یک‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷| قیمت خرید دلار در بانک‌ها؛ کاهش قیمت خرید تمام ارزها

Submitted on ی., 01/27/2019 - 21:44

یک‌شنبه ۷ بهمن | قیمت خرید دلار در بانک‌ها؛ کاهش قیمت خرید تمام ارزها
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۶۸۳ تومان تعیین شد.

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۶۸۳ تومان و ۸ ریال، قیمت یورو را ۱۳ هزار و ۳۳۱ تومان و ۳ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۵ هزار و ۴۳۳ تومان و ۴ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید امروز دلار و یورو و پوند در بانک‌ها نسبت به روز شنبه کاهش داشته است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا مدتی عموماً رو به افزایش بود؛ به‌طوری که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود یک ماه قبل بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

یک‌شنبه ۷ بهمن | نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز یکشنبه نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

همچنین امروز هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۵ هزار و ۴۳۵ ریال و هر یورو نیز ۴۷ هزار و ۷۸۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۳۲۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۴۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۳۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۱۷ ریال، روپیه هند ۵۹۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۴۵۶ ریال، صد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۷۰ ریال، صد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۷۱ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۴ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۸۲ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۷۲۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۸۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۹۷۵ ریال، روبل روسیه ۶۳۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، صد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۱۵۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۲۷ ریال، صد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۱۹۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و صد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۸۱۰ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ صد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۴۷ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۳۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۲۵ ریال، صد بات تایلند ۱۳۳ هزار و ۱۱۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۸۵ ریال، هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۵۳۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، صد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۶۸ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۷۹۳ ریال، هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۵۳۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، صد پزوی فیلیپین ۷۹ هزار و ۹۱۲ ریال، سامانی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

کد خبر 429798

یک‌شنبه ۷ بهمن | نرخ طلا، سکه و ارز؛ حباب سکه ۵۱۰ هزار تومان شد
قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز شنبه افزایش اندکی یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۷۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۷۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۰۳.۶دلار معامله می‌شود.

محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به تسنیم گفت: وضعیت بازار امروز مشابه دیروز است ولی قیمت‌ها کمی افزایش یافته است.

طبق گفته کشتی‌آرای، حباب قیمت سکه هم‌اکنون ۵۱۰ هزار تومان شده است.

گفتنی است، صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با افزایش نسبت به نرخ پایانی دیروز، ۱۱ هزار و ۷۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۷۴۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

اتحادیه املاک تهران: رکود تورمی تا پایان سال در بازار مسکن وجود دارد | قیمت خانه‌های لاکچری می‌شکند
همشهری آنلاین: نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران پیش بینی کرد: از نیمه دوم بهمن ماه جاری به بعد احتمال اینکه قیمت واحدهای لاکچری با متراژ بیش از ۲۰۰ متر به بالا واقع در شهرهای بزرگ با کاهش حدود ۲۵ درصدی همراه شود بسیار زیاد است.

ایرنا نوشت: حسام عقبایی افزود: صاحبان این واحدها به دلیل کمبود تقاضا و نیز رشد نامتعارف قیمت ها مجبور به کاهش قیمت و نیز نزدیک تر کردن قیمت ها به نرخ واقعی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت مسکن در نیمه نخست سال آینده بسیار ضعیف است پیش بینی کرد که تا پایان امسال «رکود تورمی» در بازار مسکن در تهران وجود داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در ادامه با اشاره به وضعیت اجاره نشینی گفت: باوجود افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره ها در سال جاری اما برخی صاحبان املاک به دنبال افزایش آن در سال آینده نیز هستند که باید این موضوع را درنظر گرفت که رشد حقوق کارمندان و کارگران که عمده طبقه مستاجران را تشکیل می دهند بیشتر از ۲۰ درصد نخواهد بود.

وی پیش بینی کرد که آغاز ساخت مسکن اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر کاهش قیمت ها در بازار مسکن بگذارد.

به گفته عقبایی روند معاملات در دی در مقایسه با آذر ماه امسال با کاهش همراه بوده است.

وی تاکید کرد: دولت باید به سمتی برود که زیرساخت های لازم برای بهره برداری بیشتر از منابع مردمی در بازار مسکن را به کار گیرد.

عقبایی با اشاره به تاثیر قیمت زمین در نرخ مسکن گفت: بهتر است هرچه زودتر زمین های زیرنظر وزارت راه و شهرسازی در اختیار انبوه سازان قرار گیرد زیرا در این صورت قیمت تمام شده مسکن نیز با کاهش همراه می شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه تسهیلاتی که دولت برای اقشار ضعیف جامعه در نظر می گیرد باید متفاوت با سایر اقشار جامعه باشد، گفت: پرداخت یک مبلغ مشخص برای تمام افراد جامعه سازگار و متناسب با موقعیت کنونی کشور نیست و به حتم باید این روند بازار به سمت و سویی پیش برود که شاهد برقراری توازن و تناسب در حوزه عرضه و تقاضا باشیم.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز