‌ادامه روند افزایشی قیمت طلا و سکه در بازار | نوسانات باید به حداقل برسد

Submitted on س., 01/08/2019 - 19:57

‌ادامه روند افزایشی قیمت طلا و سکه در بازار | نوسانات باید به حداقل برسد
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: نسبت به روزها و هفته‌های گذشته افزایش قیمت داشته‌ایم اما باید به نحوی سیاست‌گذاری شود که این نوسانات به حداقل برسد تا بازار با مشکل مواجه نشود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه گفت: نسبت به روزها و هفته‌های گذشته افزایش قیمت داشته‌ایم اما باید به نحوی سیاست‌گذاری شود که این نوسانات به حداقل برسد تا بازار با مشکل مواجه نشود.

محمد محمدولی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص افزایش قیمت طلا و سکه در بازار اظهار کرد: قیمت طلا با افزایش اونس جهانی در کشور افزایش داشت و قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار در کشور به یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید. قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۴۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به اواخر هفته گذشته ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و قیمت نیم سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه هم یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است. همچنین سکه یک گرمی هم ۶۶۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تشریح کرد: نسبت به روزها و هفته‌های گذشته افزایش قیمت داشته‌ایم اما باید به نحوی سیاست‌گذاری شود که این نوسانات به حداقل برسد تا بازار با مشکل مواجه نشود البته اونس جهانی افزایش داشته و نوسانات قیمت ارز هم بر نوسانات بازار سکه و طلا موثر بوده است. قیمت اونس جهانی به هزار و ۲۸۴ دلار رسیده که بر بازار داخلی ما هم موثر است.

وی افزود: ما امیدواریم با سیاست‌هایی که اعمال می‌شود بتوانند نوسانات را کنترل کنند تا در اواخر سال مردم به راحتی بتوانند در بحث خرید تصمیم‌گیری کنند.

محمدولی با اشاره به وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا عنوان کرد: این نوسانات تاثیری در روند داد و ستد نداشته اما نسبت به ماه‌های گذشته میزان خرید مردم بیشتر شده و اوضاع بهتر شده است و ما امیدواریم نوسانات آرام بگیرد تا صنعت طلا و جواهر و تولیدکنندگان این صنف ترغیب به تولید شوند و شرایط‌شان بهتر شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه در رابطه با قاچاق طلا به داخل کشور اذعان داشت: در حال حاضر در بحث مصنوعات طلا قاچاقی صورت نمی‌گیرد و با سخت‌گیری‌هایی که اعمال شده است کسی جرات این کار را ندارد و از نظر قیمتی هم برای آنها مقرون به صرفه نیست اما نمی‌توان گفت قاچاق آن صفر است. اگر قاچاقی هم صورت بگیرد در حد ۵ درصد است.

‌قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز سه شنبه ۹۷/۱۰/۱۸
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز سه شنبه با نوسان جزئی نسبت به دیروز، ۳ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان شد.

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته نوسان جزئی داشته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 748 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 640 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 200 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 660 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 340 هزار و 950 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1283.3 دلار معامله می‌شود.

** قیمت های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است، صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری با 200 تومان افزایش نسبت به نرخ دیروز، 10 هزار و 900 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 10 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها 12 هزار و 750 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 650 تومان است.

یورو در مرکز مبادلات ارزی 4840 تومان،‌ درهم امارات 1143 تومان و پوند انگلیس نیز 5359 تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

‌کاهش ۳۱ درصدی تولید خودروسازان داخلی
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور گفت: اصلاح فوری قیمت قطعات خودرو و تامین کسری نقدینگی قطعه‌سازان به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان از جمله پیشنهادهای این انجمن برای حل مشکلات حاد زنجیره تامین خودروسازان کشور است.


آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور، آرش محبی‌نژاد دبیر این انجمن در گردهمایی قطعه‌سازان خودروی سراسر کشور گفت: انجمن قطعه‌سازان کشور ظرف دو ماه گذشته با ۴۰ مقام مسئول جلسه داشته و همه آنها خیلی خوب ما را درک کرده‌اند ولی خروجی کار تا این لحظه صفر بوده است.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور گفت: از کل ۵۵۰ هزار نفر شاغل در این صنعت از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۰ هزار نفر تعدیل یا تعلیق شده‌اند و جمعا می‌توان گفت ۱۳۰ هزار نفر تعدیل و ۱۵۰ هزار نفر تعلیق گردیده‌اند.

وی افزود: از حدود ۱۲۰۰ قطعه‌سازی فعال در کشور تقریبا ۴۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند.

محبی‌نژاد اظهار داشت: قیمت‌های فروش قطعات علی‌رغم افزایش قیمت‌های مواد اولیه و نهاده‌های تولید اصلاح نشده و قطعه‌سازان با زیان قابل توجهی روبرو هستند.

وی اظهار داشت: کل مطالبات قطعه‌سازان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که مطالبات معوق سررسید گذشته آنها به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

محبی‌نژاد به مشکلات حاد زنجیره تامین خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: بحران نقدینگی به دلیل مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و افزایش چشمگیر مواد اولیه و نهاده‌های تولید اولین مشکل است و مشکل بعدی که باید به آن پرداخته شود حل مشکل قیمت فروش قطعات خودرو است.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور اظهار داشت: دشواری تامین مواد اولیه داخلی و خارجی مشکل سوم و مشکل بعدی تسویه خریدهای اعتباری و ارزی است و علاوه بر چهار مشکل افت تیراژ تولید باعث افزایش هزینه‌های سربار و ضرر و زیان کلان قطعه‌سازی شده است.

وی اظهار داشت: خودروسازان ۳۱ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته افت تولید داشته ‌اند و نسبت به برنامه ۶۰ درصد افت تولید داشته‌اند که اگر با چنین روندی وضعیت ادامه یابد تولید تا پایان سال به صفر می‌رسد.

محبی‌نژاد در ادامه به هشت راه حل عملی برای حل مشکلات صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: اصلاح فوری قیمت قطعات خودرو از سوی خودروسازان ظرف حداکثر دو هفته آتی براساس نرخ نهاده‌های تولید، تامین کسری نقدینگی قطعه‌سازان به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان و انجماد بدهی بانکی خودروسازان و قطعه‌سازان به نظام بانکی کشور به مدت یکسال و پرداخت صرفا بهره بانکی مربوطه جهت جلوگیری از معوق‌ شدن اقساط بانکی از جمله این پیشنهادات است.

وی افزود: همچنین تسهیل اعتبارات اسنادی داخلی LC برای کل زنجیره تامین خودرو و تسهیل ثبت سفارش و تخصیص ارز بخصوص ایجاد گزینه بدون انتقال ارز و امکان تسویه بدهی از هر طریق ممکن و عرضه کافی مواد اولیه تولید داخلی و همچنین تسویه حساب‌های باز ارزی با طرف‌های خارجی قطعه‌سازان به نرخ گشایش اعتبار از جمله راه‌حل‌های عملی برای حل مشکلات زنجیره خودرو است.

‌وضعیت ۱۴ شاخص کلیدی در کشور | رشد اقتصادی مثبت؛ تورم ۱۸ درصدی
آخرین وضعیت ۱۴ شاخص کلیدی در کشور نشان از جمعیت حدود ۸۰ میلیونی، رشد اقتصادی اندک اما مثبت و همچینین تورم حدود ۱۸ درصدی که در چند ماه اخیر با رشد مواجه بوده است، دارد.

بررسی آمارهای مربوط به شاخص‌های کلیدی گرچه با آمارهای به روزی از سوی مرکز آمار در همه آنها همراه نیست و برخی به حدود هفت سال پیش برمی‌گردد، اما در مجموع وضعیت کلی جامعه را تا حدی نشان می‌دهد.

این در حالی است که طبق آماری که مربوط به سرشماری سال ۱۳۹۵ است ایران حدود ۸۰ میلیون جمعیت داشته که نرخ رشد برای آن در فاصله ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ تا ۱.۲۴ درصد ثبت شده است. در جمعیت موجود حدود ۷۴ درصد شهرنشین بوده و بعد خانوار بین آنها به ۳.۳ درصد می‌رسد.

در بین جمعیت ۸۰ میلیونی ایران امید به زندگی در بدو تولد بین مردان حدود ۷۲.۱ سال و بین زنان ۷۴.۶ سال است که البته این آمار به سال ۱۳۹۰ برمی‌گردد.

روند توزیع ثروت بین ایرانی‌ها ضریب جینی ۰.۳۹ را نشان می‌دهد. ضریب جینی که نشان‌دهنده نحوه توزیع درآمد در جامعه است، بین صفر و یک تغییر می‌کند و هر اندازه به صفر نزدیکتر باشد یعنی توزیع ثروت از برابری بیشتری برخوردار بوده و نابرابری‌ها کمتر است.

مرکز آمار از سال ۱۳۹۴ تا کنون آمارهای مربوط به ضریب جینی را به روز نکرده است.

نرخ باسوادی بین جمعیت شش ساله و بیشتر به ۸۷.۶ درصد می‌رسد و آمارهای سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد که ضریب نفوذ اینترنت بین این گروه حدود ۴۵.۳ درصد بوده که تا کنون می‌تواند به بیش از این نرخ تغییر کرده باشد.

اما آمارهای مربوط به وضعیت اقتصادی به‌روزتر است و از این حکایت دارد که در نیمه اول امسال رشد اقتصادی بدون محاسبه نفت به ۰.۳ درصد و با نفت به ۰.۴ درصد رسیده است.

آمارهای مربوط به تورم نیز نشان از تورم حدود ۱۸ درصدی دارد. این در شرایطی است که تورم که سال گذشته را تک رقمی به پایان رساند در سال جاری و در جریان نوسان ارزی نتوانست در این مدار باقی مانده و در ماه‌های اخیر در مسیر افزایشی پیش رفت و تا آذر ماه به ۱۸ درصد رسیده است.

آخرین وضعیت اشتغال در کشور نیز نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از سه میلیون بیکار وجود دارد و نرخ بیکاری بین جمعیت موجود به ۱۱.۷ درصد در پایان پاییز سال جاری می‌رسد. نرخ رشد اقتصادی نیز ۰.۴ درصد گزارش شده است.

در روزهای اخیر مرکز آمار توانسته با مصوبه‌ای در شورای آمار، خود را به تنها مرجع تولید و انتشار آمارهای رسمی شاخص‌های قیمت و حساب‌های ملی تبدیل کند. این در حالی است که سال‌هاست مرکز آمار و بانک مرکزی در انتشار آمار با یکدیگر اختلاف نظر داشته و البته آمارهای منتشره آنها نیز همواره متفاوت از یکدیگر بوده است.

‌مشمولان غایب دارای فرزند از مزایای کسر خدمت بهره‌مند می‌شوند
معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان دارای فرزند در صورت اعزام به خدمت به ازای هر فرزند سه ماه از مدت خدمت آنان کسر می‌شود و در صورتی که غیبت داشته باشند هم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمهدی تقوی افزود: در سال های اخیر ستاد کل نیروهای مسلح به منظور خوشایندسازی خدمت سربازی مشمولان متاهل، تسهیلاتی را برای آنان درنظرگرفته است مبنی بر اینکه مشمولان متاهل در محل سکونت همسر خود بکارگیری شوند و در صورت داشتن فرزند، به ازای هر فرزند، سه ماه از مدت خدمت آنان کسر شود.

وی ادامه داد: غیبت، مانع بهره مندی مشمولان متاهل دارای فرزند از این امتیاز نیست، مشمولان غایب و غیرغایب در صورت اعزام به خدمت، به ازای هر فرزند از سه ماه کسر خدمت بهره مند می شوند. همچنین مشمولان متاهل حین ثبت درخواست اعزام به خدمت باید مدارک متاهلی خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ارائه دهند تا پس از اتمام دوره آموزش رزم مقدماتی، در شهر محل سکونت همسر خود بکارگیری شوند.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

سرهنگ تقوی افزود: در مورد سربازان مجرد نیز با اجرای اقداماتی مانند طرح آمایش سرزمینی یعنی بکارگیری مشمولان در صورت امکان حداقل در ۳۰۰ کیلومتری محل سکونت خانواده آنان، تقویت امکانات رفاهی یگان های خدمتی، آموزش مهارت و توانمندسازی سعی شده است شرایط مناسبی را برای گذراندن خدمت سربازی فراهم شود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز