از دستگیری مردی بدلیل پرتاب تخم مرغ به چارلز سوم تا حراج اجناس نادر در بنگاه ساتبیز

Submitted on Mon, 12/12/2022 - 01:24

اخبار جهان از دستگیری مردی بدلیل پرتاب تخم مرغ به چارلز سوم تا حراج اجناس نادر و باارزش در بنگاه ساتبیز

به گفته پلیس، مردی پس از پرتاب تخم مرغ به سمت شاه چارلز سوم در جریان بازدید وی از مرکز شهر لندن، دستگیر شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، پلیس بدفوردشایر با اعلام این خبر اذعان داشت که این مرد ۲۰ ساله به دلیل این اقدام مورد بازجویی قرار گرفته است.

این حادثه زمانی که چارلز در یکی از سالن‌های شهرداری لوتون واقع در ۳۰ مایلی (۴۶ کیلومتری) شمال لندن با مردم دیدار می‌کرد روی داد.

بر همین اساس او درپی این حادثه توسط محافظان امنیتی خود به منطقه دیگری منتقل شد.

شاه چارلز سوم پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، در ماه سپتامبر، به طور گسترده به سراسر بریتانیا سفر کرده است.

او قرار بود روز سه شنبه از چندین مکان در لوتون از جمله یک ایستگاه حمل و نقل و یک معبد سیک‌ها بازدید کند.

ماه گذشته نیز یک مرد ۲۳ ساله پس از پرتاب تخم مرغ به سمت چارلز و همسرش کامیلا در جریان بازدید از یورک در شمال انگلستان دستگیر و بعدا با قرار وثیقه آزاد شد.

این مهاجم هنگام پرتاب تخم مرغ فریاد می‌زد که «این کشور بر روی خون بردگان بنا شده است» که بلافاصله بدست نیروهای امنیتی و با خشونت بازداشت شد.

چند روز پس از انفجار یک بمب پستی در سفارت اوکراین در اسپانیا، یک منبع پلیس اعلام کرد که روز دوشنبه سه نامه دیگر حاوی «چشم حیوانات» به نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در این کشور ارسال شده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این منبع گفت که سرویس‌های امنیتی اداره پست، سه نامه مشکوک به نشانی سفارت اوکراین در مادرید و کنسولگری این کشور در بارسلونا و مالاگا را شناسایی و رهگیری کردند. وی تاکید که این پاکت‌ها حاوی «مواد منفجره» نبودند بلکه حاوی «چشم حیوانات» بودند.

این منبع افزود که «این محموله‌ها از نظر مشخصات مشابه محموله‌های دریافتی روزهای گذشته از سوی سفارت اوکراین در مادرید و همچنین کنسولگری‌ها و سفارت‌های دیگر این کشور در سایر شهرهای اروپایی است.»

بنگاه حراج ساتبیز در آمریکا در آستانه تعطیلات پایان سال میلادی در «هفته لاکچری» خود شماری از اجناس نامتعارف و باارزش از جمله جمجمه یک دایناسور و نسخه‌ای از قانون اساسی ایالات متحده را به فروش می‌گذارد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، یک الماس معروف به «قناری زرین» که قیمت آن ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده نیز از جمله اشیاء به حراج گذاشته شده است. بنا به اعلام موسسه ساتبیز این الماس ۳۰۳ قیراطی در دهه ۱۹۸۰ به طور تصادفی توسط دختری در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد.

این احتمال مطرح شده است که معدنچی‌ها سنگ این الماس را دور انداخته بودند و متوجه الماس درون آن نشده بودند.

الماس «قناری زرین» قرار است روز چهارشنبه به همراه برخی دیگر از اجناس باارزش و نامعمول در بنگاه ساتبیز در نیویورک به حراج گذاشته شود.

صاحب این جواهر زمرد در نظر دارد با فروش آن به امور بشردوستانه در اوکراین کمک کند. قیمت این زمرد بین ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار تخمین زده شده است اما تاریخچه آن ممکن است باعث شود با قیمتی فراتر از این به فروش برسد.

با این حال قدیمی‌ترین جنس به فروش گذاشته شده در ساتبیز نه الماس «قناری زرین» است و نه نسخه اصیل قانون اساسی آمریکا. این عنوان احتمالا متعلق به جمجمه یک دایناسور تیرانوسوروس خواهد بود.

این جمجمه فسیلی کامل‌ترین نمونه کشف شده از جمجمه یک دایناسور تیرانوسوروس محسوب می‌شود.

تیرانوسوروس‌ها گونه‌ای از دایناسورهای گوشت‌خوار و دو پا بودند. قدمت این جمجمه دایناسور که در ایالت داکوتای جنوبی آمریکا کشف شد به حدود ۷۶ میلیون سال پیش باز می‌گردد. تخمین زده می‌شود که این جمجمه ۹۱ کیلوگرمی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار به فروش برسد.

منابع:

پرتاب تخم مرغ: سی‌تی‌وی

پاکت‌های مشکوک: یورونیوز

حراج اجناس نادر: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز