بازگشت کبک به حالت عادی با زدن دوز سوم واکسن کرونا برای افراد 50 ساله و بالاتر

Submitted on چ., 11/17/2021 - 01:22

آیا برای بازگشت کبک به حالت عادی زدن دوز سوم واکسن کرونا برای افراد 50 ساله و بالاتر ضروری است؟

در زمانی که چندین محدودیت بهداشتی از جمله دورکاری اجباری و ممنوعیت شب‌های کارائوکه در بارها در کبک برداشته شده است. دکتر کارل وایس، میکروبیولوژیست و متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه مونترال، معتقد است که برای بازگشت به وضعیت عادی افراد 50 سال به بالا باید دوز سوم واکسن کرونا خود را نیز دریافت کنند.

این متخصص اظهار داشت: این رویکرد در چارچوب نیاز به بازگشت به حالت عادی، برای عملکرد در یک جامعه عادی است.

به گفته دکتر وایس ما در دنیای قبل و بعد از همه‌گیری زندگی خواهیم کرد. و همه چیز تغییر خواهد کرد، از جمله پزشکی از راه دور و دورکاری، که اینجا باقی مانده‌اند.

دکتر وایس با بیان اینکه کرونا موج‌های زیادی داشته و اکنون بخشی از اروپا با مرحله پنجم عفونت دست و پنجه نرم می‌کند تأیید کرد؛ که این موضوع خیلی خیلی مهم است. اگر بخواهیم این همه‌گیری را با همه‌گیری آنفولانزا مقایسه کنیم نیز هزاران موج برای آنفولانزا وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تعداد روزانه افراد مبتلا موضوع بحث در جامعه علمی است. ما اکنون با چهار دسته از افراد مواجه هستیم:

این دکتر یادآور شد که مانند بسیاری از مناطق و کشورهای دیگر، به ویژه در اروپا و سایر نقاط آمریکای شمالی، کمپین واکسیناسیون، فشار بر سیستم‌های بهداشتی را تا حد زیادی کاهش داده است.

دکتر وایس یادآور شد: ما می‌دانیم که افراد واکسینه نشده وجود دارند و این واکسن 100 درصد فرد را از بیماری مصون می‌کند اما با این وجود منحنی ابتلا به بیماری در حال کاهش است. در عین حال متخصصان تأکید می‌کنند که تسهیل اقدامات بهداشتی و امکان بازگشت به حالت عادی نباید با کنار گذاشتن گذرنامه واکسیناسیون همراه باشد.

منبع: ici.radio

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز