کانادا قوانین ظالمانه لاتاری را تغییر می دهد/ پذیرش بیشتر والدین

Submitted on س., 08/21/2018 - 20:36

کانادا قوانین ظالمانه لاتاری را تغییر می دهد/ پذیرش بیشتر والدین
روز یکشنبه اعلام شد که کانادا در صدد تغییر قوانین مهاجرتی لاتاری است و قصد دارد قوانین را به قوانین قبلی تغییر دهد، تغییری که موجب میشود تعداد والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ های پذیرش شده دوبرابر شود.

این تغییرات به علت اعتراضات خصمانه به سیستم لاتاری است که این سیستم را ظالمانه و بی احساس مینامند.

در لاتاری سال قبل 95,000 نفر ثبت نام کردند ولی فقط 10,000 نفر از والدین انتخاب شدند.

مسئول امور مهاجرت احمد حوسین اعلام کرده که کانادا در این طرح در سال 2019 به 20,500 نفر از والدین و در سال 2020 به 21,000 از والدین اجازه اقامت در کانادا را خواهد داد. این تصمیم به علت درخواست زیاد برای این امر از سوی مردم بوده است. حوسین همچنین اعلام کرد که دولت متعهد به کمک به خانواده ها برای زندگی و کارکردن در کنار هم در کانادا است.

دونالد ترامپ در آمریکا این برنامه را ممنوع کرده است.

مخالفت رسمی شورای شهر تورنتو با طرح پیشنهادی کاهش تعداد اعضای شورای شهر
در پی اعلام طرح پیشنهادی داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، در رابطه با کاهش تعداد اعضای شورای شهر، جان توری، شهردار وقت تورنتو، به صورت رسمی و علنی مخالفت خود را با این طرح اعلام داشته و اظهار کرده است که دولت استانی حق دخالت در انتخابات شهرداری را ندارد. وی همچنین خواهان بررسی مجدد این قانون بوده و اظهار داشت: "روند این تغییر اشتباه و غیر قابل قبول می باشد. همه ما می دانیم که نمی توان قوانین را در وسط بازی تغییر داد."

اعضای شورای شهر نیز با 27 رای خواستار بررسی این موضوع با استناد به لایحه 5 قانون محلی بوده و با ارائه درخواستی مبنی بر مخالفت با طرح استانی، از شهردار خود پشتیبانی کرده و از شورا خواستار منع فورد نسبت به سواستفاده از قدرت گشتند.

Simon Jefferies، سخنگوی فورد، در بیانیه ای بلافاصله پس از رای گیری، تصمیم شورا را یاس آور دانسته و اعلام داشت که این قانون به شورای تورنتو به طور موثر در تامین اولویت های شهروندان کمک کرده و در عین حال حداقل 25 میلیون دلار، صرفه جویی خواهد شد.

Josh Matlow، عضو شورای شهر، فورد را "دیکتاتوری ضعیف" خوانده که اقداماتش تماما علیه دموکراسی می باشد. در حالی که Giorgio Mammoliti، یکی دیگر از اعضای شورا، در حرکتی نمادین در اعتراض به ناله سایر اعضای شورا نسبت به این قانون، از فورد حمایت کرد و گفت: "نمی دانم از چه می ترسید. من گمان می کنم که اکثر رای دهندگان احساس مشابهی خواهند داشت."

Justin Di Ciano، عضو دیگر شورا نیز از فورد حمایت کرده و بیان داشت که اعتراض سرسختانه برخی از اعضای شورا، بازتابی است بر اعتقاد موجود در این انجمن با پیام "عدالت با ما است و ما همواره بر تورنتو حکومت خواهیم کرد."

وی همچنین اظهار داشت که این چالش قانونی موجب بحران اعتماد به نفس در شهر گشته و هیچ دستاوردی نخواهد داشت؛ چرا که استان مجاز به تغییر اندازه شورا می باشد.

David Shiner، عضو دیگر شورا ، اعلام داشت که بنا بر بیانیه دادگاه، زمان کافی برای تغییر در انتخابات و رای بر انتخاب 47 عضو پیش از تاریخ انتخابات وجود نداشته و اعتراض دادگاه با شکست مواجه خواهد شد.

Heather Ann McConnell و Christine Davies، وکلای شرکت Partners Goldplatt، اعلام داشتند که از لایحه 5 قانون محلی در دادگاه، دفاع خواهند کرد.

McConnell می گوید: "این یک مسئله بسیار مهم در رابطه با حق دموکراسی ما در شهر و استان و کشور می باشد. من معتقد هستم که این یک مساله بسیار مهم قانونی است که در دادگاه به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است."

راننده ایرانی غیرهوشیار در ریچموند هیل باعث ایجاد حادثه ای مرگ آور شد
پلیس محلی یورک مرد ایرانی ساکن تورنتو را متهم به رانندگی در حالت غیر طبیعی کرد. این حادثه منجر به مرگ زن 21 ساله در شامگاه شنبه شد.

این تصادف حدود 9:30 شب اتفاق افتاده که در آن یک تویوتا کمری با شورلت کروز تصادف کرده است.

هنگامی که اورژانس به محل حادثه رسید متوجه شد که مسافر 21 ساله شورلت از شدت جراحات جان باخته است. راننده 22 ساله شورلت نیز که دچار جراحات شدید شده بود به بیمارستان منتقل شد.

راننده کمری که به نظر در حالت طبیعی نبود دستگیر و برای درمان جراحت های سطحی به بیمارستان منتقل شد.

پلیس در روز یکشنبه اعلام کرد که راننده کمری به دلیل این تصادف مرگبار تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

طبق اعلام پلیس، سید یاشار طلوعی ساکن تورنتو، متهم به رانندگی در حالت غیرطبیعی منجر به مرگ، رانندگی در حالت غیرطبیعی منجر به آسیب بدنی، رانندگی خطرناک منجر به مرگ، رانندگی خطرناک منجر به آسیب بدنی و خودداری کردن از نمونه نفس شده است.

لغو پروازها در چند فرودگاه به دلیل آتش سوزی در جنگل های بریتیش کلمبیا
به دنبال ادامه آتش سوزی در جنگلهای بریتیش کلمبیا و خفقان ناشی از دود، پروازهای فرودگاه بین المللی Kelowna، فرودگاه محلی Penticton و فرودگاه West Cooteney در روز یکشنبه کنسل شد. Sean Parker، مدیر فرودگاه Kelowna، اظهار داشت میدان دید خلبانان کمتر از یک کیلومتر است، و در این شرایط پرواز کردن بسیار خطرناک است.

به افرادی که برنامه سفر دارند و یا بلیط هواپیما را برای روزهای آتی تهیه کرده اند پیشنهاد می شود اطلاعات پروازها را از طریق سایت رسمی فرودگاه و یا کانال های معتبر در رسانه های اجتماعی بررسی کنند.

وضعیت آب و هوایی استان به شدت تغییر کرده و تنها مناطقی در شمال و غرب ایالت هوای پاکیزه ای دارند، و در سایر نقاط آلودگی هوا به نهایت حد خود رسیده است. به شدت پیشنهاد می شود افراد مسن، کودکان و افراد بیمار در خانه بمانند، و از گذراندن آخر هفته در محیط باز خودداری شود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز