افزایش قیمت ها در بازار خودرو؛ این خودروی پرطرفدار ۱۹ میلیون تومان گران شد | جدول جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

Submitted on س., 04/04/2023 - 04:52

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو روز سه‌شنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

برخلاف سال‌های گذشته که بازار از نیمه‌های فروردین شروع به کار می‌کرد، قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ماه در سال جدید با نوساناتی همراه شد.

پراید ۱۱۱، سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز در نرخ ثابت ۳۵۰ میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i امروز با ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت همراه و در نرخ ۶۶۱ میلیون تومان عرضه شد.

در این میان، دنا پلاس هم ۱۶ میلیون تومان گران و  با نرخ ۸۳۱ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، ۱۹ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۵۱۶ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز ۱۰ میلیون تومان گران شد و نرخ ۵۵۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته است، ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ دو میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها ۹۰۰ میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی اما امروز ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و وارد کانال دو میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان شد. کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X۲۲ pro نیز امروز، سه‌شنبه، در قیمت یک میلیارد و ۹۰میلیون تومان عرضه شد.

فارغ از رکودی که با تعطیلات نوروزی بر بازار خودروی کشور حاکم شده است، کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که قیمت خودرو در ادامه سال جدید هم‌گام با تورم شیب صعودی را طی خواهد کرد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که علاوه بر تورم، قیمت‌ها متاثر از نوسانات ارزی هستند و با افزایش نرخ دلار نیز خودرو گران می‌شود.

در این میان، باید به این نکته نیز اشاره کرد که امروز میزان افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای نیز اعلام می‌شود که می‌تواند مستقیم بر بازار آزاد کشور تاثیر بگذارد و قیمت خودروهای داخلی را با افزایش بیشتری همراه کند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز