گفت‌وگوی اختصاصی با بابک پاک‌نیا، وکیل خانواده افکاری: بیانیه دادگستری استان فارس درباره اعدام نوید افکاری «ایرادات فاحش» دارد

Submitted on جمعه, 09/18/2020 - 01:18

این وکیل دادگستری این ادعای دادگستری استان فارس را که «شبهه‌ بروز خطای فاحش در تمامی این مراحل از بازجویی و دادرسی گرفته تا صدور حکم و بررسی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور امری نزدیک به محال بوده و ارائه پیشنهاد بررسی پرونده از ناحیه «هیات حقوقی بی طرف» پیشنهادی غیر حقوقی است که در هیچ نظام قانونی و حقوقی جایگاهی ندارد» کاملا رد می‌کند.

او می‌گوید اقدام صورت گرفته درباره اعدام نوید افکاری نه تنها با رویه معمول در قوه قضاییه سازگاری ندارد، بلکه با مقررات قوه قضاییه در این زمینه نیز همخوانی نداشته است.

بابک پاک‌نیا همچنین ادعای دادگستری استان فارس درباره رد آخرین ملاقات حضوری از سوی نوید افکاری را تایید نکرد و گفت که از آخرین مکالمه تلفنی نوید افکاری مشخص است که او اصلا در جریان اجرای حکم اعدام خود نبوده است. این وکیل دادگستری همچنین گفت که صورت‌جلسه دستگاه قضایی ایران در این باره معتبر نیست.

بیانیه روابط عمومی دادگستری استان فارس همچنین درباره «جلب رضایت و گذشت اولیای دم» نوشته که «ظاهرا در این مورد متاسفانه از ناحیه خانواده قاتل اقدامی انجام نشده». بابک پاک‌نیا این ادعا را نیز رد می کند و می‌گوید که کلمه «ظاهرا» در این بیانیه نشان می‌دهد که دادگستری استان فارس در این زمینه اطلاع دقیق نداشته و وکلا در حال تلاش در این زمینه بوده‌اند.

مقامات قضایی ایران روز شنبه گذشته اعلام کردند که نوید افکاری سنگری در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شده است. جسد این زندانی سیاسی ساعت ده شب و در میان "تدابیر شدید امنیتی" در روستای سنگر از توابع همایجان شهرستان سپیدان استان فارس به خاک سپرده شد. اعدام نوید افکاری واکنش‌های گسترده بین‌المللی داشت.

مشروح گفت‌وگو با بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری را با کلیک روی فایل صوتی بشنوید.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز