به نظر می رسد تورنتو از ونکوور به عنوان گران ترین شهر کانادا پیشی بگیرد!

Submitted on چ., 02/02/2022 - 19:31

Financial Post اخیراً در گزارشی از یک گزارش تحقیقاتی توسط Toronto-Dominion Bank گزارش داده است که می‌گوید قیمت مسکن تورنتو به ونکوور نزدیک‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد گران‌ترین بازار املاک و مستغلات در کانادا باشد.

بر اساس مطالعه جدیدی که این هفته توسط TD Economics منتشر شد، در دسامبر، میانگین قیمت مسکن در تورنتو تنها ۴ درصد کمتر از میانگین ونکوور بود که کمترین فاصله از سال ۱۹۹۱ است. قبل از آن، تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، چندین سال در روند افزایش قیمت مسکن قرار داشت و از ونکوور پیشی گرفت.

ریشی سوندی، اقتصاددان TD در یادداشتی نوشت که احتمال کاهش بیشتر، حداقل در کوتاه مدت وجود دارد.

برای درک اینکه چرا قیمت مسکن تورنتو به ونکوور نزدیک شده است، مهم است که ببینیم محدودیت های دولت و عرضه مسکن چگونه بر هر دو بازار تأثیر می گذارد.

TD می گوید سیاست های اجرا شده در ونکوور نقش مهمی در مهار رشد قیمت مسکن داشته است. به عنوان مثال، مالیات ۱۵ درصدی بر خریداران مسکن خارجی که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، به مهار افزایش قیمت خانه در ونکوور کمک کرد. محدودیت‌های بیشتری در سال ۲۰۱۸ اعمال شد، مانند مالیات‌های بیشتر برای انتقال ملک، که بیشتر بر قیمت‌ها تأثیر گذاشت.

TD همچنین گفت در شکاف قیمتی بین دو بازار این سیاست‌ها همچنین بازار لوکس را هدف قرار داده و فروش را به سمت خانه‌های ارزان‌تر سوق داده است. ، زیرا افراد بیشتری خانه های لوکس تورنتو را خریداری کردند و میانگین قیمت خانه را بالا برد.

نمودار ۱ میانگین قیمت خانه در تورنتو و ونکوور را از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۲۱ نشان می دهد. قیمت خانه در GVA از حدود سال ۱۹۹۲ به طور مداوم بالاتر از GTA بوده است. با این حال، فاصله بین این دو شهر به کمترین سطح خود از اواخر سال ۱۹۹۱ درماه دسامبر رسید. قیمت‌ها ی خانه در GTA در ماه دسامبر تنها ۴ درصد کمتر از GVA بود.

TD گفت در واقع، قیمت خانه در تورنتو از سال ۲۰۱۸ به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است. این در مقایسه با افزایش ۱۳ درصدی در ونکوور است.

لیست های کمتر در تورنتو در مقایسه با ونکوور نیز به افزایش قیمت کمک کرده است.

بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، تعداد فهرست‌های جدید در ونکووردر مقایسه با افزایش ۶ درصدی در تورنتو، ۱۶ درصد افزایش یافته است، . در همین حال، به نظر می‌رسد قیمت‌های بالای مسکن در تورنتو بحران عرضه را تشدید کرده است و فروشندگان بالقوه از ترس یافتن خانه دیگری برای خرید منتظرند.

بدتر از آن، خانه های جدید کمتری در تورنتو ساخته می شود. در همین حال، ونکوور شاهد افزایش جزئی در تعداد خانه های جدید بود.

TD انتظار دارد که شکاف قیمت بین دو بازار در سه ماه آینده به کاهش خود ادامه دهد. اما این بدان معنا نیست که تورنتو از ونکوور به عنوان گران‌ترین بازار املاک و مستغلات کانادا پیشی بگیرد.

به عنوان مثال، نگرانی در مورد مقرون به صرفه بودن مسکن در هر دو منطقه ممکن است از کاهش بیشتر شکاف در قیمت مسکن جلوگیری کند. TD گفت که فروش کاندومینیوم در هر دو بازار افزایش خواهد یافت، که به طور متوسط ​​قیمت خانه را سنگین می کند و دو بازار را در یک راستا قرار می دهد.

افزایش نرخ بهره همچنین می تواند فروش مسکن در هر دو شهر را کاهش دهد، محدودیت های عرضه را کاهش دهد و رشد قیمت مسکن را پایین نگه دارد.

TD گفت که افزایش نرخ بهره همچنین می تواند بر قیمت مسکن از طریق کاهش ولع سرمایه گذاران، از طریق دیگری نیز تأثیر بگذارد.

این بانک انتظار دارد که سرمایه گذاران با افزایش نرخ بهره خانه های کمتری بخرند و فشار بر قیمت خانه در تورنتو کاهش یابد. سرمایه گذاران در مقایسه با ۲۰ درصد در ونکوور ۲۴ درصد از فروش خانه در تورنتو را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص دادند، .

سوندی در این گزارش گفت: «فعالیت سرمایه‌گذاران نامطمئن است و به طور بالقوه بازار را برای مترو ونکوور مطلوب‌تر می‌کند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز