افزایش شدید مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت

Submitted on ش., 02/29/2020 - 13:24

جهانپور که در روز قبل اعلام کرده بود که سرعت انتشار ویروس کرونا در ایران اوج خواهد گرفت، تاکید کرد که این ویروس به چند استان دیگر ایران برای اولین بار وارد شده و سرعت انتشار آن نیز در استان‌های شمالی و مرکزی ایران شدیدا افزایش یافته است.

این در حالی است که مقام‌های ایران با نپذیرفتن طرح قرنطینه کردن شهرها، از مردم این کشور خواسته‌اند که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

او درباره پراکندگی مبتلایان به ویروس کرونا گفت: «۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان،  ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی، یک نفر در ایلام، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند.»

به گفته او سرعت انتشار در استان گلستان مرکزی و اصفهان خیلی زیاد و «خطرناک» است. همچنین برای اولین بار موارد مثبت کرونا در استان‌های خراسان جنوبی و ایلام شناسایی شده است.

در حالی که منابع غیردولتی و رسانه‌های خارجی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و همچنین جانباختگان آن را بسیار بیشتر از آمار رسمی دولت ایران می‌دانند، این مقام وزارت بهداشت ایران گزارش این منابع را رد کرد.

او گفت: «تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد. ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.»

جهانپور ادامه داد: «اینکه می‌گویند در یک بیمارستان ۵۰ یا ۱۰۰ نفر مشکوک بستری هستند، برخی از این افراد علائم شبه آنفلوآنزا دارند و خروجی یافته‌های آزمایشگاهی ۱۰ درصد موارد را تایید می‌کند.»

پیشتر سازمان جهانی بهداشت از ایران خواسته بود که در زمینه ارائه آمار دقیق مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا تلاش کند. به گفته دبیرکل این سازمان، تاکنون حدود صد نفر از مبتلایان به کرونا، از ایران به یازده کشورهای جهان سفر کرده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز