۱۰ عنوان پر جستجوی کبکی‌ها در گوگل

Submitted on ی., 12/25/2022 - 13:19

۱۰ عنوان پر جستجوی کبکی‌ها در گوگل

همچنان که سال ۲۰۲۲ به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود، گوگل در این هفته از ۱۰ عنوان پر جستجوی محبوب کبکی‌ها در سال جاری رونمایی کرد. این عناوین فرصتی را فراهم می‌کند تا به رویدادها و روندهایی که در ۱۲ ماه گذشته اتفاق افتاده است، نگاهی بیاندازیم.

اگر نام بازی وردل به گوشتان نخورده، احتمالا در یک غار یا حتی در سیاره دیگری زندگی می‌کنید. Wordle، یک بازی اعتیادآور مربوط به کلمات است که از نمایش آمریکایی Lingo در طراحی آن الهام گرفته شده است. این برنامه نه تنها در صدر لیست پرجستجوترین کلمه ۲۰۲۲ گوگل در کبک قرار می‌گیرد، بلکه یکی از پرجستجوترین‌ کلمات در همه کشورها بوده است.

دومین کلمه‌ پر جستجوی کبکی‌ها در گوگل، لبخند به لب ما نمی‌آورد. این کلمه مربوط به جنگی است که در ۲۴ فوریه با تهاجم نیروهای روسی به خاک اوکراین آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. و طبیعی است که ذهن مردم را به خود مشغول کرده باشد. این درگیری به طور کلی توجه مردم کبک و کاربران اینترنت از سراسر جهان را به خود جلب کرده است، زیرا در رتبه‌بندی بین‌المللی نیز این کلمه در جایگاه سوم قرار دارد.

جام جهانی فوتبال که همین چند روز پیش در قطر به پایان رسید، بدون شک مهمترین رویداد ورزشی سال است. علی رغم خوشحالی هواداران و حمایت آنها از تیم خود در این رقابت‌‌‌ها، با توجه به پیامدهای این رویداد در سطح زیست محیطی و بشردوستانه، انتقادات شدیدی را به فیفا و قطر وارد کرده است.

در ژانویه ۲۰۲۲، اعلام خبر مرگ کریم اوئلت که پیکر وی در استودیوی موسیقی خود در کبک پیدا شد. سر و صدای زیادی را در سراسر استان ایجاد کرد. در ماه ژوئن، یک شوک جدید، موج جدیدی را در کبک به راه انداخت. گزارش پزشکی قانونی نشان داد که این خواننده در واقع از ماه نوامبر ۲۰۲۱ به دلیل عوارض دیابت خود فوت کرده است و به نظر می‌رسد که به دلیل مصرف مواد مخدر دیگر قادر به مدیریت دیابت خود نبوده است. چند روز قبل از انتشار خبر مرگ وی، در مراسم فرانکو با اجرای نمایش بای بای کریم، از او قدردانی شده بود.

پس از برنامه‌های OD Chez Nous و OD در غرب، شوی تلویزیونی OD Martinique بیش از هر چیز بازگشت به حالت عادی را با نمایش وضعیت دوگانه مشاغل نشان داد. و در نهایت می‌تواند برای فصل شانزدهم دوباره به خارج از مرزهای کانادا سفر کند. تنها مورد منفی این بود که تمام بخش‌های این برنامه طبق برنامه ریزی‌های قبلی پیش نرفت و تیم تولید با خشم تماشاگران روبرو شد. چرا که آن‌ها ترس تحمیل شده به چندین نامزد را شدیدا محکوم کردند. این جنجال، منجر به حذف برخی از شرکت کنندگان و کناره گیری گروه فین استار، که قرار بود آپارتمان را به زوج برنده پیشنهاد دهند، شد.

هیچ کس دوست نداشت که اخبار آن را از دست بدهد، زیرا سال ۲۰۲۲ سال انتخابات استانی بود! در پایان یک کمپین چند هفته‌ای، که از نظر تعلیق افراد نیز چندان غنی نبود، فرانسوا لگو برای دومین دوره چهار ساله مجددا به عنوان نخست‌وزیر کبک انتخاب شد.

اگر وردل دنیا را فتح کرده است، بی شک کوردل فاتح کبک است! این بازی کبکی مشابه وردل در بین مردم چنان شور و شوقی ایجاد کرده است که خود را در رتبه هفتم عبارات پر جستجوی کبکی‌ها در گوگل قرار داده است.

از ۱۱ آوریل تا ۱ ژوئن ۲۰۲۲، جانی دپ در دادگاه در مقابل دوست دختر سابقش امبر هرد که او را به خشونت خانگی متهم کرده و از وی به اتهام افترا شکایت کرده بود قرار گرفت. و کل کاربران اینترنت در حال تماشای محاکمه فیلمبرداری شده‌ آن‌ها بودند. در پایان این نبرد حقوقی که به همه اجازه می‌داد در مورد جزئیات بی‌ارزش پرونده اظهار نظر کنند، بازیگران هر دو به اتهام افترا مجرم شناخته شدند. با این حال، حامیان دپ این حکم را یک پیروزی می‌دانستند. زیرا امبر هرد به پرداخت ۱۰ میلیون دلار غرامت محکوم شد و این در حالی است که او تنها ۲ میلیون دلار غرامت دریافت خواهد کرد.

کارتون جدید دیزنی به نام Encanto که داستان میرابل مادریگال، جوان کلمبیایی و خانواده‌اش را روایت می‌کند، موفقیت زیادی کسب کرده است. اگر او را ندیده‌ باشید، مطمئناً برخی از آهنگ‌های آن را شنیده‌اید زیرا امسال میلیون‌ها بار در تیک تاک مورد استفاده قرار گرفته است.

اندکی پس از کریسمس سال گذشته، ما از مرگ ناگهانی ژان مارک والی، کارگردان کبکی، که پس از کسب افتخارات در کبک، در هالیوود نیز به شهرت رسیده بود، مطلع شدیم. علت دقیق مرگ او برای چندین ماه ناشناخته ماند سپس در ماه آوریل بود که پزشکی قانونی در گزارش خود چنین عنوان کرد که این فیلمساز ۵۸ ساله بر اثر سکته قلبی جان باخته است. در ماه ژوئن، فیلم C.R.A.Z.Y او که مردم کبک را تحت تأثیر قرار داده و توانسته بود ۱۴ جایزه جوترا را به دست آورد. بیش از ۱۵ سال پس از اکران توانست مجدد به روی پرده سینماهای ایالات متحده برود. مستندی از کار و زندگی این کارگردان در حال آماده سازی است.

کانادایی در سال ۲۰۲۲ چه کلماتی را بیشتر در گوگل جستجو کردند

آیا می‌دانید درصورت تمایل می‌توانید اطلاعات شخصی تان را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنید؟

منبع: journalmetro

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز