اوکراین: روسیه در حملات هوایی جدید به کی‌یف از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است

Submitted on Mon, 12/19/2022 - 06:04

نیروی هوایی اوکراین می گوید که ٣‬٠ فروند از ٣‬٥ پهپاد شاهد پرتاب شده توسط روسیه را یک شبه سرنگون کرده است. طبق گزارش ها، پهپادهای انتحاری شاهد-١٣‬٦‬/١٣‬١ ساخت ایران، از سواحل شرقی دریای آزوف پرتاب شدند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، پیشتر از طریق تلگرام از شنیده شدن چندین صدای انفجار در مناطق سولومیانسکی و شوچنکووسکی پایتخت، خبر داده بود.

آندری یوسوف، سخنگوی سازمان اطلاعات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، روز یکشنبه، با اعلام این که روسیه محموله جدیدی از پهپادهای انتحاری از جمهوری اسلامی دریافت کرده، تصریح کرده بود که به نظر می‌رسد شمار پهپادهای موجود در محموله جدید ارسالی ایران برای روسیه کمتر از محموله‌های پیشین است.

خبرگزاری سی‌ان‌ان در ماه نوامبر گزارش داده بود که ایران در حال آماده‌سازی برای ارسال سلاح‌های بیشتر به جنگ اوکراین، شامل «موشک‌های بالستیک» است، و تهران و مسکو به توافق رسیده‌اند تا خط تولید هواپیماهای بدون سرنشین طراحی ایران را در خاک روسیه تاسیس کنند.

وزارت دفاع بریتانیا نیز ٢٣‬ نوامبر اعلام کرده بود که احتمالاً انبار هواپیماهای بدون سرنشین روسیه خالی شده، ولی مسکو می‌تواند کماکان پهپاد بخرد. گزارش‌های متعددی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه مستشاران سپاه پاسداران در منطقه جنگی در حال آموزش پرسنل ارتش روسیه برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و سایر تسلیحات هستند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز