اژه‌ای تلویحاً رسوایی‌های جنسی برخی مسئولان حکومتی را مشکل درون‌خانوادگی نظام خواند

Submitted on Mon, 07/31/2023 - 12:09

اژه‌ای گفت که هدف از این "حاشیه سازی‌ها" منحرف کردن اذهان از "مسائل اصلی و اولویت دار" است. او تأکید کرد که "دشمنان" "تخریب شخصیت ها و نهادهای" نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و برای این هدف "هر روز یک شایعه برای شخصی درست می‌کنند و آن را نشر می‌دهند و با عملیات روانی درصدد سرگردان کردن مردم هستند." رئیس قوۀ قضائیه مدعی شد که هدف دشمن "ایجاد شبهه و تفرقه میان مردم و مسئولان و قوا است."

رئیس قوۀ قضائیه از مردم و به ویژه هواداران حکومت اسلامی خواست که "بصیرت" داشته باشند و  "اولویت‌ها" را تشخیص بدهند و "میان خودی و غیرخودی تمایز قائل" شوند. او به هواداران حکومت اسلامی هشدار داد که "در زمین دشمن بازی" نکنند. وی سپس ادعا کرد : "ما همه اعضای یک خانواده هستیم و اگر مشکلاتی هست باید آنها را با هم‌افزایی و تدبیر در داخل خانواده حل کنیم. نباید اجازه دهیم که اغیار میدان‌دار شوند و کار به دست نااهلان و نفوذی‌ها بیفتد."

محسنی اژه‌ای چند بار در سخنان خود نسبت به خطر "نفوذی‌ها" در درون رژیم اسلامی هشدار داد و گفت : "همانطور که تمرکز دشمن بر ایجاد اختلاف و افتراق در داخل کشور ماست، تمرکز ما نیز باید معطوف به جلوگیری از تشتت و پراکندگی در داخل باشد." اژه ای گفت : "نباید به شایعاتی که دشمن ایجاد می‌کند پر و بال بدهیم باید بر انسجام و تحکیم صفوف مردم و متدینیّن بیفزاییم" و در این زمینه "راهگشاترین نسخه" به گفتۀ اژه ای اطاعت از علی خامنه‌ای "ولی امر" است.

اژه ای در جای دیگری از سخنانش به تصمیم اخیر قوۀ قضائیه برای محاکمۀ ١٠٤ تن از مسئولان و اعضای ارشد سازمان مجاهدین اشاره کرد و گفت که او "گروه و ستادی را مأمور و موظف کرده تا برخی پرونده‌های عقب‌مانده" گروه هایی را که در اوایل انقلاب به ادعای او مرتکب "جنایت" شده‌اند "به سرانجام برساند."  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز