دیدار بانوی اول آمریکا با بانوی اول فرانسه در پاریس

Submitted on س., 07/25/2023 - 12:34

بانوی اول ایالات متحده، جیل بایدن، همسر جو بایدن، همراه با دخترش اشلی بایدن در پاریس با بریژیت ماکرون، همسر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کردند.

بانوی اول ایالات متحده برای شرکت در مراسم برافراشتن پرچم کشورش در یونسکو به منظور بازگشت رسمی ایالات متحده به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد پس از پنج سال وقفه به فرانسه آمده است. جیل بایدن قبل از مراسم با اودری آزولای مدیر کل یونسکو دیدار کرد.

آزولای به گرمی از بازگشت ایالات متحده یه یونسکو استقبال کرد و آن را "لحظه ای بسیار مهم برای همکاری بین المللی" خواند.

ایالات متحده قصد خود را برای پیوستن به یونسکو در ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرده بود و اوایل این ماه ۱۹۳ کشور عضو این سازمان به ورود مجدد آمریکا رای مثبت دادند. بازگشت ایالات متحده به یونسکو مستقر در پاریس اساساً مبتنی بر این نگرانی بود که چین از زمان خروج ایالات متحده در دولت ترامپ، مقام  رهبری این سازمان را به دست آورده است. 

خروج آنها از یونسکو در سال ۲۰۱۷ به ادعای تعصب ضد اسرائیلی در این سازمان مربوط میشدُ چونکه این اقدام به دنبال تصمیم یونسکو در سال ۲۰۱۱ مبنی بر گنجاندن فلسطین به عنوان یک کشور عضو انجام شد که باعث شد ایالات متحده و اسرائیل کمک مالی به این آژانس را متوقف کنند. خروج ایالات متحده یک سال بعد، در سال ۲۰۱۸ رسمی شد.

جیل بایدن، قبل از بازگشت به واشنگتن، قرار است از یک مکان تاریخی در فرانسه، «مونت سن میشل»، صومعه ۱۰۰۰ ساله «بندیکتین» که در سال ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی ثبت شد، بازدید کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز