کانادا بدترین کشور دنیا از لحاظ سیستم مراقبت های بهداشتی

Submitted on س., 10/09/2018 - 20:24

کانادا بدترین کشور دنیا از لحاظ سیستم مراقبت های بهداشتی
چون رایگان است، دلیلی ندارد خوب باشد! متاسفانه اینطور که پیداست سیستم سلامت درجه اول کانادا با استانداردهای جهانی منطبق نیست. در تحلیلی که نیویورک تایمز در مورد سیستم های مراقبت بهداشتی کشورهای مختلف از جمله کانادا، بریتانیا، سنگاپور، آلمان، سوئیس، فرانسه، استرالیا و ایالات متحده انجام داد، کانادا بازنده اصلی بود.

در اولین دور رقابت ها، کانادا در مقابل بریتانیا با امتیاز 4 از 5 رقابت را واگذار کرد. تنها یک نفر به کانادا رای داد و دیگر محققان دارویی بریتانیا را برگزیدند. با این حال که سیستم سلامت در کانادا کاملا رایگان است اما سطح سرویسهای ارائه شده پایین تر از درخواست شهروندان می باشد، و سیستم سلامت ایالات متحده در این مورد بهتر عمل می کند.

یکی از محققانی که در این تحقیق حضور داشت در مصاحبه با National Post اظهار داشت زمان طولانی انتظار در سیستم سلامت کانادا سبب شد این کشور درجه پایینی در رتبه بندی بیاورد.

او اضافه کرد تنها 43% مردم کانادا دقیقا در روزی که نیاز به پزشک دارند می توانند پزشک را ملاقات کنند، نیمی از کانادایی ها بیش از 2 روز در اتاق اورژانس منتظر می مانند و ویزیت توسط پزشک متخصص 2 تا 3 ماه به طول می انجامد.

استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی در کشورهای دیگر نیازمند پرداخت هزینه است و شاید به این دلیل خدمات بهتری ارائه می کنند. البته قابل ذکر است که بریتانیا کمابیش مانند کاناداست منتها با مدت زمان کمتر انتظار.

این تحقیق تصورات مردم کانادا مبنی بر داشتن بهترین سیستم سلامت در آمریکای شمالی را به هم ریخت و مطمئنا ارتقاء سیستم سلامت می تواند از وعده های دور بعدی انتخابات باشد.

شکایت و تقاضای غرامت 2 میلیون دلاری هیئت املاک و مستقلات تورنتو از وبسایتی به علت کپی غیرقانونی
هیئت املاک و مستقلات تورنتو از وبسایت Mongohouse به علت کپی و لیست کردن غیرقانونی اطلاعات املاک، شکایت و درخواست غرامت 2 میلیون دلاری کرد.

این هیئت که نماینده 50000 مشاور املاک در سراسر تورنتو است، ماه گذشته شکایتش را از این وبسایت در دادگاه فدرال مطرح کرد و خواستار تعطیل شدن سریع این وبسایت شد.

در متن شکایت گفته شده که این وبسایت طی دو سال گذشته با روش های مختلف از بسته شدن وبسایت جلوگیری کرده است.

در متن شکایت ادعا شده است که این وبسایت به طرق مختلف قوانین کپی رایت این هیئت را زیر پا گذاشته و از بانک های اطلاعاتی آنها سوء استفاده کرده است. این وبسایت با دسترسی نامشروعش به این اطلاعات و نمایش رایگان آنها در وبسایت، از طریق تیلیغات، روزانه سود میبرد.

تنها راه به دست آوردن این اطلاعات از طریق بانک های اطلاعاتی هیئت املاک و مستقلات است، و آنها هنوز نمیدانند که این وبسایت چگونه به این اطلاعات دست پیدا میکند، اما مطمئنا این اطلاعات خاص، از بانک های اطلاعاتی آن ها جمع آوری میشود و طی 24 تا 48 ساعت در این وبسایت قرار میگرد.

این وبسایت از 1 اکتبر غیرفعال شده است و در پیامی به کاربرانش میگوید که وبسایت تا اطلاع ثانوی در دسترس نخواهد بود.

این هیئت املاک و مستقلات معتقد است افشای عمومی این اطلاعات ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه امنیت اطلاعات افراد شود.

پاسپورت کانادایی پنجمین پاسپورت قدرتمند جهان
این که در سال 2018 مسافر اهل کانادا باشید خیلی خوب است، چراکه با توجه به رتبه بندی منتشر شده توسط Henley & Partners، پاسپورت کانادایی یک از قوی ترین پاسپورت های جهان است و با آن میتوان بدون نیاز به ویزا به کشورهای مختلف سفر کرد.

این رده بندی براساس توانایی شهروندان برای رفتن به کشورهای دیگر بدون نیاز به دریافت ویزا مشخص شده است. هرچه تعداد کشورهایی که برای رفتن به آن ها نیاز به ویزا نیست، بیشتر باشد پاسپورت قوی تر است.

کانادا در کنار بلژیک، ایرلند و سوئیس در رتبه پنجم قرار دارد. شهروندان این کشورها میتوانند بدون نیاز به ویزا، به 185 کشور سفر کنند. رتبه اول در اختیار سنگاپور و ژاپن است، 189 مقصد. آلمان نیز در رتبه دوم با 188 مقصد قرار دارد.

کشورهایی که در 5 رتبه برتر قرار دارند بدین شرح است:

فنلاند، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، سوئد، دانمارک (رتبه سوم، 187 مقصد)

اتریش، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتقال، بریتانیا، ایالات متحده (رتبه چهارم، 186 مقصد)

کشورهایی که بیشترین رشد را داشته اند اکراین، گرجستان و امارات متحده عربی هستند که نسبت به سال قبل به طور چشم گیری جایگاهشان را ارتقا بخشیده اند.

ضعیف ترین پاسپورت ها متعلق به کشورهای خاورمیانه است.

مرد اتاوایی 62 ساله پس از 30 سال به اتهام آزار و اذیت جنسی بازداشت شد
پلیس اتاوا مردی را به علت ارتکاب به شمار زیادی از جرائم جنسی در 30 سال قبل- از جمله تجاوز، آزار جنسی و حمله- دستگیر و بازداشت کرد.

اطلاعات مربوط به این حوادث هنوز منتشر نشده است. طبق اظهارات پلیس، آنها تحقیقاتشان را در 10 جولای انجام دادند، و فرد خاطی ارتکاب این جرایم را تایید کرده است.

ژاک جولی 62 ساله از اتاوا به ارتکاب جرایم زیر متهم است:

• دو مورد آزار جنسی زنان
• پنج مورد سو رفتار جنسی
• یک مورد تجاوز به عنف
• دو مورد رابطه جنسی با دختر زیر 14 سال
• دو مورد رابطه جنسی با دختران بین 14 تا 16 سال
• دو مورد آزار جنسی مردان

پلیس اظهار کرد که هیچگونه اطلاعاتی در مورد پرونده منتشر نخواهد شد. جولی در روز دوشنبه در دادگاه اتاوا بازخواست میشود.

ماموران احتمال میدهند قربانیان دیگری هم وجود داشته باشند و از آنها خواسته شده تا به پلیس اتاوا گزارش دهند. از دیگر افراد هم خواسته شده اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند از طریق تماس با 8477-222-800-1 (TIPS) پلیس را در جریان قرار دهند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز