فروش خانه در جی تی ای در ماه می به میزان ٪۵۴ کاهش داشت، متوسط قیمت ٪۴/۶ افزایش داشت

Submitted on پ., 06/04/2020 - 21:43

انجمن مشاوران املاک تورنتو (TRREB) امروز صبح آمار بازار جی تی ای را در ماه می منتشر کرد که نشان می دهد فروش خانه نسبت به همین زمان در سال گذشته به میزان ٪۵۳/۷ کاهش داشته است. متوسط قیمت خانه در مقایسه با همین زمان در سال گذشته به میزان ٪۴/۶ افزایش دارد.

به گزارش تورنتوپرشنز، با این وجود فروش خانه در ماه می نسبت به ماه می سال گذشته کاهش داشت ولی این کاهش نسبت به ماه آپریل کمتر بود. فروش خانه در ماه آپریل به میزان ٪۶۷/۱ نسبت به آپریل سال گذشته کاهش داشت.

انجمن مشاوران املاک همچنین گفت آمار نشان می دهد که معاملات در ماه می نسبت به ماه آپریل به میزان ٪۵۵/۲ افزایش داشته است.

لیست جدید
تعداد خانه های لیست شده در کامپیوتر دفتر مشاوران املاک MLS در ماه می نسبت به سال گذشته ٪۵۳/۱ کاهش داشته است و به تعداد ۹۱۰۴ واحد رسید که با کاهش فروش همخوانی دارد.

بر اساس مقایسه ی ماهانه، خانه های نوساز لیست شده امسال، به میزان ٪۴۷/۵ نسبت به ماه آپریل افزایش داشته است.

فهرست جامع قیمت خانه
در مقایسه با ماه آپریل امسال، شاخص کامپوزیت قیمت خانه MLS بدون تغییر باقی ماند. بر اساس قیاس سالانه، فهرست جامع قیمت خانه به میزان ٪۹/۴ افزایش یافت.

متوسط قیمت معاملات
در ماه می، متوسط قیمت معاملات همه ی انواع خانه به میزان ٪۳ افزایش یافت و به ۸۶۳۵۹۹ دلار رسید.

قیمت متوسط معاملات فصلی نسبت به ماه آپریل به میزان ٪۴/۶ افزایش یافت.

انجمن مشاور املاک تورنتو در مورد تفاوت بین فهرست جامع قیمت خانه و متوسط قیمت معاملات توضیح داد که اساساً به دلیل کاهش فروش خانه های مستقل در تورنتو می باشد
که بیش از کاهش کلی فروش انواع خانه در جی تی ای بوده است و این بر قیمت متوسط معاملات کلی تأثیر گذاربوده است.

بازار تعادل دارد
Jason Mercer، تحلیلگر ارشد بازار املاک به این نکته اشاره کرد که حجم فروش در ماه می با حجم خانه های لیست شده همخوانی دارد و بازار نوسان ندارد. افزاش قیمت خانه نسبت به سال گذشته کمی از غایت دراز مدت بانک مرکزی افزایش داشته است که باز نشانه ای از ثبات بازار است.

اگر بازار در وضعیت کنونی باقی بماند و اقتصاد جی تی ای کم کم شروع به کار کند، قیمت خانه در بهار و تابستان امسال همچنان بالا می رود.

اجاره بهاء کاهش یافته است
در ماه می اجاره بهای آپارتمان های یک خوابه یا دو خوابه نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. تعداد آپارتمان های اجاره ای یک خوابه به میزان ٪۳۰/۸ کاهش یافته است و به ۱۲۹۰ واحد رسیده است. تعداد آپارتمان های استیجاری دوخوابه به میزان ٪۲۶/۷ کاهش داشته است و به ۸۲۰ واحد رسیده است.

تعداد آپارتمان های استیجاری مانند فروش خانه در ماه می نسبت به ماه آپریل افزایش داشته است. در ماه آپریل تعداد آپارتمان های یک خوابه و دوخوابه ی استیجاری به ترتیب ۷۵۴ و ۴۸۹ دستگاه بود.

بر اساس محاسبه ی سالانه، نسبت متوسط آپارتمان های استیجاری در ماه می کاهش داشت. متوسط اجاره برای آپارتمان های یک خوابه ٪۵/۱ کاهش داشت و به ۲۰۸۶ دلار رسید. متوسط اجاره ی خانه های دوخوابه ٪۵/۶ کاهش داشت و به ۲۷۴۰ دلار رسید.

تعداد آپارتمان های استیجاری و متوسط اجاره بها در ماه می:

در اینجا اطلاعات ویژه را ببینید.
تعداد و متوسط قیمت امسال MLS:

حجم معاملات و متوسط قیمت خانه های مستقل، نیمه مستقل، خانه های قطاری و آپارتمان در سال جاری:

حجم فروش و کاهش فروش خانه های مستقل، نیمه مستقل، قطاری و آپارتمان در مناطق مختلف در ماه می:

قیمت متوسط و نرخ افزایش قیمت خانه های مستقل، نیمه مستقل، قطاری و آپارتمان در ماه می:

حجم فروش و قیمت متوسط MLS از ماه می ۲۰۱۹ تا ماه می ۲۰۲۰:

تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز