اونتاریو برای نجات جان آدم ها اولویت قائل است، برخی بیماران به حال خود رها می شوند!

Submitted on جمعه, 04/03/2020 - 12:25

بیماری همه گیر پنومونی تاجدار کرونا هر روز بدتر می شود و تسهیلات خدمات رسانی به زودی ناکافی می باشد. مدارک دولت اونتاریو دال بر این است که دولت منطقه ای بر روی طرح اولویت برای نجات بیماران کار می کند که واضحاً نشان می دهد کدام بیماران در بیمارستان می توانند از خدمات درمانی برای زنده ماندن استفاده کنند و آنانی که در تقدم انتخاب بیمارستان نیستند شانسی برای زنده ماندن ندارند.

رسانه ی گلوبال پست که یک رسانه ی محلی انگلیسی زبان است ابراز می دارد، این طرح توسط یک کمیته اخلاق تحت نظارت گروه متمرکز COVID-19 انتاریو ، و جیمز داونر ، متخصص زیستی اوتاوا ، توسط گروه پیشرو نظارت می شود.

مدارک دولت اونتاریو در مورد این طرح بیان می کند که به طور کلی وقتی که شخصی وضعیت سلامتی اش به بحران می رسد، تیم پزشکی خدمات شدید پزشکی را که شامل دارو و درمان می شود، فراهم می آورد ولی این در صورتی است که این تیم پزشکی به این نتیجه برسند که شخص بیمار شانس قابل قبولی برای زنده ماندن دارد.

با این حال ، به دلیل شیوع بیماری کرونا، در حال حاضر ما قادر به ارائه مراقبت های فشرده برای همه بیماران مبتلا به بیماری بحرانی نیستیم ...

بنابراین، دولت منطقه ای طرح تقدم درمان را تصویب کرد که تصریح می کند که این به عهده ی پزشکان و بیمارستان است که تقدم درمان را هنگامیکه وضعیت متشنج می شود به کدام شخص اختصاص دهند. این طرح برای تمامی بیماران است و تنها شامل بیمارانی که تازه دچار کرونا شده اند، نمی شود.

اصول این طرح اول مبنی برعملی بودن است یعنی این که تا آنجا که امکان دارد بیماران نجات یابند، دومین اصل این طرح تناسب است، تناسب یعنی افرادی که دچار کرونا شده اند اگر به نوبت به بیمارستان و در صف انتظار قرار گیرند به این معنا نیست که به نوبت درمان می شوند بلکه گزینشی درمان خواهند شد. سومین اصل این طرح انصاف و برابری است که به این معناست که درمان نباید بر حسب برتری اجتماعی یا موقعیت سیاسی فردی باشد.

علاوه بر آن، دولت استانی اجرای طرح الویت را به دولت منطقه ای و نه بیمارستان واگذار کرد. به عبارت دیگر، وقتی ظرفیت نجات یک بیمارستان اشباع شود ، مسئولان بیماران را به بیمارستان های دیگر منتقل می کنند. فقط وقتی همه بیمارستانهای منطقه اشباع شده اند ، مقامات می توانند شروع برنامه را اعلام کنند.

طرح اولویت، موقعیت اضطراری را به سه سطح به شرح زیر تقسیم می کند:
سطح اول: وقتی که بیماران یک منطقه به ٪۲۰۰ سیستم پزشکی محلی رسیدند، بیمارستان از معالجه ی بیمارانی که در معرض مرگ هستند و یا احتمال مرگشان ٪۸۰ می باشد، خودداری می کند.
سطح دوم: وقتی که همه گیری بیماری جدی تر می شود بیمارستان ها از درمان بیمارانی که ٪۵۰ شانس زنده ماندن دارند، خودداری می کنند.
سطح سوم: بیمارستان ها از ارائه ی خدمات درمانی برای بیمارانی که ۳۰٪ احتمال مرگ دارند، خودداری می کنند.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز