هزینه‌های درمانی ۵ دهک اول کشور "رایگان" است

Submitted on ی., 07/09/2023 - 03:02

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در زمان حاضر با ساختارهای نظام‌مند در حال حرکت به‌سوی خدمت‌رسانی است.

وی افزود: راهکار اصلی دیده‌شدن این حجم کار عظیم از خدمت‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در دید روستاییان و شهرنشین‌ها و سایر ذی‌نفعان، در گروی اطلاع‌رسانی است و باید این خدمت مهم نظام به مردم به‌خوبی دیده شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه طرح‌های عمده و بزرگ سازمان بیمه سلامت ایران نظیر رایگان کردن بیمه 5 دهک جامعه، خدمت‌رسانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج، خدمات توانبخشی، خدمات درمان نازایی و حوزه جوانی جمعیت مهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان در مجلس تأکید کرد: لازم است اطلاع‌رسانی از طریق شوراها به روستاییان نیز صورت گیرد تا مردم از افرادی که ساکنان محل و منطقه هستند اخبار جدید را دریافت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: با رایگان شدن خدمات درمانی برای 5 دهک اول جامعه و کاهش پرداختی در دهک 6 تا 9، خدمت بزرگی به مردم استان شده است.

وحیدی ابراز کرد: سازمان بیمه سلامت در دو سال اخیر گام‌های بلندی در حوزه توانبخشی و بیماران خاص و صعب‌العلاج برداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: هم‌اکنون پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از 5 بیماری به 107 گروه بیماری افزایش یافته است و بیمه‌شدگان دارای معلولیت زیرپوشش سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی زیرپوشش 59 خدمت توانبخشی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/311/.+

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز