انتخابات شهردار جدید تورنتو در ۲۶ ژوئن برگزار می‌شود

Submitted on ش., 02/25/2023 - 12:53

انتخابات شهردار جدید تورنتو در ۲۶ ژوئن برگزار می‌شود

انتخابات شهردار جدید تورنتو برای جایگزینی جان توری قرار است ۲۶ ژوئن انجام شود.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، جان دی الویج، رئیس دفتر شهردار تورنتو، با انتشار خبری این تاریخ را  اعلام کرد.

تاریخ برگزاری این انتخابات همچنان منوط به اعلام خالی بودن دفتر توسط شورای شهر و تصویب آیین‌نامه‌ای آن در جلسه ۲۹ مارس شورای شهر است.

به گفته مقامات شهری، رئیس دفتر شهردار معمولاً تاریخ را قبل از جلسه شورا برای تصویب آیین‌نامه تعیین یا اعلام نمی‌کند. همچنین رئیس دفتر شهردار به نفع شهردار، نامزدها و رای‌دهندگان زمانی را اعلام می‌کند که تاریخ‌های انتخابات میان دوره‌ای قابل اجرا را در اسرع وقت اعلام کنند.

جان توری در ۱۷ فوریه، یک هفته پس از افشای رابطه با یکی از کارکنانش، از شهرداری تورنتو کناره‌گیری کرد.

در این بیانیه آمده است: درحال حاضر عمومی کردن تاریخ‌ها به رئیس دفتر شهردار اجازه می‌دهد تا کارهای مقدماتی از جمله انتخاب کارکنان انتخاباتی و رزرو مکان‌های مورد نیاز رای‌گیری را آغاز کند.

برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تشکیل جلسه ویژه برای افزایش رای‌ها وجود داشت، اما جنیفر مک‌کلوی معاون شهردار اوایل این هفته گفت که اگرچه او می‌خواهد انتخابات شهردار جدید تورنتو «در اسرع وقت انجام شود»، اما کارکنان شهرداری به «زمان و آمادگی» نیاز دارند. آماده شدن برای انتخاباتی که احتمالاً بزرگترین انتخابات پیش از موعد در تاریخ کانادا خواهد بود.

به گفته وی، بودجه تخمینی برای انتخاب مجدد شهردار حدود ۱۳ میلیون دلار است.

پیش‌بینی می‌شود رای‌گیری از ۸ تا ۱۳ ژوئن برگزار شود.

در حال حاضر مشخص نیست چه کسی در انتخابات دور دوم شرکت خواهد کرد، اگرچه جاش متلو و برد بردفورد، اعضای شورای شهر، هر دو گفته‌اند که در حال بررسی نامزدی در انتخابات هستند، همانطور که میتزی هانتر نماینده پارلمان لیبرال و مارک ساندرز رئیس پلیس سابق و گیل پنالوسا، که در انتخابات اکتبر در رده دوم پس از حزب محافظه‌کار بودند، قصد دارد دوباره نامزد شوند.

احتمال نامزدی دنزیل مینان وونگ، معاون سابق شهردار حزب محافظه‌کار، نیز مطرح است.

 جان توری، شهردار تورنتو استعفا داد

 جان توری، شهردار تورنتو بخشی از برنامه بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۲۳ را ارائه داد

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز