کانادا با یک پله صعود در رتبه پنجم بیشترین تعداد میلیونر در جهان/ ثروتمندترین افراد جهان در چه شهرهایی زندگی می کنند؟

Submitted on پ., 09/06/2018 - 21:33

کانادا با یک پله صعود در رتبه پنجم بیشترین تعداد میلیونر در جهان/ ثروتمندترین افراد جهان در چه شهرهایی زندگی می کنند؟
موسسه معتبر ولث فاوند در طی یک گزارش ده کشور برتر در جذب میلیونرها و محبوب ترین شهرهایی که بیشترین تعداد افراد ثروتمند را در خود جای داده اند مشخص کرد. لازم به توضیح است که معیار نسبی ثروتمند در این آمار دارایی بیش از 30 میلیون دلار آمریکا مشخص شده است.

کانادا به نقل از بلومبرگ تعداد ثروتمندان جهان طی یکسال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و طی یکسال بیش از سیزده درصد افزایش داشته است. بر اساس این آمار تعداد 256 هزار نفر در دنیا دارایی بیش از 30 میلیون دلار آمریکا دارند که در حدود 35 درصد از آنان زن و مابقی مرد هستند. این افراد ثروتی معادل 31.5 تریلیون دلار آمریکا در اختیار دارند.

نکته جالب توجه رشد 31 درصدی هنگ کنگ در افزایش ثروتمندان به نسبت سال قبل است که به رکورد 10 هزار نفری رسید و نیویورک را با 9هزار نفر پشت سر گذاشت.

کشور کانادا نیز با تعداد 10 هزار و 840 نفر به نسبت سال قبل توانست یک پله صعود کند و در رتبه پنجم قرار گیرد.

همچنین به گفته این گزارش، آمریکا با ۷۹ هزار و ۵۹۵ نفر میلیونر دارای ثروت ۳۰ میلیون دلار و بیشتر، در جهان رکوردار است. آلمان بیشترین شمار افراد ثروتمند را در اروپا دارد و در آسیا نیز ژاپن پیشتاز است. بر این اساس، ۱۰ کشور دارای بیشترین شمار میلیونرها عبارتند از:

۱-آمریکا با ۷۹ هزار و ۵۹۵ نفر

۲-ژاپن با ۱۷ هزار و ۹۱۵ نفر

۳-چین با ۱۶ هزار و ۸۷۵نفر

۴-آلمان با ۱۵ هزار و ۸۰ نفر

۵-کانادا با ۱۰ هزار و ۸۴۰ نفر

۶-فرانسه با ۱۰ هزار و ۱۲۰ نفر

۷-هنگ کنگ با ۱۰ هزار و ۱۰ نفر

۸-انگلیس با ۹۳۷۰ نفر

۹-سوئیس با ۶۴۰۰ نفر

۱۰- ایتالیا با ۵۹۶۰ نفر

از بین ۱۰ شهر ثروتمند جهان، نیمی از آنها شهرهای آمریکایی هستند. پاریس دارای بیشترین تعداد میلیونر در اروپا است و توانسته است لندن، رقیب سنتی خود را پشت سر بگذارد.

به گفته این گزارش ۱۰ شهر دارای بیشترین شمار میلیونرها عبارتند از:

۱-هنگ‌کنگ با حدود ۱۰ هزار نفر

۲-نیویورک حدود ۹۰۰۰ نفر

۳-توکیو حدود ۶۸۰۰ نفر

۴-لس انجلس حدود ۵۳۰۰ نفر

۵-پاریس حدود ۴۰۰۰ نفر

۶-لندن حدود ۳۸۰۰ نفر

۷-شیکاگو حدود ۳۳۰۰ نفر

۸-سن فرانسیسکو حدود ۲۸۰۰ نفر

۹-واشینگتن دی سی حدود ۲۷۰۰ نفر

۱۰-اوزاکا حدود ۲۷۰۰ نفر

یک نظرسنجی نشان داد، نیمی از کانادایی ها خواهان ممنوعیت استفاده از سلاح گرم

A 9mm handgun seized in the Jane and Finch area is seen. (Toronto Police Service)

به نقل از سی تی وی، این نظرسنجی که توسط Nanos Research انجام شده نشان می دهد 48درصد از کانادایی های از این طرح حمایت کرده و 19درصد آنها نیز معتقدند که گاهی اوقات برای کسانی به غیر از پلیس و سایر مقامات امنیتی باید ممنوع باشد و 10درصد پاسخ دهندگان تاحدی و 20درصدشان کاملا با آن مخالف هستند و بالاخره 3درصدشان هیچ رویکردی در این رابطه ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داده است که زنان با 75درصد بیش از مردان با 59درصد موافقت خود را با قانون ممنوعیت استفاده از سلاح های گرم نشان دادند.

حمایت مالی کانادایی ها از کمک مالی به پلیس

بر اساس این نظرسنجی از هر 10 کانادایی 7 نفر باید برای مقابله با جرایم و جنایات مرتبط با سلاح گرم معتقد به حمایت مادی از پلیس هستند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی اغلب کانادایی ها می گویند اختصاص بودجه بیشتر به پلیس موجب حمایت روانی و آموزشی شهروندان شده، موجب کاهش جرم و جنایات با سلاح های گرم و سایر جنایات می شود.

از طرفی از هر 5 کانادایی 4 نفر گفتند که بروز اینگونه جرایم هیچگونه تاثیری در آمد و شد آنها در مراکز پرتردد و شلوغ ندارد.

این نظرسنجی بطور تلفنی و یا آنلاین تصادفی از 1000 نفر انجام شده است و حدود 3.1 درصد کمتر یا بیشتر احتمال خطا هم در آن وجود دارد.

جان توری، شهردار تورنتو، نیز ماه گذشته طی نامه ای به جاستین ترودو، خواستار فروش آزاد سلاح گرم در تورنتو شده بود.

دولت لیبرال نیز پیش از این گفته بود که آماده است در این رابطه قوانین سخت گیرانه ای در رابطه با استفاده از سلاح گرم وضع کند و البته تاکید کرده که نیازمند قوانین کیفری را باید بازنگری کرد.

گفتنی است اغلب شهرهای کانادا طی هفته های اخیر شاهد حوادث تعدد مرتبط با سلاح گرم بوده و تلفات جانی زیادی را بر مردم تحمیل کرده است.

بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه تورنتو، علایم آلزایمر در بهار و زمستان افزایش می یابد
بر اساس تحقیقات جدید صورت گرفته توسط محققین دانشگاه تورنتو علائم بیماری آلزایمر در فصول بهار و زمستان افزایش می یابد.

به نقل از ساینس دیلی، بر اساس این تحقیق که در شماره جدید نشریه پزشکی PLOS منتشر شده، آندرو لیم، از مرکز علوم سلامت سانبوروک دانشگاه و کالج های تورنتو، بعنوان مجری این تحقیق گفت: بزرگسالانی که با یا بدون بیماری آلزایمر ، در تابستان و اوایل پاییز از مهارت های شاختنی بهتری نسبت به بهار و زمستان قرار دارند.

بنابر این گزارش پیش از این راجع به رابطه فصول با شناخت در افراد مسن تحقیق شده است ولی در پژوهش جدید محققین در رابطه با عصب شناسی روی 3.353 نفر از کشورهای کانادا، فرانسه و آمریکا تحقیق کردند و برخی از شرکت کنندگان را نیز از نظر سطح پروتئین ها و ژن های مرتبط با بیماری آلزایمر مورد بررسی قرار دادند.
و پژوهشگران دریافتند که بهبود در مهارت های شناختی و فکری در تابستان و پاییز مساوی با حدود ۵ سال قبل تر از زوال توانایی فکری است.

علاوه بر این، شانس برآورده شدن معیارهای تشخیصی برای اختلال شناختی خفیف و یا زوال عقل در زمستان و بهار بیشتر بود (شانس نسبت 1.31، 95٪ CI: 1.10-1.57) نسبت به تابستان یا پاییز.

ارتباط بین فصل و عملکرد شناختی همچنان مهم است حتی زمانی که داده ها برای اختلالات بالقوه مانند افسردگی، خواب، فعالیت بدنی و وضعیت تیروئید کنترل می شود. در نهایت، ارتباط با فصلی نیز در سطوح پروتئین های مرتبط با آلزایمر و ژن های مایع مغزی نخاعی و مغز دیده می شود. در مجموع این مطالعه نشان می دهد که این چرخه در هر شرکت کننده سالی یکبار صورت می گیرد و فقط شامل اطلاعات مربوط افرادی است که در آب و هوای نیمکره شمالی (نه جنوب و استوایی) هستند ، انجام شده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز