامه‌ای به استانداری تهران و فرمانداری تهران و نهادهای امنیتی و وزارت کار ارسال کرده ایم، گفت: محتوای نامه مبنی بر این است که هیأت مدیره کانون شورای اسلامی استان تهران چهارشنبه صبح (۱۰ خرداد) در مقابل کارخانه داروگر جلسه اضطراری تشکیل می دهد تا مشکلات این کارگران را بررسی کنیم. چون کارخانه تعطیل است، در مقابل کارخانه این جلسه تشکیل می شود. با مسئولان مختلفی در این زمینه مشکلات را مطرح کردیم اما حل نشده است. جای تأسف است کارخانه ای با این برند به تعطیلی کشیده شده است.

 محمدرضا فرزعلیان، مسئول محور غرب و شمال‌غرب شوراهای اسلامی کار تهران نیز در این باره گفت: متاسفانه باخبر شدیم، طی اقدامی، کارخانه بزرگ داروگر پلمب شده است! این کارخانه که مشکلات‌عدیده‌ای مانند یک سرطان در وجودش رخنه کرده بود، هم‌اکنون به کما رفته است!

طی صحبتی که با مدیرعامل مجموعه داشتیم، دلیل این امر را مسائل مالیاتی عنوان کردند، در حالی که چنین مشکلاتی به هیچ عنوان به کارگران مربوط نمی‌شود، اما دود آن مستقیما در چشم کارگران مجموعه که حال فقط تعداد اندکی از آنها روی کار مانده‌اند آن هم با مشکلات و دغدغه‌های مالی و... می‌رود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز