پاسیفیک مال" تورنتو، یکی از بزرگترین مراکز عرضه اجناس تقلبی در جهان"!

Submitted on ش., 01/20/2018 - 19:35

پاسیفیک مال" تورنتو، یکی از بزرگترین مراکز عرضه اجناس تقلبی در جهان"!
تورنتو- در گزارش جدیدی که از سوی مقامات آمریکایی تحت عنوان 2017 Notorious Markets List منتشر شده است، از Pacific Mall تورنتو، واقع در تقاطع خیابان های Kennedy و Steels، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز عرضه اجناس تقلبی در جهان نام برده شده است.

در این گزارش به 25 بازار آنلاین و 18 بازار فیزیکی که در آن کالاهای تقلبی با نام برندهای مشهور عرضه می شوند، پرداخته شده است. در گزارش امسال، از این مرکز خرید واقع در مارکام، به عنوان یکی از 18 بازار فیزیکی نام برده شده است. Pacific Mall که به عنوان بزرگترین مرکز خرید چینی در جهان غرب نیز شناخته می شود، بیش از 270 هزار فیت مربع مساحت دارد و 500 فروشگاه را در خود جای داده است.

علیرغم تلاش های چند ساله صاحبان برندهای مشهور برای محافظت از نام تجاری خود و مقابله با فروش کالاهای تقلبی در این مرکز خرید، عرضه آنها همچنان ادامه دارد. در بخشی از این گزارش، به مصونیت صاحبان این فروشگاه ها در برابر قانون اشاره شده و از بی توجهی پلیس تورنتو به شکایات صاحبان برند، انتقاد شده است.

در این مرکز خرید، انواع کالاهای تقلبی، از جمله عینک آفتابی، محصولات آرایشی، عطر، کفش و کیف عرضه می شود.

هشدار وزارت بهداشت در مورد خطر مسمومیت با کربن مونوکسید در فصل زمستان
تورنتو- طی چند هفته گذشته، چندین مورد مسمومیت با کربن مونوکسید (CO) در انتاریو رخ داد. 9 نفر در اثر مسمومیت به بیمارستان های انتاریو منتقل شده و متاسفانه حداقل یک نفر در شمال آلبرتا در اثر مسمومیت جان خود را از دست داد. به گزارش سازمان آتش نشانی انتاریو، سالانه 50 کانادایی در اثر مسمومیت با این گاز، جان خود را از دست می دهند.


به دنبال مسمومیت های اخیر، وزارت بهداشت و درمان کانادا، در مورد خطر مسمومیت هشدار داد. فرانسیس لاووآ، از کارشناسان مرکز Water and Air Quality Bureau وابسته به وزارت بهداشت و درمان، می گوید که موارد مسمومیت با این گاز مرگ آور طی ماه های سرد زمستان، به دلیل گرایش روزافزون مردم به استفاده از وسایل گرمایی افزایش می یابد.

کربن مونوکسید، یک گاز بی رنگ و بدون بو است که در اثر احتراق ناقص کربن، تولید می شود. این گاز سمی می تواند توسط هر وسیله گرمایی که با سوخت کار می کند، ایجاد شود. لاووآ می گوید: هر زمان که چیزی را می سوزانید، از جمله چوب، گاز طبیعی، نفت، کاغذ یا پروپان، CO یا کربن منوکسید تولید می شود.

CO، از طریق ریه ها وارد بدن شده، جایگزین اکسیژن در خون شده و مانع رسیدن اکسیژن به قلب، مغز و سایر ارگان های حیاتی می شود. یک فرد ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض مقدار کمی CO در مدت زمان طولانی یا با قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی CO در مدت زمان کوتاه، دچار مسمومیت بشود.

از آنجایی که این گاز بی بو و بی رنگ است، تشخیص انباشته شدن آن در خانه ممکن نیست. در واقع تنها راه تشخیص وجود آن در خانه نصب دستگاه آلارم و CO Detector در هر طبقه خانه می باشد. کارشناسان توصیه می کنند که به طور مرتب این دستگاه ها را چک کرده و از عملکرد باتری آن اطمینان حاصل نمایید. به طور معمول، دستگاه هر 5 تا 7 سال یک بار بایستی جایگزین شود. برای آشنایی با زمان تعویض دستگاه، به دستورالعمل ارائه شده از سوی شرکت سازنده توجه نمایید.

کارشناسان همچنین بازرسی مرتب دستگاه های خانگی از جمله اجاق های هیزمی، فرنس و همچنین لوله بخاری یا شومینه برای احراز اطمینان از مسدود نشدن آن با یخ و برف را توصیه می کنند. عامل دیگر انتشار گاز کربن مونوکسید، روشن گذاشتن موتور اتومبیل در هنگام گرم کردن آن در زمستان می باشد. اگر لوله اگزوز با برف یا یخ پوشیده شده باشد، گاز به داخل اتومبیل نفوذ می کند.

علائم مسمومیت با کربن مونوکسید، مانند علائم سرماخوردگی است. از جمله سردرد، تنگی نفس، از دست دادن قدرت حرکت، ضعف عضلانی و در موارد حاد، سرگیجه شدید، درد قفسه سینه و تاری دید. مسمومیت شدید می تواند فرد را به حالت کما برده و سبب مرگ بیمار بشود. در صورت مشاهده علائم مسمومیت و یا احساس پر شدن خانه یا اتومبیل از گاز، بلافاصله محل را ترک کرده و در هوای آزاد قرار بگیرید. سپس با 911 تماس گرفته و موضوع را گزارش کنید.

تاثیر افزایش نرخ بهره بر کند شدن هرچه بیشتر خرید و فروش مسکن در کانادا
تورنتو- با ادامه روند افزایش تدریجی نرخ بهره، خرید و فروش مسکن در کشور که از ابتدای سال 2018 به دلیل اعمال قوانین سخت گیرانه تر برای اعطای وام، نسبتا کند شده است، کندتر خواهد شد.

افزایش نرخ بهره، فشار مضاعفی را بر روی متقاضیان خرید ملک وارد خواهد کرد. خریدارانی که در حال حاضر نیز با محدودیت های زیادی مواجه هستند. همانطور که می دانید، طی چند روز گذشته بانک های عمده کانادا، از جمله CIBC، RBC و TD نرخ بهره وام پنج ساله ثابت را افزایش دادند.

بنجامین تال، کارشناس ارشد اقتصادی CIBC، کند شدن بیشتر بازار مسکن در سه ماهه نخست سال 2018 را پیش بینی کرده است. او می گوید که خریدارانی که قصد خرید داشتند، تصمیم خود را برای مدتی دیگر به تاخیر انداخته اند. ولی سوال مهم این است که سرمایه گذاران بخش مسکن، تحت چه شرایطی به کل از خرید منصرف خواهند شد؟ انصراف آنها مسلما تاثیر زیادی بر بازار مسکن خواهد گذاشت.


انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، میزان فروش مسکن در سال 2018 را با 5.3 درصد کاهش، 486 هزار و 600 واحد پیش بینی کرد. در حالی که برآورد قبلی آن رقم 8 هزار و 500 واحد را نشان می داد.

این کاهش در حالیست که طی ماه دسامبر (در مقایسه با ماه نوامبر)، افزایش 4.5 درصدی در سطح کشور مشاهده شد. بخشی از این افزایش مرهون تعجیل خریداران به نهایی کردن معامله قبل از پایان سال و اجتناب از مواجه شدن با قوانین جدید وام مسکن، بود. بر اساس قوانین جدید، متقاضیان خرید با بیش از 20 درصد پیش پرداخت بایستی ثابت کنند که قادر به پرداخت اقساط وام مسکن بیمه نشده با نرخ بهره بالاتر (2 درصد بالاتر از نرخ وام فعلی خود) را دارند.

اختصاص هفتصد و هشتاد و چهار میلیون دلار بودجه برای ساخت و بهسازی مدارس انتاریو
تورنتو- میتسی هانتر، وزیر آموزش و پرورش انتاریو، از اختصاص 784 میلیون دلار در سال 2018 به ساخت و نوسازی 79 مدرسه در سطح استان، خبر داد. به گفته خانم هانتر، این بودجه صرف ساخت 39 مدرسه جدید و نوسازی 40 مدرسه موجود خواهد شد. طی پروژه، ایجاد چندین مهدکودک در مدارس انتاریو جهت افزایش ظرفیت مهدکودک های موجود در استان، در نظر گرفته شده است.


دولت انتاریو، قبل از این اختصاص 1.6 میلیارد دلار طی 5 سال آینده برای ایجاد 45 هزار فضای مهدکودک دارای مجوز در مدارس و اماکن عمومی دیگر و همچنین اختصاص 1.4 میلیارد دلار به تعمیر و نوسازی مدارس را اعلام کرده بود.

ترودو: گروه های مخالف سقط جنین با دولت و جامعه کانادا هماهنگ نیستند!
اتاوا- جاستین ترودو، چهارشنبه گذشته در جلسه گفت و شنود با مردم که در دانشگاه مک مستر (همیلتون-انتاریو) برگزار شد، با سوال یک دانشجوی سال اول درباره آزادی بیان و جنبش pro-life یا روبرو شد.

دانشجو از ترودو پرسید: می خواهم نظر شما را درباره آزادی بیان و اهمیت آن در جامعه امروزی بدانم. جامعه ای که تحت سلطه ایده های چپ است و افرادی که به این ایده ها پایبند نیستند، مورد تمسخر قرار گرفته و نژادپرست خوانده می شوند. برای مثال، موضوع سقط جنین. اگر شما مخالف آن باشید، مسخره می شوید، اما اگر موافق آن یا pro-choice باشید، تحسین می شوید. نظرتان چیست؟


ترودو در پاسخ گفت: فکر می کنم بارها و بارها نشان داده ام که چقدر دفاع از حقوق و آزادی ها در این کشور، برای من مهم است. ما در این کشور از حقوق یکدیگر دفاع می کنیم، حتی زمانی که آنها چندان محبوب نیستند. در عین حال، باید بدانیم که بین آزادی بیان و عمل بر اساس این باورها تفاوت وجود دارد.

ترودو در ادامه به گروه های مذهبی اشاره کرد و گفت: برخی از این گروه ها در سراسر کشور کارهای بزرگی انجام می دهند. اما سازمان هایی که صریحا برای محدود کردن حقوق زنان، لغو حق سقط جنین و حق زنان برای کنترل بدن خود، تلاش می کنند، با دولت و جامعه کانادا هماهنگ نیستند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز