برگ‌های افرا با سرمربی تاریخ‌ساز به دنبال دشت اولین‌ها

Submitted on Mon, 11/14/2022 - 18:51

برگ‌های افرا با سرمربی تاریخ‌ساز به دنبال دشت اولین‌ها

تیم ملی فوتبال کانادا با هدایت جان هردمن، به دنبال این است تا در دومین حضور خود به اولین برد و اولین صعود دست پیدا کند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، چیزی تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بیست‌ودومین دوره‌ بزرگترین رویداد فوتبالی جهان برای دومین بار قرار است در قاره‌ کهن و به میزبانی قطر برگزار شود.

تیم ملی فوتبال کانادا، قرار است پس از ۳۶ سال غیبت، دومین حضور خود در جام جهانی را تجربه کند. آن‌ها با هدایت جان هردمن، در پی این هستند تا ابتدا به اولین گل، سپس به اولین امتیاز، در ادامه به اولین برد و نهایتا به نخستین صعود دست پیدا کنند. اتفاقی دشوار که باید دید در حضور تیم‌های بلژیک، کرواسی و مراکش برای آن‌ها رخ خواهد داد یا خیر.

قرمزها برای راهیابی به جام جهانی نمایش بسیار خوبی در بین هشت تیم حاضر در دور نهایی انتخابی منطقه‌ی کونکاکاف داشتند و به عنوان اولین تیم صعود خود را مسجل کردند. کانادا با ۲۸ امتیاز اول شد و تیم‌های مکزیک، آمریکا و کاستاریکا رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

همانطور که اشاره شد کانادا فقط یک بار پیش از این در جام جهانی حاضر بوده است. برگ‌های افرا در جام ۸۶ موفق شدند در بین ۲۴ تیم نهایی باشند و به مکزیک سفر کنند. رقابتی که برای آن‌ها با سه باخت همراه شد. این تیم ابتدا با یک گل به فرانسه باخت. سپس با نتیجه‌ی ۲ بر صفر مقابل مجارستان شکست خورد و سرانجام با حساب ۲ بر صفر مغلوب شوروی شد تا با صفر امتیاز قعرنشین گروه شود و به خانه بازگردد.

جان هردمن، سرمربی ۴۷ ساله و انگلیسی کانادا در قطر خواهد بود. او بازیکن حرفه‌ای نبود و از سنین جوانی مشغول یادگیری حرفه‌ی مربیگری شد. در آکادمی جوانان ساندرلند مدرک گرفت و از ۲۰۰۳ در نیوزیلند فعالیت خود را به عنوان مئیر ورزشی استارت زد. هردمن حدفاصل سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ سکاندار تیم ملی فوتبال زنان نیوزیلند بود و با این تیم ۲ بار در جام جهانی زیر ۲۰ سال، ۲ بار در جام جهانی بزرگسالان و یک مرتبه در المپیک شرکت کرد.

در سال ۲۰۱۱ او هدایت تیم ملی زنان کانادا را در دست گرفت و هفت سال در این پست باقی ماند. او در این سال‌ها موفق شد عناوین جالب توجهی را کسب کند. قهرمانی مسابقات پان‌آمریکن و ۲ حضور در المپیک و کسب ۲ مدال برنز در این مسابقات از مهم‌ترین این افتخارات بود.

او از سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم ملی مردان کانادا شد و با حفظ سمت، مدیریت تمامی رده‌های سنی این کشور را نیز بر عهده دارد. او پس از صعود تیمش به جام جهانی ۲۰۲۲ تبدیل به اولین مربی در طول تاریخ شد که توانسته هم در جام جهانی زنان و هم جام جهانی مردان به عنوان سرمربی شرکت کند. حال باید دید نتیجه‌ی کار این سرمربی انگلیسی و شاگردانش به کجا ختم خواهد شد.

کرواسی: صفر بازی

مراکش: سه بازی: یک مساوی و ۲ باخت

بلژیک: یک بازی: یک باخت

ستاره:

بدون تردید آلفونسو دیویس، فول‌بک ۲۲ ساله تیم بایرن‌مونیخ ستاره‌ی مشهور و اصلی کانادا در جام جهانی ۲۰۲۲ است. بازیکن سرعتی باواریایی‌ها در ۳۴ بازی ملی ۱۲ گل به ثمر رسانده که برای یک مدافع آماری خیره‌کننده به حساب می‌آید. به جز او باید از جوناتان دیوید نیز یاد کنیم. مهاجم تیم لیل فرانسه در ۳۴ بازی ملی ۲۲ گل وارد دروازه رقبا کرده است.

آلفونسو دیویس پس از انتشار لیست بازیکنان کانادا در قطر، با انتشار توییتی در این رابطه نوشت:

کودکی که در یک اردوگاه پناهندگان به دنیا آمده بود قرار نبود به این جا برسد اما امروز مشخص شد که من در جام جهانی حاضر خواهم بود. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که رویاهای شما غیر واقعی و دست نیافتنی هستند. به رویاپردازی و برداشتن موانع ادامه دهید و هیچگاه تسلیم نشوید!

گفتنی ستاره بایرن مونیخ پس از فرار والدینش از لیبریا به دلیل جنگ داخلی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ ادامه داشت، در اردوگاه پناهندگان در غنا به دنیا آمد. سپس خانواده زمانی که دیویس تنها چهار سال داشت به کانادا نقل مکان کردند.

منبع: قطره

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز