گلاره ناظمی، نخستین داور ایرانی در فینال فوتسال المپیک جوانان

Submitted on پ., 10/18/2018 - 21:27

گلاره ناظمی، نخستین داور ایرانی در فینال فوتسال المپیک جوانان
گلاره ناظمی، نخستین داور ایرانی است که سوت یک بازی فینال جهانی را به صدا درآورد. فینال رقابت‌های فوتسال المپیک جوانان که در آرژانتین برگزار شد میان دو تیم پرتغال و ژاپن با داوری گلاره ناظمی، داور زن از ایران، با نتیجه ۴-۱ به سود تیم پرتغال به پایان رسید.

گلاره ناظمی که از ۱۷ سال پیش داوری در مسابقات فوتبال و فوتسال را آغاز کرد، در رقابت‌های فوتسال المپیک جوانان به عنوان داور اول دیدار فینال انتخاب شد. این نخستین بار است که یک داور ایرانی سوت فینال در یک رقابت جهانی را به صدا درآورد.

گلاره ناظمی در این دور از رقابت‌های فوتسال المپیک جوانان، علاوه بر دیدار فینال، داوری دیدار افتتاحیه را نیز برعهده داشت.

علاوه بر دیدارهای افتتاحیه و اختتامیه در آرژانتین، گلاره ناظمی، دو بازی دیگر را نیز در این دور از رقابت‌ها داوری کرد. در دیدار افتتاحیه فوتسال المپیک جوانان، دو تیم کامرون و جمهوری دومینیکن، به رقابت پرداختند.

گلاره ناظمی، که بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، یک بانوی پیشرو ایرانی در عرصه داوری فوتبال و فوتسال است، چند ماه پیش بعنوان داور سوم فینال فوتسال دانشجویان جهان در آلماتی در زمین بازی حضور داشت.

بنا بر اعلام فیفا، از مجموع ۲۴ داور حاضر در رقابت‌های فوتسال المپیک جوانان در آرژانتین، شش تن از داوران از بانوان بودند که علاوه بر بخش رقابت‌های زنان، در بخش رقابت‌های مردان نیز سوت زدند.

گلاره ناظمی در یک گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، همزمان با برگزاری رقابت‌های فوتسال المپیک جوانان در بوئنوس آیرس، تاکید کرد: بعنوان نماینده ایرانی (حاضر) در معتبرترین مسابقات برای زنان در جهان هم حس مسئولیت دارم و هم حس غرور.

این داور جهانی در گفتگو با پایگاه اینترنتی فیفا هم با بیان اینکه در ابتدای راه با مشکلاتی روبرو بوده است، تصریح کرد: بسیار از مردان شنیده ام که داوری برای زنان امری غیرممکن است اما من با تلاش نشان دادم که می‌توانم.

گلاره ناظمی، با این توضیح که "در کشور خودم از حمایت چندانی برخوردار نیستم اما با کوشش در نهایت موفق به کسب این جایگاه در عرصه جهانی شدم"، می‌افزاید: حدود هفت تا هشت تن از بانوانی که در این عرصه حضور داشتند، در نهایت به دلیل مشکلات مجبور به ترک داوری شدند.

توئیتر از وجود ۱۰ میلیون توئیت متعلق به حسابهای جعلی وابسته به جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه پرده برداشت
شرکت توئیتر چهارشنبه ۱۷ اکتبر/۲۶ مهر اعلام کرد که ۷۷۰ حساب کاربری توئیترِ وابسته به جمهوری اسلامی ایران را پیدا کرده است.

شرکت توئیتر ۱۰ میلیون توئیت را که بالقوه به حسابهای جعلی جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه تعلق دارد، منتشر کرد.

شرکت توئیتر چهارشنبه ۱۷ اکتبر/۲۵ مهر اعلام کرد که ۷۷۰ حساب کاربری توئیترِ وابسته به جمهوری اسلامی ایران را پیدا کرده است.

توئیتر همچنین اعلام کرد که ٣٨۴۱ حساب وابسته به آژانس تحقیقات اینترنتی را که در زمینه انتشار و پراکنده کردن اخبار نادرست و جعلی یا گمراه کننده فعالیت می کند و مرکز آن در سن پطرزبورگ است، یافته.

حسابهای کشف شده در مجموع بیش از ۱۰ میلیون توئیت و ۲ میلیون تصویر و ویدئو را پیش از حذف شدن به اشتراک گذاشته بودند.

ﻣﺳﺆولان شرکت توئیتر گفته اند که اطلاعات و داده های به دست آمده را در اختیار پژوهشگران و دانشگاهیان خواهند گذاشت تا مطالب بیشتری درباره تلاشهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای پخش اطلاعات نادرست از سال ۲۰۱۶ تا به حال دریابند.

مکارم شیرازی از آموزش و پرورش خواست کودکان را در مساجد حاضر کند
آیت الله ناصر مکارم شیرازی آشنا کردن دانش آموزان با مسجد و همچنین آموزش اولیای دانش آموزان را از جمله وظایف آموزش و پرورش دانست و افزود : "حضور دانش آموزان در مساجد موجب بیمه شدن آنان در مقابل آسیب های اجتماعی و اخلاقی می شود."

ناصر مکارم شیرازی از وزارت آموزش و پرورش خواست که "دانش آموزان و اولیای آنان را نسبت به کارکردهای آسیب زای فضای اجتماعی" آگاه سازد و در این زمینه نقش مسجد را نادیده نگیرد.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز پنجشنبه ٢٦ مهر ماه در سفر به قم با برخی روحانیان از جمله آیت الله مکارم شیرازی ملاقات کرد و گفت : از اهداف وزارت آموزش و پرورش آماده کردن دانش آموزان برای مقابله با تهاجم های فرهنگی از طریق "فضای مجازی" است. او "نحله های کاذب" را از جمله خطراتی خواند که دانش آموزان کشور را تهدید می کند.

وزیر آموزش و پرورش در روزهای گذشته با اعتراف به فقر معلمان کشور گفت : معلمی که ناچار است برای امرار معاش شغل دوم و سوم اختیار کند، نمی تواند همۀ فکر و ذکرش آموزش و پرورش کودکان باشد. با این حال، معاون امور آموزشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ایران، علیرضا کاظمی، به تازگی گفت که این وزاتخانه قصد دارد برای تهذیب کودکان و ترغیب آنان به راستگویی و دفاع از اقتصاد مقاومتی هزاران روحانی را به استخدام درآورد.

ایران برای پاسپورت‌های اروپایی روادید الکترونیک بدون نیاز به مُهر برقرار کرد
از این هفته مصوبه دولت تهران در مورد "درج نشدن مُهر ویزای ایران در پاسپورت گردشگران اروپایی" به اجرا گذاشته شد. تمهیدات، ویزای بدون مُهر، در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا و برای ایجاد سهولت در سفر گردشگران اروپایی ایران اتخاذ شده است.

در فرانسه اعلام شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس، از این پس، بدون زدن مُهر در پاسپورت شهروندان فرانسوی، متقاضی سفر به ایران، ویزای ویژه ای با "کد الکترونیک" صادر خواهد کرد و در مبدا، یعنی در فرودگاه‌های ایران نیز، نیازی به زدن مُهر بر صفحات پاسپورت وارد شونده نخواهد بود.

با این حال، به گزارش منابع خبری، دریافت ویزای الکترونیک، بدون اثر مُهر در پاسپورت، شامل کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، بنگلادش، عراق، اردن هاشمی، سوریه و آمریکا نخواهد شد. در تهران "حرمت‌الله رفیعی"، رئیس انجمن دفاتر مسافرتی جمهوری اسلامی با اشاره به ویزای نوع جدید گفت: این موضوع برای برخی از کشورهای اروپایی که دغدغه درج نشدن مُهر ویزای ایران در پاسپورتشان را داشتند، عملی شده است.

وی گفت این تصمیم اتخاذ شد زیرا برخی نگران بودند که در صورت بودن مهر جمهوری اسلامی ایران در پاسپورت در سفرهای خود به آمریکا دچار مشکل شوند. به گفته حرمت‌الله رفیعی: از آنجایی که گردشگران برای سفر از مدت‌ها قبل برنامه ریزی می‌کنند، لذا باید گفت که عملی شدن درج نشدن مُهر روی پاسپورت گردشگران نیز چند ماه به طول خواهد انجامید.

از سوی دیگر دولت تهران معافیت روادید برای شهروندان صرب را لغو کرد. به دنبال برقراری روادید ورود برای شهروندان جمهوری اسلامی از سوی دولت صربستان، دولت تهران نیز برای شهروندان صربستان روادید ورود برقرار کرد.

به گزارش منابع خبری ایران مسؤول دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری و تجارت صربستان در ایران روز ۲۲ مهرماه اعلام داشته بود که با برقراری دوباره قانون ویزا از سوی دولت صربستان، حتما تدابیر سختگیرانه‌تری در صدور روادید برای اتباع ایرانی اعمال خواهد شد.

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز