اسرائیل در پاسخ به شلیک موشک از لبنان، جنوب این کشور را بمباران کرد

Submitted on پ., 04/06/2023 - 12:06

پس از حمله موشکی بامداد روز پنج‌شنبه از خاک لبنان به سوی شهرهای شمالی اسرائیل، ارتش این کشور ضمن رهگیری و منهدم کرد یکی از موشک‌های اخیر، جنوب لبنان را هدف بمباران قرار داد.

اغلب شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در جنوب لبنان مسقر هستند و موشک پرانی از این منطقه به سمت اسرائیل، موجب تشدید نگرانی‌ها شده است.

رسانه‌های دولتی لبنان نیز بدون ارائه جزییات بیشتر از  از تلفات احتمالی حمله اخیر، گزارش دادند که اسرائیل اهدافی در جنوب لبنان را بمباران کرده است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان هم «پرتاب‌های موشکی متعدد از جنوب لبنان به سمت اسرائیل» را با انتشار بیانیه‌ای تایید کردند. 

طبق این بیانیه، ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان اطلاع داده است که در واکنش، سامانه دفاعی ارتش خود را فعال کرده است.

خبر اخیر در حالی منتشر می‌شود که شبه نظامیان فلسطینی هم روز پنج‌شنبه در واکنش به حوادث مسجد الاقصی، از غزه به سمت اسرائیل موشک شلیک کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشتید پرس، قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل جلسه‌ای را برای بررسی این وضعیت و تحولات حوادث مسجد الاقصی با مقام‌های نظامی این کشور تشکیل دهد.

در پی حمله پلیس اسرائیل به مسجدالاقصی و زخمی شدن د‌ه‌ها فلسطینی، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که وی از دیدین تصاویر خشونت نیروهای اسرائیل در حین یورش به این مسجد شوکه شده است.

ساعاتی پس از انتشار خبر یورش پلیس اسرائیل به مسجدالاقصی، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، ضمن محکوم کردن این حمله خواستار فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد.

ابراهیم کالین با اشاره به اعتراضات اسرائیل بر سر اصلاحات قضایی گفت که بنیامین نتانیاهو می‌خواهد از حملات اخیر برای «سرپوش گذاشتن بر مخمصه داخلی» اسرائیل استفاده کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز