ادامه خیزش سراسری در ایران؛ آمار قربانیان از ۲۷۷ نفر فراتر رفت

Submitted on چ., 11/02/2022 - 09:09

همزمان با ادامه خیزش سراسری مردم ایران که با کشته شدن مهسا امینی آغاز شد، سازمان حقوق بشر ایران روز چهارشنبه دوم نوامبر/۱۱ آبان ماه، با اشاره به آمار بالای قربانیان این اعتراضات اعلام کرد که تا امروز دست‌کم ۲۷۷ نفر در ۲۲ استان ایران کشته شده‌اند.

براساس گزارش‌هایی که سازمان حقوق بشر ایران دریافت کرده است، ۴۰ تن از کشته‌شدگان خیزش سراسری مردم ایران زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند و از این میان، ۹ تن کودکان دختر بوده‌اند. این نهاد تاکید دارد که «بیشترین کشته‌ها به ترتیب از استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران، تهران، کردستان و گیلان بوده‌اند.»

در همین حال، سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» در یک پیام توییتری اعلام کرد که با وجود تهدید‌های فرمانده سپاه پاسداران، مردم سنندج روز چهارشنبه باز هم به خیابان آمدند.

علیرغم تمام تهدیدهای فرمانده سپاه پاسداران، مردم #سنندج باز هم به خیابان آمدند. کردستان کابوس جمهوری اسلامی#ژینا_امینی #مهسا_امینی

ویدیو‌های منتشر شده از اعتراضات روز چهارشنبه سنندج نشان می‌دهد که معترضان شعار «مرگ بر دیکتاتور» را علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران فریاد می‌زنند.

ادامه مقاومت مردمی در خیابان فردوسی سنندجچهارشبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱تصاویر اختصاصی هه‌نگاو#مهسا_امینی#ژینا_امینی pic.twitter.com/uq5wgh1OBJ

در آستانه چهل و ششمین روز اعتراضات سراسری در ایران، مردم تهران نیز شب گذشته در چندین تجمع پراکنده علیه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران شعار دادند.

«مرگ بر خامنه‌ای»شعار و شیپور در 'تهرانپارس #تهران، ۱۰ آبان' #مهسا_امینی pic.twitter.com/UbAZwn7MXF

به رغم تشدید سرکوب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، شهرک اکباتان در غرب تهران هم شاهد اعتراضات شبانه بود. در ویدیوی منتشر شده از اعتراضات شب گذشته، صدای شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای»شنیده می شود.

تهدید با چاشنی ناموس سر بریدن کفایت نکرد و امشب اکباتان همچنان شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دهد#مهسا_امینی pic.twitter.com/nUsyxzBp74

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز