جان توری، شهردار تورنتو بخشی از برنامه بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۲۳ را ارائه داد

Submitted on پ., 01/12/2023 - 12:31

جان توری، شهردار تورنتو بخشی از برنامه بودجه پیشنهادی خود برای سال ۲۰۲۳ را ارائه داد

جان توری، شهردار تورنتو، اعلام کرد که از تصمیماتش مبنی بر افزایش بودجه پلیس تورنتو پشیمان نیست.

شهردار تورنتو از تصمیمات خود در زمینه اولویت‌بندی بخش‌های مختلف به جهت تخصیص بودجه سال جدید در مقابل منتقدین دفاع کرد. در حالی که برنامه بودجه سال جدید هنوز به روی میز شورای شهر نرسیده است، جان توری توضیح می‌دهد که چرا بخش‌های خاصی مانند پلیس باید بودجه بیشتری دریافت کنند.

شهر تورنتو در هفته آینده بخشی از برنامه بودجه خود برای سال ۲۰۲۳، از جمله بودجه پلیس شهری خود را تصویب خواهد کرد. شهردار تورنتو، جان توری، قصد دارد بودجه پلیس را ۴.۳ درصد افزایش دهد و به همین واسطه بودجه آن را به بیش از ۱.۱ میلیارد دلار برساند و تقریبا نرخ آن را ۵۰ میلیون دلار افزایش دهد.

افزایش بودجه بخش خدمات پلیس تورنتو مدت‌هاست که محل اختلاف فعالان و گروه‌های اجتماعی و شهردار تورنتو بوده است.

شهردار، جان توری، صبح جمعه در کنفرانس خود توضیح داده بود که خدمات پلیس تنها پاسخی در مقابل چالش‌های امنیتی موجود در تورنتو نیست و با توجه به برخی از بی‌نظمی‌ها و وقایع خشونت آمیزی که اخیرا رخ داده است، پلیس به منابع بیشتری نیاز خواهد داشت.

وی افزود که پلیس به این بودجه کمکی نیاز داشته و خاطرنشان کرد که بخش اعظم این بودجه افزایشی، صرف اضافه کردن تعداد افسران محلی و اپراتورهای بیشتر در مراکز اورژانسی ۹۱۱ خواهد شد. هدف از این افزایش بودجه، استخدام ۲۰۰ افسر پلیس جدید است.

شهردار تورنتو در مصاحبه دیروز صبح خود با CBC اعلام کرده بود که تامین امنیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. او افزود: «این افزایش بودجه برای اطمینان از این است که منابع کافی در اختیار پلیس و فعالیت‌های آن‌ها قرار بگیرد.»

«من معتقدم که امنیت جامعه یکی از اولویت‌های بسیار مهم است و ما باید همراه با رئیس پلیس آن را تامین کنیم.»

– نقل قولی از جان توری، شهردار تورنتو

جان توری می‌گوید که از تصمیمی که قبلاً گرفته است پشیمان نیست. برخی از افراد با این تصمیم مخالف هستند و برخی دیگر آن را زیر سوال می‌برند اما این بخشی از سیستم است. شهردار اضافه می‌کند که ما در شورای شهرداری به بحث خواهیم پرداخت و اعضای شورا مختارند که به این طرح رای آری یا خیر بدهند.

با وجود موج‌های گسترده‌ای از تحریکات و مخالفت‌ها در سال‌های اخیر، درخواست‌های مکرر برای کاهش منابع بودجه بیش از یک میلیارد دلاری پلیس تورنتو و حتی تعدیل نیرو، بی‌پاسخ مانده است. به گفته جان توری، اضافه کردن این مبلغ اضافی ۴۸.۳ میلیون دلاری، کاملا ضروری خواهد بود.

«از نظر من، تخصیص منابع به افسران پلیس در حوزه‌های مختلف و نحوه انجام کار این افسران، دو موضوع متفاوت است.»

– نقل قولی از جان توری، شهردار تورنتو

او می‌گوید که شهروندان ساکن مرکز شهر و جامعه تجاری از من خواسته‌اند که منابع پلیس بیشتری را به این نقاط تخصیص دهم و من هم به حرف آن‌ها اهمیت خواهم داد. این پیشنهاد دوشنبه آینده توسط هیئت خدمات پلیس ارزیابی می‌شود. سپس برای تصویب در جریان برنامه بودجه سال ۲۰۲۳ شهر به شورای شهر ارائه می‌شود.

جان توری قصد دارد که حدود ۵۳ میلیون دلار بودجه اضافی به بخش کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) اضافه کند. شهردار تورنتو پس ثبات دو ساله قیمت‌ها، پیشنهاد افزایش ۰.۱۰ دلاری کرایه حمل‌ونقل عمومی در این کلانشهر را ارائه داده است. او معتقد است که پس از ثبات دو ساله قیمت‌ها، برای ارائه خدمات مناسب و قابل اعتماد، افزایش نرخ ضروری خواهد بود. قیمت مجوزهای ماهانه و نرخ‌ هزینه‌های مربوط به سالمندان بدون تغییر باقی می‌ماند.

اگر پیشنهاد آن در بودجه شهرداری ۲۰۲۳ به تصویب برسد، کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) بودجه ۹۵۸.۷ میلیون دلاری از شهر دریافت خواهد کرد. توری می‌گوید: «حوزه حمل و نقل عمومی نسبت به پلیس تورنتو بودجه بیشتری دریافت خواهد کرد.»

شهردار همچنین قصد دارد که ۵۰ مامور ویژه را برای گشت زنی در شبکه حمل و نقل عمومی و ده کارمند دیگر را برای کمک به بی‌خانمان‌هایی که به مترو پناه می‌برند، به بخش شهرداری اضافه کند.

همزمان با این موضوعات، نگرانی‌هایی در خصوص ایمنی حمل و نقل عمومی نیز وجود دارد. جان توری، شهردار تورنتو همچنین اشاره می‌کند که وی پیشنهاد خود برای بودجه آمبولانس‌های تورنتو را نیز این جمعه اعلام خواهد کرد.

شهردار اطمینان می‌دهد که تورنتویی‌ها باید انتظار افزایش نرخ مالیات بر دارایی را نیز داشته باشند، اما نرخ آن کمتر از نرخ تورم خواهد بود. ما برای گسترش برخی از خدمات مربوط به حوزه‌هایی همچون حمل و نقل، مسکن یا امنیت، به پول بیشتری نیاز داریم. جزئیات همه این موارد در هفته آینده مشخص خواهد شد.

شورای شهر تورنتو قرار است در ۱۰ ژانویه گفتگوهای مربوط به بودجه شهر را آغاز کند.

منبع: آی‌سی‌آی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز