جدول کاندیداهای راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم

Submitted on Mon, 02/24/2020 - 00:36

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور پس از اتمام شمارش آرای انتخابات دوم اسفند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز یک‌شنبه ۴ اسفند در نشست خبری با خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تشریح فرآیند برگزاری انتخابات، آمار مشارکت در انتخابات را ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ واجد شرایط (۴۲.۵۷ درصد) اعلام کرد.
بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه‌های انتخابیه "میانه" استان آذربایجان‌شرقی، "سمیرم" و "لنجان" استان اصفهان، "کرج، اشتهارد و فردیس" استان البرز، "دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره" استان ایلام، "اهواز، باوی، حمیدیه و کارون" استان خوزستان، "زنجان و طارم" استان زنجان، "بیجار" استان کردستان، "کرمانشاه" و "اسلام‌آباد غرب و دالاهو" استان کرمانشاه و "کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان" استان گلستان، کاندیداهای این حوزه‌ها موفق به کسب حد نصاب یک‌پنجم آرای صحیح نشده‌اند و انتخابات در این ۱۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شده است.

در حوزه‌هایی که داوطلبین حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح حوزه انتخابیه را کسب نکنند، انتخابات به مرحله دوم خواهد رفت و به ازای هر کرسی، دو داوطلب با یکدیگر رقابت خواهند کرد یعنی اگر در حوزه‌ای، دو کرسی وجود داشته باشد و هیچ داوطلبی ۲۰ درصد آراء را کسب نکرده باشد، چهار داوطلبی که بیشترین آراء را کسب کرده باشند، در مرحله دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در این مرحله هر داوطلبی که آرای بیشتری کسب کند راهی بهارستان خواهد شد و در این مرحله دیگر  شرط  کف رای وجود نخواهد داشت.

انتخاب‌کنندگان اگر در مرحله اول هم رای نداده باشند، در  مرحله دوم می‌توانند رای دهند اما افرادی که در مرحله اول در یک حوزه رای داده‌اند، در مرحله دوم هم باید در همان حوزه رای دهند. مدارک لازم برای رای دادن در مرحله دوم همان مدارک مورد نیاز در مرحله اول است.

جدول زیر کاندیداهایی که به مرحله دوم انتخابات راه یافته‌اند را در ۱۱ حوزه انتخابیه نشان می‌دهد:

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز